Gå til innhold

Smiler dere ofte til fremmede menn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var borte i en situasjon forleden. Jeg gikk alene bortover en gate og krysset over til andre siden. En kvinne, litt yngre enn meg som jeg aldri har sett før kommer motsatt vei og setter opp et pent smil til meg. Det var ingen andre i nærheten, bare jeg og henne. Hun hadde ikke noe smil før hun så på meg og smilte, så det var helt klart til meg hun smilte. Jeg hadde ikke ikke noe smil i forkant. Så nok helt nøytral ut.

Hvorfor smilte hun? Hvorfor pleier damer å smile til fremmede menn? Gjør dere det ofte? Var jeg kjekk? Er det bare slik at dere smiler når dere går forbi folk på en ellers folketom gate? ... Bare lurer jeg.

Videoannonse
Annonse
Gjest wild bird
Skrevet

Jeg smiler rett som det er til fremmede, både kvinner og menn. Et smil er jo et signal om noe, helt avhengig av situasjonen. Noen ganger smiler man avvæpnende, megetsigende, vennlig, flørtende - alt etter som.

I den situasjonen du beskriver, har jeg noen forslag. Enten er hun en type som smiler til folk helt generelt, kanskje hun smilte fordi hun syns du var kjekk, eller kanskje hun smilte fordi det føltes naturlig, i og med det var bare dere to der. Eller hun smilte fordi hun følte seg litt utrygg i en folketom gate hvor hun møtte en fremmed mann. Vanskelig å si, blir ren gjetning.

Skrevet

Det var ingen andre i nærheten, bare jeg og henne.

Dette er ofte stikkordet for når jeg smiler mest til ukjente, samme om det er mann eller kvinne. Vet ikke helt hvorfor jeg. Noen ganger sier folk hei til meg når vi går forbi hverandre på folketomt sted. Jeg svarer, men sier aldri hei først.

Jeg blir ekstra blid og smilende når jeg har en veldig god dag.

Mulig hun syntes du var kjekk også såklart;)

Skrevet

Jeg smiler vennlig til alle som møter blikket mitt, fremmed eller ei... Noen synes vel det er litt creepy, men jeg tenker bare i mitt stille sinn at om det kan gjøre dagen til én person bedre er det verdt det :fnise:

Skrevet

Jeg var borte i en situasjon forleden. Jeg gikk alene bortover en gate og krysset over til andre siden. En kvinne, litt yngre enn meg som jeg aldri har sett før kommer motsatt vei og setter opp et pent smil til meg. Det var ingen andre i nærheten, bare jeg og henne. Hun hadde ikke noe smil før hun så på meg og smilte, så det var helt klart til meg hun smilte. Jeg hadde ikke ikke noe smil i forkant. Så nok helt nøytral ut.

Hvorfor smilte hun? Hvorfor pleier damer å smile til fremmede menn? Gjør dere det ofte? Var jeg kjekk? Er det bare slik at dere smiler når dere går forbi folk på en ellers folketom gate? ... Bare lurer jeg.

Innse fakta, kryp til korset og bit i det sure eplet. Du er kjekk! Så enkelt er det.

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet (endret)

Jeg smiler til mennesker uavhengig av kjønn, kjekkhetsgrad, sted osv. :)

Jeg liker rett og slett å "hilse" mennesker med et smil. Selv om jeg ikke kjenner dem, eller han intensjon om å bli kjent.

Dette gjelder i alle situasjner.

Jeg elsker å "øyeflørte" med ukjente menn, men det er et litt annet kapittel tror jeg. Jeg pleier å holde blikkkontakt ekstra lenge, smile og kanskje til og med snu meg etter menn jeg finner attraktive - men det betyr aldri noe mer enn øyeblikket.

(Og det er så deilig når det blir gjengjeldt fra den andre parten! håhå!)

Når det gjelder din spesifikke siutajson, tror jeg faktisk hun bare hilste på deg ved å smile! For eksempel, når jeg går kveldsturen min møter jeg ofte på mennesker jeg ikke kjenner. De pleier å si hei, ikke fordi de kjenner meg, men fordi det er høflig å hilse når det er få menneker til stede. I store byers bakgater er det kanskje ikke like vanlig å SI hei, men heller kommunisere det samme med smilet. Akkurat i din situasjon tror jeg hun bare var høflig :)

Med mindre det var et lite glimt i øyet hennes, da? ;)

Endret av Kevlarsjäl
Skrevet

Jeg bruker å smile til fremmede. Ser noen rett på meg og jeg ser det så smiler jeg til dem :)

Skrevet

Både menn og kvinner-gamle som unge. Sånn for å legge til.

Skrevet

Syns det gir masse å smile til fremmede folk på gaten jeg! :) Gjør det titt og ofte. Av og til fordi jeg er i strålende humør, mens det andre ganger er fordi vi får blikkontakt. Da kommer det ganske naturlig :)

Skrevet

Jeg kan smile til menn som ligner min kjekke kjæreste. Får meg jo i godt humør bare å se en som ligner!

Skrevet

smil skaper glede ..smil til alle!både menn og kvinner.ikkje noe galt i det.har en job der eg møter fremede hele tiden og er vant ed å smile til alle.

Skrevet

Jeg bruker å smile til fremmede. Ser noen rett på meg og jeg ser det så smiler jeg til dem :)

Både menn og kvinner-gamle som unge. Sånn for å legge til.

Jeg og :jepp:

Skrevet

Jeg smiler veldig mye på jobben. (må smile til alle kundene), og etter jobb "henger smilet igjen", så jeg smiler til alle som kommer meg i møte uten å egentlig gjøre det med vilje..

Skrevet

Jeg er fra landet. Der er jeg opplært til å smile og hilse på alle jeg møter, fordi de bodde jo i bygda. Så jeg har hatt en tendens til å smile til folk jeg møter nå i voksen alder også. Barn og unge, voksne, gamle, alle. MEN - her for en stund siden, så gikk jeg visst på en smell. Jeg satt på ei ferje, og spiste ei pølse. Så kom det en mann, med ei dame bak seg. Akkurat da følte jeg ikke særlig for å smile, for jeg hadde munnen full av pølse. Men så smilte han mannen til meg, og pliktskyldigst så smilte jeg tilbake. Det var litt vanskelig å smile i den situasjonen jeg var i. Og dama bak smilte IKKE, hu så direkte ond ut, så da fortsatte jeg å tygge. De satte seg ved bordet bak meg, og det blei DET sirkuset! Hu lurte på hvorfor i helvete "hu kjerringa" hadde smilt til ham, hadde han smilt først eller??? Kjente han henne eller???osv osv. Han satt der og jugde at han hadde absolutt ikke smilt, det var JEG som smilte, altså, det blei så ekkelt etterhvert at jeg visste ikke hva jeg skulle gjøre. Hun skreik og bar seg, snakka OM meg,liksom lavt, men hun visste godt at jeg hørte det. Det var helt forferdelig. Etter det, så har jeg faktisk blitt litt bevisst på det med å smile til folk. For det er visst ikke bare-bare.DJISES!!!

Skrevet

Det var jeg som skrev innlegget over, at jeg var fra landet. Må legge til at jeg alltid har vært sjokkert når jeg kommer til storbyer, for folk smiler jo ikke til hverandre! Det virker så kaldt, liksom. Har følt at dersom jeg detter om sånn plutselig, så vil heller folk komme til å gå i en stor bue rundt meg enn å hjelpe meg. Men nå har jeg lært at hvis jeg ser en mann og en dame, så kikker jeg ikke på mannen, bare damen, og smiler til henne. For kanskje hun blir sjalu. Og jeg er en pen dame. Dermed kan det kanskje utløse sjalusi. Og det er jo unødvendig.

Skrevet

Jeg ble glad av å lese denne linken! Alle smiler og er glade:)

Det samme gjør jeg. Smiler til kjente, ukjente, menn, kvinner, gamle osv

Som regel bare av høflighet, men er gutten ekstra kjekk så er det også gjerne et glimpt i øyet.

Klisje men sant - smil smitter.

Skrevet

Men så smilte han mannen til meg, og pliktskyldigst så smilte jeg tilbake. Det var litt vanskelig å smile i den situasjonen jeg var i. Og dama bak smilte IKKE, hu så direkte ond ut, så da fortsatte jeg å tygge. De satte seg ved bordet bak meg, og det blei DET sirkuset! Hu lurte på hvorfor i helvete "hu kjerringa" hadde smilt til ham, hadde han smilt først eller??? Kjente han henne eller???osv osv. Han satt der og jugde at han hadde absolutt ikke smilt, det var JEG som smilte, altså, det blei så ekkelt etterhvert at jeg visste ikke hva jeg skulle gjøre. Hun skreik og bar seg, snakka OM meg,liksom lavt, men hun visste godt at jeg hørte det. Det var helt forferdelig.

Ha ha! Hadde jeg vært i din situasjon hadde jeg heller sittet og ledd inni meg av den dama. Hun dreit seg jo totalt ut. Skjønner ikke at du lar det gå innpå deg.

Skrevet

Ha ha! Hadde jeg vært i din situasjon hadde jeg heller sittet og ledd inni meg av den dama. Hun dreit seg jo totalt ut. Skjønner ikke at du lar det gå innpå deg.

Du skulle bare visst hvor agressiv hu var, du!! Jeg blei faktisk redd!! Hehe. Djises. Jeg ville ikke flørte med han jåte gubben hennes jeg, i tillegg til at jeg nøt en fantastisk grillpølse. Men hu blei så sinna!! Og sånn i ettertid så har jeg tenkt at jeg utløste sikkert sjalusi. Så dermed passer jeg nå på å fokusere veldig på damene.

Skrevet

Virker som veldig mange smiler til fremmede i denne tråden. Vel, jeg trodde ikke dette var vanlig. Jeg kommer fra en mindre by, hvor dette ikke er vanlig. Men naturlig å smile dersom man møter noen på en mer øde landevei/natursti, eller går forbi noen i trappeoppgangen.

Skrevet

Jeg smiler ofte, til både menn og kvinner, unge som gamle :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...