Gå til innhold

Penger da man får barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg lurer på hva man får da man har født barn? Ee det noen fast støtte i måneden? Bor sammen med barnefaren.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

PS : Har fast jobb begge to.

Skrevet

Du får barnetrygd og kontantstøtt.

Skrevet

Takk :)

Vet du ca hvor mye dette er? Jeg tjener ca 240 tusen og han 260.

Skrevet (endret)

Barnetrygd 970 kr mnd. Kontantstøtte får du ikke før mnd etter at barnet har fylt ett år. Og kun hvis det ikke går full plass i barnehage.

Og selvsagt får du og mannen din fødselspermisjon med 80%(54uker?) eller 100%(44uker?) lønn. Er usikker på ukeantallet da det er flere år siden jeg selv fikk barn.

Endret av FrkOrkide
Skrevet

ok. Så det eneste "ekstra" man får i tilegg til egen lønn er 970 kr da? Innbillte meg det var mer. Var noen på jobben som sa man hadde ganske god råd det første året man har baby pga støtte eller panger man fikk. Rart.

Skrevet

ok. Så det eneste "ekstra" man får i tilegg til egen lønn er 970 kr da? Innbillte meg det var mer. Var noen på jobben som sa man hadde ganske god råd det første året man har baby pga støtte eller panger man fikk. Rart.

Om man plutselig ikke har bensinutgifter til og fra jobb, bompenger ol, vil en jo ha mer igjen av lønnen sin. Men forstår ikke helt hvordan noen kan si at man ahr så god økonomi, basert på den man får i støtte. Er de aleineforeldre vil de jo få bidrag og en ekstra barnetrygd, men da har man jo samtidig alle utgiftene alene også.

Ammer man i begynnelsen, vil jo ikke maten koste noe. Og jeg tror ikke man bruker 970 i bleier i mnd, men man skal jo ha klær, om man ikke får masse av familie og venner, stelleting osv. Men det er godt mulig at bensin,bompenger ol er med i dette også.

Skrevet

Man får bare enten 80% av lønna eller 100%, avhengig av hvor mange uker permisjon man velger, og barnetrygd (970,-) så lenge man bor sammen med barnefaren.

Og kontantstøtte er som sagt etter ett år hvis barnet ikke har full plass i barnehage.

Skrevet

Velger du permisjon med 100% lønn (i 46 uker), har du det samme utbetalt i måneden som du har nå. Pluss at du får barnetrygd da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...