Gå til innhold

Jeg skal til lege pga. uren hud

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter et mindre "raseriutbrudd" på kjøkkenet pga. kvisene mine bestilte min kjære mor en legetime til meg for å se om de kan gjøre noe.

I det siste har ingen produkter virket, noe som frustrerer meg endeløst, så jeg håper et legebesøk kan hjelpe meg.

Men hva er det egentlig man får om legen synes man har grunn til å klage over huden sin? Jeg er garantert verre enn gjennomsnittet når det gjelder kviser, og har fått nok!

Skriver de ut piller, kremer...?

Noen med tips og erfaring? : )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke om fastlegen skriver ut noe eller om de sende deg til en hudlege, men jeg fikk noen piller fra hudlegen min som hjalp mye.

Skrevet

Legen min sendte meg rett til dermatolog (og det var ikke så alvorlig). Så tror det kommer mye ann på hva legen kan.

Skrevet

Ok : ) Takk for svar! Får bare se hva som skjer, og hva fyren/dama sier.

Skrevet

Jeg fikk noe som som sved og brant noe så inderlig på huden. Jeg flasset som om jeg hadde vært solbrent... (25 år siden, så det vil nok ikke være det du får ;) ) men det eneste som hjalp for meg, var en spesiell type antihistamin som hudlegen skrev ut.

Jeg vet at veldig mange får p-piller/minipiller mot kviser, andre får antibiotika.

Uansett har legen mange forskjellige alternativer til deg, og kanskje må du prøve flere ting før du finner den behandlingen som passer for deg, men det finnes heldigvis hjelp. :)

Skrevet

Jeg har allerede brukt p-piller, men jeg merket på kroppen min at det ikke var noe særlig bra. Fikk renere hud, men ble veldig deprimert og gikk opp i vekt... : /

Men, ja, får bare vente å se hva de sier. Tror det er en gang i høstferien jeg har time.

Folk som ikke sliter med huden sin aner ikke hvor heldige de er, altså -.-

Skrevet

venninna har vært veldig plaget av kviser, og hun fikk noen reseptbelagte piller av fastlegen. Husker ikke hva de heter, men de hjalp veldig! Hvis jeg husker riktig kunne hun ikke spise eller drikke 2 timer før, og 2 timer etter hun hadde tatt dem, og det var jo litt kjedelig i blant...

Skrevet

venninna har vært veldig plaget av kviser, og hun fikk noen reseptbelagte piller av fastlegen. Husker ikke hva de heter, men de hjalp veldig! Hvis jeg husker riktig kunne hun ikke spise eller drikke 2 timer før, og 2 timer etter hun hadde tatt dem, og det var jo litt kjedelig i blant...

Kunne ikke spise? Oida :fnise:

Skrevet

Legen vil se an på hvor alvorlig hudproblemet er. Kanskje han/hun gir deg et resept på en krem (Basiron, Aberela, Skinoren, Differin e.l) som du skal smøre på hver kveld. Hvis det er mer alvorlig akne du sliter med som kan føre til dype arr, sender han/hun deg nok videre til en hudlege som vil kunne gi deg antibiotika som feks tetracyklin eller Roaccutan som er det sterkeste mot akne. Dette er piller du må ta over flere mnd.

Uansett finner han/hun nok en løsning som passer for deg slik at du blir kvitt. Uren hud er veldig vondt (kanskje spesielt for jenter), jeg forstår frustrasjonen din utrolig godt. Lykke til!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...