AnonymBruker Skrevet 29. september 2010 #1 Del Skrevet 29. september 2010 For ikke så lenge siden kjøpte jeg meg et par sko i ekte skinn. De hadde disse skoene i blant annet lysebrun og sort, og jeg hadde mest lyst på det lysebrune. Derfor kjøpt jeg meg et par lysebrune i størrelse 38, fordi de ikke hadde dem i størrelse 39. Jeg får ikke engang lillefingeren bak hælen (er det ikke en regel om at man skal få en finger nedi der?), og det blir umulig å bruke tjukke sokker i dem. Allikevel hadde jeg jo mest lyst på de lysebrune. Men så har de jo min størrelse i sort, og jeg skal være helt ærlig å si at de var fantastiske å gå i, i den rette størrelsen. Jeg har fortsatt muligheten til å bytte dem, men er så usikker. Er redd for at jeg ikke blir å bruke dem så mye hvis jeg beholder de som er litt for små, men synes jo de er så fine. Er jo allikevel litt kjipt å ha brukt altfor mye penger på sko jeg kanskje blir å mislike hvis jeg bytter dem inn i sort. Jeg vet dette er et slags luksusproblem, men jeg klarer bare rett og slett ikke å bestemme meg. Siden det er skinn kan det jo hende de går litt ut, men de er overhodet ikke behagelige på foten nå. Hva synes dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
phronima Skrevet 29. september 2010 #2 Del Skrevet 29. september 2010 Ekte skinn utvider seg jo med bruk, men om de er så vonde at du ikke orker å gå med de i det hele tatt per nå, er det jo lite vits i å ha de. Du kan muligens høre med en skomaker om han har mulighet til å gjøre noen underverker dersom de kun er litt for små? Angående tjukke sokker, så er vel ikke det særlig vits i dersom du ikke planlegger å bruke de først og fremst når det begynner å bli veldig kaldt ute. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lise_ Skrevet 29. september 2010 #3 Del Skrevet 29. september 2010 (endret) Jeg kjøpte meg et par nyyydelige hvite skoletter i ekte skinn. Str 38. som jeg bruker. men HUFF de var trang... (de hadde ikke str 39) Hun i butikken var meeeeget overbevisende, og sa at de kom til å forme seg etter foten. Forelsket som jeg ble, i skoene . så kjøpte jeg dem. Angret med en gang etterpå. fikk ikke inn fingern bak jeg heller. Men jeg var sikker på at hun selgeren hadde rett, og jeg brukte skoene inne, for å liksom "gå de inn". Brukte dem med sokker ihnni og slet meg bortover. Etter et par timer i 3 dager satt de meget bedre, og nå kan jeg løpe i dem!! (selvom det er kjedelig å løpe i høye skoletter ) Men hva gjør man ikke for de perfekte skoene Endret 29. september 2010 av Lise_ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karmosin Skrevet 30. september 2010 #4 Del Skrevet 30. september 2010 En skomaker kan nok blokke dem ut en del. Hva angår det med å få en finger ned bak hælen er det en av mine tommelfingerregler for at skoene er for store, men jeg blir helt fra meg når det kjipper det aller minste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2010 #5 Del Skrevet 30. september 2010 Jeg er ts, tenkte jeg bare skulle fortelle at det ordna seg heldigvis! Dro til butikken og spurte om de hadde en sånn avtale med avdelinger i andre byer, og det hadde dem. Så ringte hun til en butikk i nabobyen og de hadde de lysebrune i min størrelse, så da slipper jeg å pine meg gjennom en tilpasningsfase eller bruke penger på skomaker. Jippi! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå