Gjest Trådstarter Skrevet 29. september 2010 #1 Skrevet 29. september 2010 La oss si at du i februar påtok deg et verv i forbindelse med ditt barns fritidsaktivitet. Du ble valgt inn for ett år. I august bestemmer barnet ditt seg brått for at hin ikke lenger vil fortsette med den aktiviteten, og slutter. Hva gjør du da? Sier du fra deg ditt verv med øyeblikkelig virkning? Sier du fra deg ditt verv, men sier at du kan sitte med vervet til de har funnet en som kan erstatte deg, men ikke lenger enn x antall uker? Sitter du ut perioden, selv om barnet ditt ikke lenger er medlem i organisasjonen, fordi du frivillig har tatt på deg vervet for ett år?
Leanne Skrevet 29. september 2010 #2 Skrevet 29. september 2010 Tror jeg ville funnet noen til å overta, og finner man ingen ny - så har man jo påtatt seg vervet for et år... Tror de fleste foreldre skjønner at en som ikke lenger har barn som deltar ikke er så veldig interessert i å stille opp - så forhåpentligvis vil noen andre stille opp
goille Skrevet 30. september 2010 #3 Skrevet 30. september 2010 Var borti dette for et par år siden jeg Guttungen hadde begynt med fotball og jeg havnet i all mulig slags komiteer. Etter en stund fant han jo da ut at fotball ikke var noe for ham og jeg satt igjen med mye fotball utstyr og arbeid Sa fra til styret og tilbydde meg å fortsette til de fant en erstatter, men fikk beskjed om at det var bare å slutte på dagen - ingen problem )
AnonymBruker Skrevet 30. september 2010 #4 Skrevet 30. september 2010 Når mine barn velger å starte på en aktivitet så må de fullføre det. Å hoppe av midt i året er ikke greit. Snakker om det før de begynner for å være sikker på at de ønsker det. Om de går lei er det ingen grunn til å slutte. Jeg viller derfor sittet perioden ut.
Rosalie Skrevet 30. september 2010 #5 Skrevet 30. september 2010 Man sitter naturligvis ut valgperioden. Også lærer man barna sine at man ikke hopper av aktiviteter midt i året.
goille Skrevet 30. september 2010 #6 Skrevet 30. september 2010 Ser ikke helt poenget jeg med å tvinge barnet til å fortsette med noe det ikke føler det mestrer og tydelig mistrives med. Synes da det er helt greit å innrømme at dette ikke er noe for h*n, og heller avslutte på en grei måte. Det må være lov å ta feil Jeg hadde også kommet til å blitt sittende ut perioden hvis de hadde krevd det, men jeg er voksen og har lært av mine feile valg tidligere
Gjest Gunnar Skrevet 30. september 2010 #7 Skrevet 30. september 2010 Jeg ville ha kombinert svarene ovenfor. Hvis det var en lagidrett, ville jeg ikke latt poden slutte midt i sesongen - det berører tross alt flere enn h*n, og man må på ett tidspunkt lære å ta ansvar for sine valg. Utover det, ville jeg tatt dette opp med styret/foreldremøte (litt avhengig av verv) forklart situasjonen og sittet til en erstatter var på plass.
Gjest Trådstarter Skrevet 30. september 2010 #8 Skrevet 30. september 2010 Takk for svar. Det er altså flere som tenker som meg... enten å tilby seg å sitte til noen kan overta, eller å sitte perioden ut. Grunnen til at jeg lurte, er at jeg på tirsdag fikk fanget fullt av ubetalte regninger, et ikke-oppdatert regnskap, og en pappeske full av ikke-sorterte betalte fakturaer... kassererens barn sluttet med sin fritidsaktivitet, og da mente kassereren at hin ikke var bundet til sitt verv lenger. Nesten hele gårdagen gikk til å ordne med banken (få kontoen overført til meg), sortere fakturaer, både betalte og ubetalte, oppdatere regnskapet, og kort sagt rydde opp så det er klart før en annen kan overta vervet. Jeg mener det minste kassereren kunne gjort, var å sørge for at alt var ryddig før det ble avlevert. Men det er godt å høre at de fleste ikke ville gjort noe slikt.
kakemonsteret Skrevet 30. september 2010 #9 Skrevet 30. september 2010 Takk for svar. Det er altså flere som tenker som meg... enten å tilby seg å sitte til noen kan overta, eller å sitte perioden ut. Grunnen til at jeg lurte, er at jeg på tirsdag fikk fanget fullt av ubetalte regninger, et ikke-oppdatert regnskap, og en pappeske full av ikke-sorterte betalte fakturaer... kassererens barn sluttet med sin fritidsaktivitet, og da mente kassereren at hin ikke var bundet til sitt verv lenger. Nesten hele gårdagen gikk til å ordne med banken (få kontoen overført til meg), sortere fakturaer, både betalte og ubetalte, oppdatere regnskapet, og kort sagt rydde opp så det er klart før en annen kan overta vervet. Jeg mener det minste kassereren kunne gjort, var å sørge for at alt var ryddig før det ble avlevert. Men det er godt å høre at de fleste ikke ville gjort noe slikt. Er det mulig? Jeg syns ikke man kan tvinge foreldre til å fortsette sine verv når barnet slutter, men man gir da ikke fra seg sånt rot. Hadde det vært meg, så hadde jeg ryddet opp og ajourført alt før jeg gav det fra meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå