Gå til innhold

Engelske vs norske sanger

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg syns det er veldig stor forskjell på å høre en engelsk sang og en norsk sang. Norske sanger kan være bra de, men det blir noe helt annet å høre på engelske sanger hvis dere skjønner hva jeg mener. Men hva med de som har engelsk som morsmål? Er engelske sanger for de sånn som norske sanger er for oss? Tror jeg ville følt meg snytt om jeg bare hadde mulighet til å høre på (og forstå) sanger på mitt eget morsmål. (men nå vet de jo ikke hva de "går glipp av" uansett, hehe). Noen som har tenkt på det samme? :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns norsk er best å synge på, hvis man får det til. Hvorfor ikke synge på sitt eget morsmål? Finnes ikke noe vakrere.

Skrevet

Jeg er veldig glad i sanger på norsk. Det virker på en måte mer ekte når man skriver/synger på sitt eget språk.

Når det gjelder engelsktalende så tror jeg ikke de føler det på samme måte overfor engelske sanger som mange nordmenn føler for norske sanger. Engelsktalende er jo vant til at hele verden synger på deres språk, det er naturlig for dem.

Mange ønsker sikket å forstå andre språk, men det gjør vel f.eks. nordmenn også? Jeg skulle gjerne forstått fransk, for jeg synes det er mange vakre sanger på det språket. Men ønsket om å forstå franske sanger er ikke sterkt nok til at jeg orker å begynne på franskkurs. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...