AnonymBruker Skrevet 29. september 2010 #1 Skrevet 29. september 2010 Leste artikkelen "derfor frir han" her på KG, og lurer litt på om jeg i det hele tatt kan vente med frieri fra min kjære? Vi har vært "bestevenner" (i den grad det går ann for to av motsatt kjønn) siden barnehagen. Hengt mye sammen, lekt sammen, gått på kino etc. sammen, gått på fjellturer sammen... Han kjente meg bedre enn veninnene mine da vi var yngre (og det gjør han forsåvidt ennå). Ble kjærester for snart fire år siden, men en tid senere tok vi en pause fordi han var utenlands. Vi holdt likevel kontakten, og var svært gode venner. Nå har vi vært kjærester i snart 1 år på "runde nr. to". Han snakker mye om fremtiden. Barn, familiebil, bryllup, planer for gården han eier etc. Og han er helt tydelig, både overfor meg og foreldrene sine, at JEG er med i de planene. Slik har han drevet på i snart et år. Men han gjør ikke noe med det. Jeg MÅ ikke gifte meg/forlove meg, men jeg synes det er slitsomt at han snakker bryllup når han ikke gjør noe videre med det. Det er hyggelig at vi har like verdier og ønsker en fremtid sammen, men jeg vil han sal dempe fremtidssnakket sitt om de tingene som ikke kommer innen noen år. Jeg vet jo allerede hva han ønsker langt der fremme, så det er nok snakk nå.. Vi er begge i midten av tjueårene.
Gina_ Skrevet 29. september 2010 #3 Skrevet 29. september 2010 Kanskje han venter på den rette anledningen - en reise, et jubileum, en dato som betyr mye for han?
Strix Skrevet 29. september 2010 #4 Skrevet 29. september 2010 Dere har vært sammen 1 år etter en pause og du forventer et frieri like rundt hjørnet? Kan hende han vil at det skal vare litt lengre før dere tar neste skritt... Selv om dere har en lang historie bak dere.
Dubbedingsen Skrevet 29. september 2010 #5 Skrevet 29. september 2010 Hvorfor sier du bare ikke rett ut til han at du ikke gidder å høre noe mer om planene hans før han har tatt en konkret bestemelse om du er med eller ikke i form av samboerskap eller frieri? Eller gjør det motsatte, fortell om dine fremtidsplaner etter at han har fridd?
AnonymBruker Skrevet 29. september 2010 #6 Skrevet 29. september 2010 Hehe.. har det på samme måte som deg TS! Har vært sammen i 3.5 år. Han snakker om oss, barn, fremtid, hus, hund alt slikt og det er alltid "vi". Jeg skjønner altså at han tenker mye på ting han ønsker i fremtiden, han er en mann som liker slik det var i gammeldags og vil gifte seg og ha flere barn. Dog klarer han ikke tenke seg forlovelse eller bryllup og baby enda =) Jeg maser ikke, men jeg lurte på når han har tenkt å fri ;P
fruBeist Skrevet 29. september 2010 #7 Skrevet 29. september 2010 Har du spurt han hva slags tidsaspekt han har på det å gifte seg? Det er fullt lovlig det. Bare å spørre han om når denne gangen i fremtida han ser for seg at dere skal gifte dere. Så har dere begge kanskje noe mer håndfast å forholde dere til. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå