mp84 Skrevet 29. september 2010 #1 Skrevet 29. september 2010 Da har jeg og samboeren blitt enige om at vi er klar for barn etterhvert. Av praktiske årsaker skal vi vente med prøvingen til juli 2011.. Jeg skal slutte med pillen rett etter nyttår.. Jeg gleder meg noe helt utrolig!! Jeg kjenner jeg er helt besatt av graviditet.. googler alt og leser det jeg kommer over om barn og graviditet. Jeg har alt av EL og graviditetstester klar.. folat og vitaminer ligger i skuffen og venter ! Jeg har til og med 6pk bleier liggende...! Jeg er inne på nettet hver dag, flere ganger til dagen og tenker på å bli gravid så å si hele tiden... Jeg har tilogmed funnet hva slags seng, vogn, stol og diverse jeg vil ha til barnet.. Begynt å tenke på navn har jeg og... Kjenner at det opptar veldig mye av livet mitt, og vi har jo ikke begynt å prøve enda... tør ikke tenke på hva jeg vil føle dersom jeg ikke blir gravid de første gangene.. Blir helt nervevrak når jeg begynner å tenke på hva som kan skje.. hva om jeg ikke får tilbake syklusen på lenge, hva om jeg ikke kan bli gravid. Hva om jeg blir det, men mister...Jeg drømmer om å bli gravid hver natt..tenker mye på permisjonstiden..jeg har tilogmed halvveis planlagt sydentur når barnet er ca halvt år... Kjære vene.. er dette normalt? Eller er jeg helt på tuppa og må roe meg ned ett par hakk??
Gjest helt_Fersk2015 Skrevet 29. september 2010 #2 Skrevet 29. september 2010 hei jeg har det på samme måte, neste.. var ganskeså opptatt av å bli gravid til jeg faktisk ble det.. men mista ( i tyrkia! ).. nå er det det eneste jeg tenker på, bli gravid, bli gravid, har blitt testoman av hele greia, og kjikker på vogge, seng, stol, klær og alt mulig som har med babyer og gjør! blir helt gal av å tenke sånn, men klarer ikke å lavær! men det er nok helt normalt!
AnonymBruker Skrevet 29. september 2010 #3 Skrevet 29. september 2010 Det var jeg som startet tråden "Sluttet på p-piller, hva nå?"... Så vi er jo på en måte i samme situasjon Jeg har også EL-tester og graviditetstester liggende, har kjøpt en liten pysj og må skjerpe meg for å ikke kjøpe mer ting... Det går litt i bølger hvor mye jeg googler på nettet, men har vært en del innom diverse forum og babysider, for å si det sånn... Men jeg får vel si det samme som du sa til meg: Prøv å roe deg ned litt Jeg prøver i allefall å tenke at jeg må nyte siste året uten baby å tenke på (regner med den tar ganske mye fokus allerede inne i magen 9, planlegge turer, fester, ting vi vil gjøre før babyen kommer... Selv om livet ikke stopper når man får barn så blir det jo annerledes, så sikkert greit å nyte litt kjærestetid Samtidig er det jo ikke så lett, jeg har en nagende følelse av at det vil ta sin tid å bli gravid, selv om jeg vet at jeg ikke har noen holdepunkter for å tro det og at statistikken er med oss... Jeg synes også denne siste ventetiden går saaaakte, men jeg har ventet lenge, så jeg holder vel ut de siste mnd Har ikke så mye råd å komme med egentlig...
Gjest helt_Fersk2015 Skrevet 29. september 2010 #4 Skrevet 29. september 2010 det skal ikke være greit! men vi får ta oss i nakkeskinnet og kose oss med fester og slikt nå:D blir ikke like mye etter en baby kommer i hus eneste som er "ekkelt" er at jeg ikke har fått tilbake mens, det er 9 uker siden jeg mista! og har myye vondt i magen, så skal til legen i morgen og sjekke om det kanskje ligger igjen noe etter at jeg hadde utskraping.. skjønte jo pokker ikke hva legene sa der nede
MonThe Skrevet 29. september 2010 #5 Skrevet 29. september 2010 Da har jeg og samboeren blitt enige om at vi er klar for barn etterhvert. Av praktiske årsaker skal vi vente med prøvingen til juli 2011.. Jeg skal slutte med pillen rett etter nyttår.. Jeg gleder meg noe helt utrolig!! Jeg kjenner jeg er helt besatt av graviditet.. googler alt og leser det jeg kommer over om barn og graviditet. Jeg har alt av EL og graviditetstester klar.. folat og vitaminer ligger i skuffen og venter ! Jeg har til og med 6pk bleier liggende...! Jeg er inne på nettet hver dag, flere ganger til dagen og tenker på å bli gravid så å si hele tiden... Jeg har tilogmed funnet hva slags seng, vogn, stol og diverse jeg vil ha til barnet.. Begynt å tenke på navn har jeg og... Kjenner at det opptar veldig mye av livet mitt, og vi har jo ikke begynt å prøve enda... tør ikke tenke på hva jeg vil føle dersom jeg ikke blir gravid de første gangene.. Blir helt nervevrak når jeg begynner å tenke på hva som kan skje.. hva om jeg ikke får tilbake syklusen på lenge, hva om jeg ikke kan bli gravid. Hva om jeg blir det, men mister...Jeg drømmer om å bli gravid hver natt..tenker mye på permisjonstiden..jeg har tilogmed halvveis planlagt sydentur når barnet er ca halvt år... Kjære vene.. er dette normalt? Eller er jeg helt på tuppa og må roe meg ned ett par hakk?? Er nok sikket normalt, men du bør nok sikkert roe deg ned ett par hakk Mener det bare godt altså! ..er jo nesten ett år til dere skal starte prøvingen, og kan jo ta sin tid før spira sitter og. Og såå skal du jo bære fram barnet i 9 måneder.. Skjønner godt at du gleder deg til dere skal starte, men det er nok bra om du klarer å tenke på noe annet enn prøving fram til dere begynner å prøver -- du blir tidsnok oppslukt Og - lykke til når dere setter igang
AnonymBruker Skrevet 30. september 2010 #7 Skrevet 30. september 2010 Det er ikke noe galt i å glede seg til noe. Men dette synes jeg er langt over streken for hva som kan kalles normalt. Å begynne å kjøpe babytøy allerede før dere i det hele tatt har begynt å prøve, er rimelig spesiellt, må jeg si. Dessuten kan skuffelsen bli enorm, om noe viser seg å ikke gå etter planen.
mp84 Skrevet 30. september 2010 Forfatter #8 Skrevet 30. september 2010 Det var jeg som startet tråden "Sluttet på p-piller, hva nå?"... Så vi er jo på en måte i samme situasjon Jeg har også EL-tester og graviditetstester liggende, har kjøpt en liten pysj og må skjerpe meg for å ikke kjøpe mer ting... Det går litt i bølger hvor mye jeg googler på nettet, men har vært en del innom diverse forum og babysider, for å si det sånn... Men jeg får vel si det samme som du sa til meg: Prøv å roe deg ned litt Jeg prøver i allefall å tenke at jeg må nyte siste året uten baby å tenke på (regner med den tar ganske mye fokus allerede inne i magen 9, planlegge turer, fester, ting vi vil gjøre før babyen kommer... Selv om livet ikke stopper når man får barn så blir det jo annerledes, så sikkert greit å nyte litt kjærestetid Samtidig er det jo ikke så lett, jeg har en nagende følelse av at det vil ta sin tid å bli gravid, selv om jeg vet at jeg ikke har noen holdepunkter for å tro det og at statistikken er med oss... Jeg synes også denne siste ventetiden går saaaakte, men jeg har ventet lenge, så jeg holder vel ut de siste mnd Har ikke så mye råd å komme med egentlig... ja, vi er igrunn det. Jeg ville veldig gjerne blitt gravid nå, men skal holde meg til den planen vi har lagt Men ja.. jeg skal prøve å roe meg ned litt.. samboer blir jo gal av alt babysnakket.. hihi.... Det er rart med det! Hvor mye det kan oppta livet ditt.. jobber i barnehage også..så jeg har jo daglig kontakt med småbarn.. skulle tro det ville avskrekke meg litt.. men det gjør det alldeles ikke! :D Men kjenner jeg må ta meg selv i nakken å slappe av...å heller bare nyte å være kjærester og "fri" for barn så lenge man kan...! Selv om det ikke er lett.. kan ihvertfall ta en pause frem til jeg har sluttet på pillen.. da må jeg nok inn her å mase litt til :D
Gjest helt_Fersk2015 Skrevet 30. september 2010 #9 Skrevet 30. september 2010 jobber i barnehge jeg og, og en skulle tro det var prevansjon i seg selv! men det er det absolutt ikke kos deg mye fremover, og ta ting som de kommer :D det skal jeg gjøre
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2010 #10 Skrevet 1. oktober 2010 Prøv og slapp av, nyt livet og hverandre så lenge som mulig. Jeg var også på tuppa, begynte å prøve for to år siden, og er fremdeles ikke blitt noen spire, det går på forholdet løs fordi jeg stresser som en gal. Viktig at dere prøver å fortsette som normalt og pleie forholdet tilfelle det ikke går som planlagt...
Kameline Skrevet 2. oktober 2010 #11 Skrevet 2. oktober 2010 Jeg kjenner på det samme, mp84! Kanskje ikke i så stor grad enda - men babylysten øker for hver dag som går... Av og til må jeg spørre meg selv om det egentlig er babyen/barnet jeg har mest lyst på - eller om det er alt det kjekke rundt! Håper jo selvfølgelig det er babyen men, kjenner også at jeg må roe meg noen hakk... Vi tenker også på å begynne prøvingen sommeren 2011 - kanskje vi skulle starte en tråd for oss som skal begynne da! Jeg sitter og googler hvilke forberedelser det er lurt å starte med allerede nå....
Smørblomst82 Skrevet 4. oktober 2010 #12 Skrevet 4. oktober 2010 Det er alledrede en tråd for de som vil bli gravid i 2010.. Hiv dere med der
Kameline Skrevet 4. oktober 2010 #13 Skrevet 4. oktober 2010 Ettersom vi vil begynne prøvingen sommeren 2011 - er det en tråd for de som ønsker å bli gravide i 2011 også?
Gjest AnneShirley Skrevet 4. oktober 2010 #14 Skrevet 4. oktober 2010 Jeg forstår på en måte følelsen, men jeg ville forsøkt å vente litt med de praktiske forberedelsene. Forsøk heller å fokusere på de tingene dere vil gjøre FØR dere blir gravide. F.eks å reise litt? Pusse opp? (ikke like lett som gravid, i alle fall med bekkenløsning og lite lyst til å puste inn maling/lakk) Jeg vet om flere som har hatt et "vilt reiseår" den siste tiden før graviditet. Med både eksotisk ferie og byferier (begge deler noe man kanskje ikke velger de første årene etter at man har fått barn) Det er forresten utrolig kos å "feire" UL med å gå ut å kjøpe de første plaggene til babyen. Det har jeg gjort begge gangene. Og det er godt å ha noe å "ordne" i løpet av graviditeten også. 9 mnd er lang tid å bare vente å uten å ha noen forberedelser å "distrahere seg med".
Smørblomst82 Skrevet 4. oktober 2010 #15 Skrevet 4. oktober 2010 Jeg mente at det er en tråd for de som ønsker å bli gravide i 2011.. ikke 2010 Morro hvis flere kommer dit
Smørblomst82 Skrevet 4. oktober 2010 #16 Skrevet 4. oktober 2010 http://forum.kvinneguiden.no/?showtopic=513564
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2010 #17 Skrevet 4. oktober 2010 Det er forresten utrolig kos å "feire" UL med å gå ut å kjøpe de første plaggene til babyen. Det har jeg gjort begge gangene. Og det er godt å ha noe å "ordne" i løpet av graviditeten også. 9 mnd er lang tid å bare vente å uten å ha noen forberedelser å "distrahere seg med". Det har vi gjort også. Jeg må innrømme at jeg synes det er veldig spesielt å ha kjøpe klær til et barn som ikke engang er på vei ennå.
Kameline Skrevet 4. oktober 2010 #18 Skrevet 4. oktober 2010 Jeg mente at det er en tråd for de som ønsker å bli gravide i 2011.. ikke 2010 Morro hvis flere kommer dit Skal sjekke ut den!!
Strix Skrevet 7. oktober 2010 #19 Skrevet 7. oktober 2010 Det er ikke noe galt i å glede seg til noe. Men dette synes jeg er langt over streken for hva som kan kalles normalt. Å begynne å kjøpe babytøy allerede før dere i det hele tatt har begynt å prøve, er rimelig spesiellt, må jeg si. Dessuten kan skuffelsen bli enorm, om noe viser seg å ikke gå etter planen. Sier meg enig med AB her...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå