Gjest Isabell96 Skrevet 30. september 2010 #1 Skrevet 30. september 2010 Hei jeg er en jente på 14 år som har veldig lyst å komme ned i spagaten. Nesten alle jentene i klassen kan det, men problemet mitt er at jeg er utrolig stiv. Kommer ikke halvveis ned engang. Er det en måte jeg kan komme ned i spagaten på bare ved å gjøre øvelser hjemme? Jeg kan ikke så mange tøynings måter heller, så setter pris på om jeg kunne få litt tips osv. Mvh, fortvilt jente.
AnonymBruker Skrevet 30. september 2010 #2 Skrevet 30. september 2010 låne noen bøker på biblotek om trening å uttøying. er nok det som skal til mye tøye øvelser, også trening da merker at jeg med stive knær/føtter må tøye for ike å stivne mere. så etter trening så tøyer jeg veldig nøye etterpå enkelte ganger varmer jeg kansje bare opp en a 10 minutter å så tat jeg en del uttøying fra tå til topp
suzie Skrevet 30. september 2010 #3 Skrevet 30. september 2010 Tøy, tøy og tøy.... Press litt mer for hver dag, husker jeg ofte satt foan tv'en og tøyde da jeg danset ballett i mine yngre dager. En fin tøying kan også være å samle fotsålene mot hverandre foran deg, og tøye knærne ned på gulvet. Bruk albuene. Når du er så myk at albuene ikke rekker fram - så få noen til å stå på knærne for å tøye enda bedre. Dra fotene så langt inn mot kroppen de kommer. Sitt mot en vegg - med fotene ut mot hver side - og press stadig lenger inn mot veggen. Evt. få noen til å presse på bak rompa (husker ballett-læreren pushet på alt huna hadde...) Gå så angt ned du kommer i herrespagaten - og legg deg framover med albuene i gulvet. Få noen til å presse forsiktig på rompa di ned mot gulvet. Det tar ganske lang tid da - så du må være tålmodig:) Lykke til!
Gjest Isabell96 Skrevet 30. september 2010 #4 Skrevet 30. september 2010 Tusen takk for tipset! Det var til stor hjelp, skal tøye litt og litt hver dag fra nå av.
Danso Skrevet 10. oktober 2010 #5 Skrevet 10. oktober 2010 Det er viktig å varme godt opp i lysken først, har selv fått utallige lyskestrekker pga. for dårlig oppvarming. Masse høye spark er en fin oppvarming, ellers så kan du søke på google etter andre oppvarmingsøvelser. Lykke til;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå