AnonymBruker Skrevet 30. september 2010 #1 Skrevet 30. september 2010 Sitter her å ser meg om og blir nesten deppa. Har all grunn til å være fornøyd men .... Det som har skjedd er vel at tiden har stått litt stille her et par år. Utgangspunktet er nøytrale møbler i hvitt og natur. Men krisen er at når jeg ser meg om ser jeg shabby chic preg og det vil jeg ikke ha. Jeg liker en renere "skandinavisk stil" uten nips osv. Nå har jeg kjøpt masse interiørblader og pløyet nettet men det er jo samme stilen over hele fjøla.....Helt likt og bare shabby chic... Har flere venninner som har kjempefine shabby chic hjem og det er veldig koselig å gå på besøk. Men for meg personlig blir det alt for rotete inntrykk. Det første jeg skal gjøre nå er å bare gå rundt å plukke bort alt smått, søtt, tull og tøys Vet egentlig ikke helt hva jeg spør om hjelp til. Men er det noen som har det på samme måte? Noen som har tips til en litt strammere stil i lyse naturfarger? Håper på positive svar og ha en fortsatt fin dag
Gjest Spinell Skrevet 30. september 2010 #2 Skrevet 30. september 2010 Nettet og interiørbladene flyter over av hvite ting og engler, men det finnes unntak. Heldigvis! Jeg vil bare tipse deg om Huset på Planen, en god og inspirerende blogg, som er veldig god på skandinavisk (særlig dansk) design. Bloggen har også lenker videre til andre inspirerende sider, og hun har skrevet litt her og der om hvilke interiørblader hun leser også.
AnonymBruker Skrevet 30. september 2010 #3 Skrevet 30. september 2010 Tusen takk for svar. Nå ble jeg lettet.Kjempefin blogg og har pløyd den fra A til Å "Kjente" meg igjen og det er sånn jeg vil ha det. Kan bare sitte å lure på hvordan det sakte men sikkert har blitt for "søtt" her. Oppsummering: To nye større stålamper, større blomsterpotter, et vitrineskap, Noe enkelt litt stort for å ha på spisebordet (lys eller blomst) Tips? Fortsette å få bort småting.....Det skulle ikke mye til før det virket. Nå vil jeg snarest mulig en tur til Ikea. Men må planlegge. Litt langt.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2010 #4 Skrevet 3. oktober 2010 Det beste tipset mitt er å ta vekk ting, masse ting. Og så eventuelt tilføre få, nye og ordentlige ting som du virkelig liker. Hold deg unna masse billige puter, kjøp heller et skikkelig skinn eller teppe, kjøpe en vase du liker istedet for mange billige Ikea-ting. Ikke løpere på bordet, ikke masse dillete ting som bare får det til å se rotete og søtt ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå