AnonymBruker Skrevet 29. september 2010 #1 Skrevet 29. september 2010 Hei! Vi har muligheter til å dra på en 4 ukers studietur til Tanga i Tanzania gjennom skolen. Har du vært i Tanzania eller Tanga, noen tips? Does and don'ts? Jeg er litt usikker på om jeg skal dra, og lurer på følgende: 1. Er det trygt i Afrika, skal bo på et senter som her TICC, hørt om det? 2. Er det lett å få malaria? 3. Er det trygt å kjøre småfly? 4. Er det trygt å kjøre bil? 5. Vet du om noen frivillighetsorganisasjoner i Tanga?
Vibi Skrevet 29. september 2010 #2 Skrevet 29. september 2010 Jeg har ikke vært i Tanga, men har reist litt rundt i Tanzania, og på Zanzibar (som kan anbefales!). Jeg opplevde det som trygt å reise rundt, og det er ikke noe problem å ta småfly. Vi fløy et 12-personsfly fra Dar er Salaam til Zanzibar, og hadde ingen negative opplevelser med det overhodet - tvert imot. du må ha malariatabletter om du vil unngå malaria. Og gulfebervaksine for å komme inn i landet. Samt hepatitt A og B, men alt dette vet vaksinasjonskontoret ditt. God tur, og beklager at jeg ikke kan hjelpe deg med resten.
AnonymBruker Skrevet 30. september 2010 #3 Skrevet 30. september 2010 Nei. Men kunne godt tenke meg en tur dit...
AnonymBruker Skrevet 30. september 2010 #4 Skrevet 30. september 2010 Jeg opplevde det som trygt å reise rundt, og det er ikke noe problem å ta småfly. Vi fløy et 12-personsfly fra Dar er Salaam til Zanzibar, og hadde ingen negative opplevelser med det overhodet - tvert imot. TS her. Tusen takk for fint svar! Hvor mye koster det å ta en sånt personfly på den strekningen? Og hvor bestiller man det?
Bintou Skrevet 30. september 2010 #5 Skrevet 30. september 2010 Har kun Vest-Afrika-erfaring, jeg! En bruker her som kaller seg Sheherasade har bodd der om jeg ikke husker feil.. prøv deg med en PM
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå