AnonymBruker Skrevet 29. september 2010 #1 Skrevet 29. september 2010 Hei. Jeg skal på ferie i morgen og diskuterer nå med mine foreldre. Jeg vil ha med meg frisørsaks som brukes til å tynne ut håret fordi jeg har veldig tykt hår. Jeg planlegger å sende den. De sier at det ikke vil gå og at bagasjen vil bli åpnet, saksen vil bli konfiskert og hele kofferten vil bli inndratt. Stemmer dette? Alle skjønner da at jeg ikke kan bruke saksen til å kapre flyet når den ligger i bagasjen som sendes? Forsøker å si dette til mine foreldre men de får angst og hever stemmen. Noen som vet? Takk for alle svar!
Gjest redstar Skrevet 29. september 2010 #2 Skrevet 29. september 2010 Hm, jeg vet ikke helt, men med de "vanvittige" flylovene (og andre lover) så tror jeg ikke jeg hadde tatt den med, men alikevel så kan man vel ha den med så lenge den ikke ligger i håndbagasjen men er jo litt kjipt om hele kofferten blir konfiskert pga ei saks?
AnonymBruker Skrevet 29. september 2010 #3 Skrevet 29. september 2010 Hm, jeg vet ikke helt, men med de "vanvittige" flylovene (og andre lover) så tror jeg ikke jeg hadde tatt den med, men alikevel så kan man vel ha den med så lenge den ikke ligger i håndbagasjen men er jo litt kjipt om hele kofferten blir konfiskert pga ei saks? nei det er lov.. du kan sende øks i bagasjen du sender omså
Sugerøret Skrevet 29. september 2010 #5 Skrevet 29. september 2010 http://www.osl.no/osl/bagasjeoginnsjekking/10_Bagasje som du kan lese,kan du fint sende saksa i bagasjen go' tur !
AnonymBruker Skrevet 29. september 2010 #6 Skrevet 29. september 2010 nei det er lov.. du kan sende øks i bagasjen du sender omså kan jo legge ved en link så kan du se under skarpe gjenstander selv så du er hundre prosent sikker.. så ta med deg den lille frisørsaksa i innsjekka bagasje du ;p
Rødtoppen86 Skrevet 8. oktober 2010 #8 Skrevet 8. oktober 2010 Regelen er vel bare at så lenge slike ting ligger i bagasjen bak i flyet, så går det bra. Det er kun håndbagasje som har de ultrastrenge reglene for hva som er lov og ikke lov
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå