Gå til innhold

Retro servise

Anbefalte innlegg

Gjest Consensio
Skrevet

Ønsker meg så veldig et nytt kjøkkenservise. Altså middagstallerkner, frokosttallerkner, dype tallerkner og gjerne kaffe/te kopper også, men det er ikke helt nødvendig.

Har liksom et bilde oppi hodet om hva jeg vil ha, men klarer ikke helt å få beskrevet det heller, og snart må jeg finne noe fordi jeg vet at min pappa vil kjøpe det til meg til jul.

Ønsker meg servise i litt 60-talls stil, med tanke på farger. Elsker grønt, lilla i litt dype nyanser, ikke pastell eller skrikende farger.

Striper, store blomster og slike ting er bare flott.

I tillegg ønsker jeg meg store kjøkkenglass med motiver i samme stil som over.

Noen som vet om noen nettbutikker som har noe lignende som jeg kan kikke på?

Videoannonse
Annonse
Gjest Consensio
Skrevet

Mye lekkert der da :jepp:

Kom gjerne med flere ideèr :)

Skrevet

Jeg pleier å dra innom bruktbutikker og loppemarked. Kanskje du kjenner noen som har et gammelt servise de har tenkt å kvitte seg med!

Lykke til!

Skrevet

Kanskje følge litt med på Finn.no også? Pleier å være "litt av hvert" der, men en kan være heldig om en leter litt. Ordentlig retro er bedre enn nymotens retro, syns jeg. :)

Skrevet

Ordentlig retro er bedre enn nymotens retro, syns jeg. :)

Hva mener du med ordentlig retro vs moderne retro.

(Retro betyr bakover. Retro vil bl.a. si en stil/design som blir tatt opp igjen. Om man reproduserer eller etterligner farger/mønster fra f.eks. 60-tallet er det retro - ikke "moderne retro". Bloggen min heter "moderne retro" pga miks av de to stilene - ikke fordi retroen er moderne, jfr. jfr. http://www.moderneretro.com/p/om.html ).

Gjest Consensio
Skrevet (endret)

Det er jeg enig i, Margareth :jepp:

Kikker gjennom Finn.no og Blocket.se etter noen skikkelige kupp.

Skal til en by som har en del loppiser og brukthandlere nærmere jul, så det kan hende jeg finner noe der også :)

Ellers var det serviser med de grønne bladene fra Moderne Retro - siden ganske fint også da, selvom det ikke var skikkelig retro med litt grellere grønnfarge :fnise: Skal ha den i bakhodet dersom jeg ikke finner noe som jeg bare MÅ ha :)

Endret av Consensio
Skrevet

Hva mener du med ordentlig retro vs moderne retro.

Det er en følelse jeg har når jeg holder kopper og kar fra "den tiden" i hendene. Jeg kan liksom kjenne 60/70-tallets ånd og vet at dette er solid, gammelt og velbrukt. Ekte vare. Slikt liker jeg best. :biggrin:

Ikke noe galt med de nye, men de er kopier.

Skrevet

Der var det masse gammelt ja. :) Mange som jeg husker fra "way back", og faktisk et gult servise som jeg har i skapet mitt også. :biggrin: Ante ikke at det var såpass verdt.

Skrevet

Det er en følelse jeg har når jeg holder kopper og kar fra "den tiden" i hendene. Jeg kan liksom kjenne 60/70-tallets ånd og vet at dette er solid, gammelt og velbrukt. Ekte vare. Slikt liker jeg best. :biggrin:

Ikke noe galt med de nye, men de er kopier.

Ok, så hvis jeg forstår deg riktig er det det "gamle og velbrukte" du tenker på som ordentlig retro. :)

Nytt reprodusert design (+ kopier av retrofarger/-mønster) er retro, men forstår nå hva du mener. Var usikker på om du referte til noe som kan minne litt om retro, men med ett moderne uttrykk (som jeg tenker på når noen sier moderne/nymotens retro).

Skrevet

Å herlig!! Tittet i ett sekund og fant allerede ting som falt helt i smak :)

Takk så mye :)

Ja, var det ikke mye fint. Jeg mimret... Var x-antall serviser som jeg kjenner igjen fra huset og hytta til svigerforeldrene mine. Noe er forsvunnet (de er døde nå), noe har vi vært heldig å arvet, og noe er enda igjen på hytta (som er innen familien enda).

Skrevet

Du har forstått rett. Det var det jeg mente. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...