Gå til innhold

Har du vært i Tanzania?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vi har muligheter til å dra på en 4 ukers studietur til Tanga i Tanzania gjennom skolen. Har du vært i Tanzania eller Tanga, noen tips? Does and don'ts?

Jeg er litt usikker på om jeg skal dra, og lurer på følgende:

1. Er det trygt i Afrika, skal bo på et senter som her TICC, hørt om det?

2. Er det lett å få malaria?

3. Er det trygt å kjøre småfly?

4. Er det trygt å kjøre bil?

5. Vet du om noen frivillighetsorganisasjoner i Tanga?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke vært i Tanga, men har reist litt rundt i Tanzania, og på Zanzibar (som kan anbefales!).

Jeg opplevde det som trygt å reise rundt, og det er ikke noe problem å ta småfly. Vi fløy et 12-personsfly fra Dar er Salaam til Zanzibar, og hadde ingen negative opplevelser med det overhodet - tvert imot.

du må ha malariatabletter om du vil unngå malaria. Og gulfebervaksine for å komme inn i landet. Samt hepatitt A og B, men alt dette vet vaksinasjonskontoret ditt.

God tur, og beklager at jeg ikke kan hjelpe deg med resten.

Skrevet

Nei. Men kunne godt tenke meg en tur dit...

Skrevet

Jeg opplevde det som trygt å reise rundt, og det er ikke noe problem å ta småfly. Vi fløy et 12-personsfly fra Dar er Salaam til Zanzibar, og hadde ingen negative opplevelser med det overhodet - tvert imot.

TS her. Tusen takk for fint svar! :) Hvor mye koster det å ta en sånt personfly på den strekningen? Og hvor bestiller man det?

Skrevet

Har kun Vest-Afrika-erfaring, jeg! En bruker her som kaller seg Sheherasade har bodd der om jeg ikke husker feil.. prøv deg med en PM ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...