wonki Skrevet 29. september 2010 #1 Skrevet 29. september 2010 ser ut som jeg har en blandingshud som er dehydret, men også ganske fet i t sonen. vet at huden trenger fukt og ikke fett, men har noen erfaring på om det tar lang tid før man ser effekten av riktig krem. jeg tenker helst på talgproduksjonen som plager meg mye. det står liksom ut av huden på nesen og haken. er nok bare jeg som ser det, men plagsom likevel nå prøver jeg kremer for kombinert/fet hud men må kanskje gå noen dager før ting virker? det skal være godt med fukt i disse kremene, men noen som har erfart at de må bruke kremer for tørr hud når de har denne typen hud? er nok litt utolmodig og venter meg fin hud samme dag
SmallTalk Skrevet 29. september 2010 #2 Skrevet 29. september 2010 Fin hud samme dag som du begynner med et nytt produkt kan du rett og slett glemme. Det tar tid før huden klarer å normalisere seg. For min del tok det nesten et par måneder. Du trenger en hudkrem for fet og dehydrert/fuktfattig hud. Produkter for tørr hud innholder for mye fett og kan gi deg enda fetere hud og mere kviser. Samt at de ikke nødvendigvis vil gi deg nok fuktighet. Ta deg en tur innom en hudsalong (IKKE parfymeri). De burde kunne hjelpe med å finne et produkt.
ondebanan Skrevet 29. september 2010 #3 Skrevet 29. september 2010 Jeg har slitt mye med tørre kinn og panne kombinert med masse kviser rundt munnen. Må si at alt dette har forsvunnet etter jeg har begynt med en kombinasjon av Decleor og MD Formulation-produkter. Bruker Hydra Floral-kremen (for fuktfattig hud, gir ikke kviser) og Ylang Ylang nattkrem (for fet/kombinasjonshud, men er i balm-versjon, så tørker ikke ut huden). I tillegg bruker jeg MD-skrubb, og fukt og rensemasker fra Decleor (og Dermalogica, har noen tuber jeg må bruke opp) etter behov. Særlig om vinteren trenger jo huden ekstra fukt, så fuktmaske er fint å ha i bakhånd. Anbefaler uansett Decleor på det sterkeste! Huden min nå og for et år siden er som natt og dag.
AnonymBruker Skrevet 29. september 2010 #4 Skrevet 29. september 2010 Jeg har slitt mye med tørre kinn og panne kombinert med masse kviser rundt munnen. Må si at alt dette har forsvunnet etter jeg har begynt med en kombinasjon av Decleor og MD Formulation-produkter. Bruker Hydra Floral-kremen (for fuktfattig hud, gir ikke kviser) og Ylang Ylang nattkrem (for fet/kombinasjonshud, men er i balm-versjon, så tørker ikke ut huden). I tillegg bruker jeg MD-skrubb, og fukt og rensemasker fra Decleor (og Dermalogica, har noen tuber jeg må bruke opp) etter behov. Særlig om vinteren trenger jo huden ekstra fukt, så fuktmaske er fint å ha i bakhånd. Anbefaler uansett Decleor på det sterkeste! Huden min nå og for et år siden er som natt og dag. vet du noe om dermalogica skin smoothing cream kan være bra til slik hud?
ondebanan Skrevet 29. september 2010 #5 Skrevet 29. september 2010 Den er laget for tørr hud, ikke fuktfattig. Jeg brukte denne om vinteren en periode, men fikk en del utbrudd. Brukte den bare i kinnene en periode, og en krem mer beregnet på fet hud i resten av fjeset. men da er man liksom like langt
AnonymBruker Skrevet 29. september 2010 #6 Skrevet 29. september 2010 Den er laget for tørr hud, ikke fuktfattig. Jeg brukte denne om vinteren en periode, men fikk en del utbrudd. Brukte den bare i kinnene en periode, og en krem mer beregnet på fet hud i resten av fjeset. men da er man liksom like langt trodde dermalogica skulle være trygt, men active moist gav meg ingen fukt
Twink Skrevet 29. september 2010 #7 Skrevet 29. september 2010 Jeg har brukt Avene Clean-AC fra apoteket, den er beregnet på fet hud som samtidig flasser/er tørr. Brukte samtidig MD cleanser og serum, og har nå veldig lite kviser, hovedsaklig sorte prikker igjen (de ser ikke ut til å ville gå vekk). Før flasset jeg veldig i tillegg, men etter at jeg begynte med denne kremen er all flassing i ansiktet borte, og har til og med brukt andre kremer i etterkant uten at det problemet har kommet tilbake! Så denne anbefales veldig sterkt, koster ikke all verden heller, rundt 160-170 tror jeg, pr tube.
AnonymBruker Skrevet 29. september 2010 #8 Skrevet 29. september 2010 Jeg har brukt Avene Clean-AC fra apoteket, den er beregnet på fet hud som samtidig flasser/er tørr. Brukte samtidig MD cleanser og serum, og har nå veldig lite kviser, hovedsaklig sorte prikker igjen (de ser ikke ut til å ville gå vekk). Før flasset jeg veldig i tillegg, men etter at jeg begynte med denne kremen er all flassing i ansiktet borte, og har til og med brukt andre kremer i etterkant uten at det problemet har kommet tilbake! Så denne anbefales veldig sterkt, koster ikke all verden heller, rundt 160-170 tror jeg, pr tube. er avene trygg for acneprone hud altså?
venus_ Skrevet 29. september 2010 #9 Skrevet 29. september 2010 er avene trygg for acneprone hud altså? Nei. Gå til hudpleiesalong, ikke apotek.
AnonymBruker Skrevet 30. september 2010 #10 Skrevet 30. september 2010 Gud så hjelpsomt. Avene clean AC inneholder Sodium Laureth Sulfate som ikke bør brukes på ansiktshuden eller på kroppen i det hele tatt, og Sodium Lauryl Sulfate (som tetter porer, men er tilsatt i så små mengder at de fleste merker den sikkert ikke). og den har tilsatt parfyme. Utover det er den grei.
Twink Skrevet 30. september 2010 #11 Skrevet 30. september 2010 Jeg har vært hos hudpleier, og ingen av kremene jeg har fått der har hatt noen særlig effekt, har prøvd f.eks. Matis og MD. Etter en måned på MD kremen hadde jeg den verste huden jeg noen gang har hatt. Avenekremen jeg nevnte er den eneste som har hatt så bra effekt på min hud, har brukt denne lenge nå. Kommer bare med mine personlige erfaringer her.
maddie88 Skrevet 30. september 2010 #12 Skrevet 30. september 2010 Jeg bruker hudprodukter fra Eucerin. De ser ut til a fungere bra pa meg
SmallTalk Skrevet 30. september 2010 #13 Skrevet 30. september 2010 trodde dermalogica skulle være trygt, men active moist gav meg ingen fukt Dermalogica ER trygt, men det er ikke det samme som at produktene passer din hud. 1
SmallTalk Skrevet 30. september 2010 #14 Skrevet 30. september 2010 er avene trygg for acneprone hud altså? Neppe. Ingen apotekprodukter er det.
SmallTalk Skrevet 30. september 2010 #15 Skrevet 30. september 2010 Jeg har vært hos hudpleier, og ingen av kremene jeg har fått der har hatt noen særlig effekt, har prøvd f.eks. Matis og MD. Etter en måned på MD kremen hadde jeg den verste huden jeg noen gang har hatt. Avenekremen jeg nevnte er den eneste som har hatt så bra effekt på min hud, har brukt denne lenge nå. Kommer bare med mine personlige erfaringer her. Det er faktisk veldig normal at huden blir jævlig etter en stund med MD produkter, for så å begynne å bedre seg og tilslutt bli bedre enn utgangpunktet.
AnonymBruker Skrevet 30. september 2010 #16 Skrevet 30. september 2010 Neppe. Ingen apotekprodukter er det. Hehe skulle likt dokumentasjon på det. Det gjelder å vire hvilke ingredienser mman skal unngå. Dermalogica har flere kremer på comedogenic skalaen som er 3. Acneprone hud bør unngå kremer som er på 3 4 og 5. skalaen går fra 0 til 5. Men sant nok produkter kjøpt hos hudpleier er det mindre sannsynlighet for å finne mineral oljer i.
AnonymBruker Skrevet 30. september 2010 #17 Skrevet 30. september 2010 Hehe skulle likt dokumentasjon på det. Det gjelder å vire hvilke ingredienser mman skal unngå. Dermalogica har flere kremer på comedogenic skalaen som er 3. Acneprone hud bør unngå kremer som er på 3 4 og 5. skalaen går fra 0 til 5. Men sant nok produkter kjøpt hos hudpleier er det mindre sannsynlighet for å finne mineral oljer i. hvor har du lest dette?nysgjerrig...
AnonymBruker Skrevet 30. september 2010 #18 Skrevet 30. september 2010 Finner en del hvis du bruker google http://www.zerozits.com/Articles/acnedetect.htm http://www.cosmetic-ingredients.net/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå