AnonymBruker Skrevet 29. september 2010 #1 Skrevet 29. september 2010 Jeg bor et sted med elendig belysning, og har ikke tilgang til bibliotek/lesesal, så jeg må lese hjemme. Kjøpte meg en helt vanlig enkel lampe på Ikea. Problemet er at den durer noe så innmari! Det er en veldig lav lyd, men den er så konstant og jeg blir seriøst surrete i hodet av å høre på det. Umulig å konsentrere seg. Ikea er tilfeldigvis 2 timer unna, og den kostet ikke så mange euro, så det er ikke snakk om å dra og få byttet den. Finnes det noen måte å stoppe slik during på, eller må jeg bite i det sure eplet og kjøpe meg en dyrere lampe? Skal ikke være her så lenge, så det er litt irriterende å måtte kjøpe for mange ting.
Gjest Nanette Skrevet 30. september 2010 #2 Skrevet 30. september 2010 Dette lurer jeg også på, har ei stålampe med dimmer som durer forferdelig om den er dimma ned bare bittelitt...
Twink Skrevet 30. september 2010 #3 Skrevet 30. september 2010 Dette gjør min nyinnnkjøpte Ikea lampe og, men bedrer seg ofte etter at den har stått på en stund. Eller, som Nanette sier, er det dimmer, så bråker de ofte hvos den ikke er skrudd helt på. Jeg har gitt opp slike stålamper med dimmere, takler aldri å ha de dimmet ned uansett på grunn av lyden... :gjeiper:
Antlers Skrevet 30. september 2010 #4 Skrevet 30. september 2010 Jeg hadde en slik lampe, dyrere enn Ikea sin, men den durte like herlig selv om den kostet mer. Jeg er nok ekstra var for slike lyder, for det var bare èn annen person som kunne høre ulyden. Om du er veldig plaget av duringen vil jeg heller anbefale at du kjøper samme type lampe, men uten dimmer. Kjekt om du kjøper en med "arm" som du kan vri opp mot taket for å dimme på den gammeldagse måten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå