AnonymBruker Skrevet 29. september 2010 #1 Skrevet 29. september 2010 Jeg satt å så på en film her en dag (husker ikke hvilken) og la merke til at brudeparet hadde en slags fest dagen før vielsen (rehersal dinner?) og etter vielsen reiste de direkte fra kirken og på bryllupsreise. Er dette vanlig i USA? Har de ikke middag og fest etter vielsen slik som vi har her i Norge? Jeg regner med det er variasjoner, men jeg ble bare litt nysgjerrig nå
AnonymBruker Skrevet 29. september 2010 #2 Skrevet 29. september 2010 Tja, er vel ikke så ulikt hvordan det gjøres i Norge egentlig. Har en del venner og familie i USA og jeg er vant til at det er seremoni, fest/middag og så drar de på bryllupsreise. Seremoni og så middag er vel det mest vanlige, men det mest "riktige" er jo å dra på bryllupsreise med en gang etter middagen. Den middagen de har kvelden før har jeg bare vært med på et par ganger, men det blir jo som en slags øvelse på hvordan det skal gjøres på den store dagen i tillegg til at veldig mange gjester kommer dagen før og at det derfor er fint å samles til middag (det er det de har fortalt meg iallefall, for jeg syns det var rart med denne middagen før bryllupsdagen)
Lista Skrevet 1. oktober 2010 #3 Skrevet 1. oktober 2010 Jeg har vært i ett amerikansk bryllup og der var det fest etter vielse.
Americanbride Skrevet 5. oktober 2010 #4 Skrevet 5. oktober 2010 Hei! Det er litt forskjellig hva de bruker i USA. Jeg har vært i 2-3 bryllup der samt jeg skal gifte meg med en amerikaner selv i November. Mange har rehersaldinner kvelden før. De jeg har vært i har det kvelden før. Vielsen, så bildetaking mens gjestene venter og middag etterpå. De jeg har vært i har hatt tacobuffé å lignende. De reiser samme kveld på bryllupsreise, men de har en fest der de er sammen med gjestene fordi :-) Men alle har vel sine måter å feire på der som vi har her i norge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå