AnonymBruker Skrevet 29. september 2010 #1 Skrevet 29. september 2010 Jeg mister snart motet:( Er ikke direkte tjukk, er 172 cm høy og veier nå 64 kilo. Men jeg vil ned der jeg var før sommeren, ca 60 kg. Sist sommer var jeg 55 kg. Dette går gale veien:( Vil være tynn, ikke bare "ikke tjukk". Har trent hver dag siden skolestart. Mye variert trening, ikke hardtrening hver dag, men har vært i aktivitet daglig (ikke i helgene) og hatt ca 2 harde økter i uken. Litt ballspill, svømming, lett jogging osv. Også en del styrketrening og tredemølle. Vil si jeg forbrenner 300-500 kcal i gjennomsnitt daglig. Spiser dessverre en del sjokolade, men etter min beregning blir det ikke over 2000 kcal daglig totalt med maten. Jeg tror ikke jeg spiser mer enn jeg forbrenner (hvileforbrenning + treningen), men vet jo ikke... Teller ikke kcal og orker heller ikke det:( Det skal nevnes at jeg spiser ofte, men lite! Er ganske skuffet da jeg hadde forventet å miste et par kilo når jeg trener såpass mye og spiser ca det samme som før. Mistenker at jeg kan ha fått litt muskler, som veier mer enn fett, men 4 kg i muskler? Høres mye ut mtp jeg ikke har drevet systematisk og hard styrketrening. Var utrent før sommeren, så musklene kommer vel raskt, men så raskt? Kjenner selvtillitten synker her:( Virker nyttesløst å trene når vekten ikke rikker seg!! Har bikket 20-årene, kanskje forbrenningen min som har vært på topp har sviktet meg totalt...
Spøkelse Skrevet 29. september 2010 #2 Skrevet 29. september 2010 Hei der! Ikke fortvil! Det er både gode nyheter og dårlige nyheter. Vi kan jo begynne med det kjedelige. - Vil du gå ned i vekt MÅ du ha kontroll på INN vs UT. Det hjelper ikke å si "jeg tror" eller "jeg spiser dessverre xxxx, MEN" så lenge du ikke ser resultater. Jeg vil gå så langt som å si at så lenge du har den "orker ikke"-innstillingen så vil veldig lite forandre seg. 4kg muskler er ikke oppnåelig på den korte tiden nei, så du trenger ikke "bekymre" deg for det Så på den litt mer positive siden. Det høres jo ut som du har et aktivt og bra liv og det virker som du kanskje bare har noen småtterier du må ordne opp i for å få de resultatene du ønsker deg? Kanskje først og fremst mentalt, holdninger osv. Vet det er kjedelig å telle kalorier, men du trenger ikke bli manisk og veie alt av mat osv. Noe som funket bra for meg var å se på næringsinnhold og kalorier i alt jeg spiste i ca to uker. Da lærte jeg mye og ikke minst; fant andre alternativer til en del produkter som var helt ville i forhold til sukker/kalorier/fett. Evt. kan du jo skrive en matlogg i en eller to uker, da får du oversikt over hva du faktisk får i deg, hva som kanskje kan kuttes ut/byttes med andre ting. Det kan jo også hende det tar en stund før du begynner å brenne på fettet (og for å få til det må du hvertfall ha stell på kostholdet), du er jo langt fra feit. Lykke til!
Lise_ Skrevet 29. september 2010 #3 Skrevet 29. september 2010 INGENTING å fortvile for. Det kommer skal du se. Det viktigste er å forbrenne mer enn man inntar Det er ikke uvanlig at det stopper opp, men da det gir seg kommer du til å merke store forandringer mens du fortsetter
Gjest Coarvi Skrevet 30. september 2010 #4 Skrevet 30. september 2010 Du kan ikke forvente resultater etter så kort tid. Skal du være så utålmodig kan du like gjerne gi deg først som sist, for resultater fra trening tar litt tid, og da må man være kompis med tålmodigheten sin. Det er også vanlig å gå opp 1-2 kg når man begynner å trene, fordi kroppen holder på mer vann. Det betyr ikke at du blir tjukkere...
AnonymBruker Skrevet 30. september 2010 #5 Skrevet 30. september 2010 Heisann Jeg har det også sånn som deg,trener 3-5 ganger i uka. Og forholdsvis harde økter,fordi jeg ikke klarer å ligge lavt i puls,er gøy og blir revet med!!!! Trening er gøy,mere morro enn å sitte i sofaen..... Og jeg også ser ikke vekta går ned,og psykisk så må vekta mi ned,et tall er viktigere for meg enn hvordan kroppen føles. Men en ting jeg tror kan være lurt er målebånd. mål midje,lår hofter og armer,tror nok ofte du krymper i cm pga muskler og en strammere kropp!!! Er ikke alltid det synes på vekta. Har nok også et litt sånnt kosthold som deg,er glad i sjokolade god morgen youghert og god middag. Men nå er jeg kommet mere inn i ta et knekkebrød om du er sulten,og søt hungeren er borte og det er deilig..... Jeg bruker tiden nå og ser hva som skjer,veier meg ikke så ofte for blir skuffa,og jeg føler nå at kroppen har endret seg litt ikke så mye mage hofte "diss" Og jeg vet og alle vet TING TAR TID!!!!!! Men det er frustrerende
AnonymBruker Skrevet 30. september 2010 #6 Skrevet 30. september 2010 Tren mer (MINST 60 minutter aktivitet daglig hvor du svetter). Vær mer tålmodig (Tok det deg én måned å fråtse på deg kiloene du vil forbrenne?). Kutt ut sjokoladen.
Jade Skrevet 3. oktober 2010 #7 Skrevet 3. oktober 2010 Er du sikker på at du kun spiser 2000kcal? Hvis jeg var deg, så ville jeg telt kalorier en stund. Bare for å kartlegge hva du faktisk putter i deg. Husk at alt skal med. Og vil du gå ned i vekt, så dropper du sjokoladen, chipsen, kjeksen, isen, desserten osv. (Unn deg en liten sjokolade eller dessert i helgen). Er det ikke litt surt å tenke på at treningen du gjør, kun går med på å forbrenne den sjokoladen du spiste den dagen? Og husk at muskler veier mer enn fett, så finn frem målbåndet!
Jeanette_F Skrevet 3. oktober 2010 #8 Skrevet 3. oktober 2010 Jeg går aldri ned i vekt når jeg trener mye. Det er akkurat som om kroppen går i krisemodus om jeg er i for mye aktivitet, så my best bet for vektnedgang er faktisk å la være å trene i det hele tatt, og bare holde det på gå-tur-nivået. En annen ting er at det kan ta 4-6 uker før vekten begynner å gå ned, om du har jojoslanket deg eller spist ustabilt før du begynner. Jeg holder også på med vektnedgang nå, og spiser steinalderkost. Har ikke rørt verken brus, godteri eller noe som helst på 6 uker, og har spist ren, sunn mat - mye salater og så videre. Først mistet jeg masse vann, men så stod det stille lenge før det nå endelig ser ut til at kroppen min begynner å respondere i form av vektnedgang. Så slapp av, er mitt råd. Tren mindre, fokuser på å spise ting som er bra for deg, drikk masse vann og sørg for nok hvile. Det er jo nemlig også sånn at stresshormonet kortisol fort kan stikke kjepper i hjulene for vektnedgang, så det er lurt å ta ting litt mer med ro.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå