AnonymBruker Skrevet 29. september 2010 #1 Skrevet 29. september 2010 Vi skal gifte oss om halvannen uke, og jeg klarer ikke å komme på morgengave til han. Bryllupet er ganske spontant, pga graviditet, så vi har bare brukt ca en mnd på planlegging. Det sier seg selv da at jeg ikke har mye penger å bruke på morgengave, toppen 5000 kr. Mannen er skikkelig vanskelig. Han er ikke typen som sitter inne å spiller eller ser på tv, hverken playstation, nintendo eller lignende, så dette er uaktuelt å kjøpe. Han er snekker av yrke og er i overkant interessert i alt som har med bygg å gjøre. Men han har alt verktøyet han trenger (og dersom det er noe han trenger så skal dette være det beste av det beste, så da vil nok ikke 5000 kroner holde). Han drikker ikke alkohol, så dyr vin eller lignende er heller ikke aktuelt. Han er en fjellmann, men har både fjellsko, telt, sovepose, kniv, primus ol. Han har også en god sykkel, så det har han heller ikke bruk for. Han er båtinteressert, men har både båt og båtførerbevis. Han har også utstyret han trenger til båt, gps og slike duppedingser. Han er skiinteressert og skulle hatt et par nye twintip ski, men det blir alt for dyrt, dessuten er det vanskelig å få tak i ski på denne tida av året. Skibukse og skijakke har han allerede fått av meg. Eneste jeg kan komme på er nye skibriller da det er en ripe i de han allerede har. Han er også bilinteressert, og kunne hatt bruk for ny spiller i bilen sin, den gamle er litt "rusten". Klokke og solbriller har han. Han hater å pynte seg, så mansjettknapper, slipsnål og gullkjede ville han aldri brukt. Han er heller ikke spesielt interessert i fotball, så sesongkort til yndlingslag går heller ikke. Prøvde å hinte frempå med kurs, feks dykking eller jegerprøve, men han var ikke så begeistret for å bruke kvelder til å lese og gå på kurs. Hoppe i fallskjerm hadde han aldri gjort, så det hadde vært bortkasta penger. Feriereise blir litt vanskelig, da jeg er gravid. Vi har en unge ilag fra før, og forrige graviditet var jeg hardt rammet av bekkenløsning, så det er vanskelig å planlegge tur når jeg ikke vet hvordan helsa blir. Aktfoto er totalt uaktuelt, da jeg ikke har kropp som er verdt å vise frem på bilde :gjeiper: Så nå står jeg egentlig bare igjen med ny spiller til bilen og skibriller. Noen som har andre gode tips så mottas disse med stor takk.
minipia Skrevet 29. september 2010 #2 Skrevet 29. september 2010 Jeg foreslår en klokke (i en helt annen stil enn den han har fra før), eller et fotoapparat el. Synes man skal kjøpe en litt ordentilg ting som varer lenger enn f.eks. et sesongkort, hvis man først skal kjøpe noe. Du trenger jo strengt tatt ikke å gi noe heller, du kan jo f.eks. si at siden bryllupet har kommet litt brått på ønsker du heller å bruke de pengene til noe felles senere (f.eks. en romantisk feiring av 1. bryllupsdag). Ikke stress, og lykke til med bryllupet :-))
Frøken Mitzi Skrevet 29. september 2010 #3 Skrevet 29. september 2010 Først lykke til både med bryllup og graviditet! Sidan han er glad i gå på ski - kan rulleski vere noko, så han kan trene utan snø også?
MonThe Skrevet 29. september 2010 #4 Skrevet 29. september 2010 Hva med å gi et kurs som dere kan gå på sammen -- f.eks. matlaging/språk/dans/en hobby, som dere begge liker? Stjernekikkert? Lage et album til ham? Lage et bilde av dere / som betyr mye for dere på lerret? ..den aller beste gaven får han jo foresten uansett, det er jo deg resten av livet! Lykke til
AnonymBruker Skrevet 29. september 2010 #5 Skrevet 29. september 2010 En sikkelig bra pulsklokke! Da følger det gjerne med et program han får lagt inn på pc'en, så han ser hvordan treningsøkten var. Den kan vise km/t, kalorier, itensitet osv. En sikkelig bra pulsklokke koster rundt 3-5000kr
lilleGrethe Skrevet 29. september 2010 #6 Skrevet 29. september 2010 Hva med å love bort en kveld/natt med bare dere to, en gang i fremtiden en stund etter at babyen er kommet? Når dere trenger å være kjærester, mann og kone, og ikke mamma og pappa? Det krever selvfølgelig at dere har mulighet til å sette bort babyen til foreldre eller svigerforeldre, evt veldig gode venner, en hel kveld og natt, så det kan jo være greit å sjekke at dette er mulig før du lover det bort. En bedre middag, tid til hverandre, og fri fra babygråt er nok noe de fleste nybakte foreldre trenger på et visst tidspunkt, så jeg tror det er en gave som kan settes pris på, uten å koste 5000. Dessuten kan den brukes når det er størst behov for den. Lykke til!
ejoty Skrevet 30. september 2010 #7 Skrevet 30. september 2010 Kamera. Videokamera. MP3-spiller. Mobiltelefon. Selv om han har mange ting, er det noe av det som kan være modent for utbytting?
bananbåt Skrevet 30. september 2010 #8 Skrevet 30. september 2010 mannen som har alt ja.. det er ikke lett... hva med en kikkert? kamera og slikt er også bra tips. -eller har han en bra barbermaskin? -hva med en dag på gocart-banen eller rally? -hva med tattovering? navn på barna feks. (hvis ikke han er imot slik kroppskunst)
Rhiannon Skrevet 1. oktober 2010 #9 Skrevet 1. oktober 2010 vel, siden han allerede er turinteressert, hva med et gavekort på reise eller noe? weekend på høyfjellshotell? det går jo an å bestille fjelltur eller noe i andre land også, hvis det er praktisk i forhold til deg og barna.
Tabris Skrevet 1. oktober 2010 #10 Skrevet 1. oktober 2010 Finnes det noen fagbøker om de temaene han er interessert i som kunne passe? Slike bøker kan være dyre, som du kjøper f.eks en bok eller to innenfor friluftsliv, båt og bil så går det et par tusen kroner. Kanskje også spe på med et par abonnementer på fagtidsskrifter innenfor det samme?
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2010 #11 Skrevet 1. oktober 2010 Fortell han i en glad tone at dere venter tvillinger. Og stå for utgiftene de tre første årene og bli fjernadoptivforeldre? En mann som har alt trenger bare en vis kvinne.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2010 #12 Skrevet 2. oktober 2010 Støtter ideen om pulsklokke. Siden han sykler vil jeg anbefale en Garmin Edge 705 som er perfekt til sykkelbruk. Et annet tips kan være en (eller to) skikkelig bra sykkellykt som gjør høst og vintersyklinga mer interessant. Da snakker jeg ikke om de kjipe greiene de selger hos XXL, men en Tesla eller lignende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå