Gjest Gjest Skrevet 29. september 2010 #1 Skrevet 29. september 2010 I utgangspunktet har jeg ikke noe i mot å ha bilder av ekser, kan forstå at man vil ha det, spesielt hvis det er barn inne i bildet, da er det jo en viktig del i barnas historie også. Men jeg har mye i mot visse typer bilder. Jeg syns absolutt ikke noe om å beholde nakenbilder av ekser, for eksempel. Kjæresten min hadde et slikt bilde av en eks. Først lå det bare slengt på hylla under bordet. Etter hvert som forholdet ble litt mer seriøst, sa jeg at jeg ikke likte sånt, og at han burde kvitte seg med det for min skyld. Jeg forklarte at jeg ble såret av slike bilder. Jada, det forsto han, og så var det borte. Ved en senere anledning dukket dette bildet opp igjen, i en skuff i stua. Jeg blei så lei meg, men sa ikke noe direkte om det, vi snakket bare om bilder generelt, og han var enig i at nakenbilder av ekser ikke var noe ok å ha. Så spurte jeg om han helt sikkert hadde kasta bildet, og han svarte at det hadde han. Det var sikkert dumt av meg å ikke konfrontere han med det da, men det gikk en liten faen i meg, rett og slett.Så jeg lot det være, og ved en senere anledning sjekka jeg igjen. Da var bildet borte. Så jeg ble litt glad og tenkte at nå har han endelig skjønt at jeg faktisk blir såret av det. MEN - her om dagen, så dukka det jaggu meg opp igjen! Det kom som et sjokk, for denne gangen snoket jeg ikke engang, skulle bare finne en duk i et skap. Og hva lå der, under duken? Åhhh. Jeg blir helt matt, jeg. Merket at jeg blei så skuffa og sint, la bildet midt på bordet og venta på at han kom hjem fra jobb. Han ble overrasket, og lurte på hvor i all verden det bildet kom fra. Så sa han at grunnen til at det ikke var kastet, var fordi han TRODDE han hadde gjort det, men så hadde han oppdaget at det lå i den skuffen. Og det hadde skjedd mens jeg var på besøk, og da hadde han ikke fått anledning til å kaste det i søpla, dermed hadde det havna under der, sånn midlertidig. Etter det, så husket han ikke hvor han hadde lagt det.. Oh my god. Så sier han at det er jo ikke noe å ta på vei for, det er bare et bilde, og jeg er mye finere enn henne uansett. Ja, det er jeg, faktisk, sånn utseendemessig ihvertfall. Men det er ikke det som er poenget. Poenget er at han påsto at han hadde kastet det. Og det blir for meg et tillitsbrudd. Forklaringa syns jeg også blir tynn. Mulig den er sann, men da beviser han jo også at han ikke tar mine følelser på alvor. For selv om ikke det betyr noe for ham, så bør han allikevel forstå at det betyr mye for meg. Merker at jeg er så skuffa. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Han har bedt om unnskyldning, men jeg har litt blanda følelser for alt sammen.
I Grosny Skrevet 29. september 2010 #2 Skrevet 29. september 2010 Ekser er gjerne mer gledelige på bilder enn i virkerligheten.
Gjest Gjest Skrevet 29. september 2010 #3 Skrevet 29. september 2010 Ekser er gjerne mer gledelige på bilder enn i virkerligheten. ts her. Hehe, ja, det kan nok hende.. Hun er ikke så veldig gledelig på det bildet heller, forsåvidt, og jeg kjenner at det er ikke sjalusi som preger følelsene mine. Det som plager meg, er at jeg syns det blir et tillitsbrudd, rett og slett. Føler også at han ikke er helt ærlig.
I Grosny Skrevet 29. september 2010 #4 Skrevet 29. september 2010 ts her. Hehe, ja, det kan nok hende.. Hun er ikke så veldig gledelig på det bildet heller, forsåvidt, og jeg kjenner at det er ikke sjalusi som preger følelsene mine. Det som plager meg, er at jeg syns det blir et tillitsbrudd, rett og slett. Føler også at han ikke er helt ærlig. Du har jo egentlig presset han til å lyve da. Du har bedt han om å gjøre noe han ikke vil, og han har lyvd at han har gjort det i stedet for å gjøre noe han ikke vil. Jeg tror du skal ta lett på denne saken.
Gjest Gjest Skrevet 29. september 2010 #5 Skrevet 29. september 2010 Du bør ikke snoke, kjære deg! Han er ikke til å stole på når han sier at han har kastet bildet og så dukker det stadig opp... Men dere må snakke sammen. Ikke snoke og lyve som dere gjør nå. Har man mistanker og føler for å snoke, må man tenke seg om. Og så må man kommunisere med tufsen man tydeligvis har til kjæreste. Tror ikke jeg ville vært i forhold med han her...
Gjest Gjest Skrevet 29. september 2010 #6 Skrevet 29. september 2010 Ts igjen her...(driver visst og snakker litt med meg selv, hehe) Føler også at det er vanskelig å diskutere med ham. Han presterte nemlig å si at han ikke helt skjønte problemet, for HAN hadde aldri vært sur på hennes eks pga bildet. Så jeg spurte ham om hun hadde nakenbilder av SIN eks da han var sammen med henne. Da så han litt forbausa ut, og sa; "nei, selvfølgelig ikke! Det hadde jeg ikke godtatt." Men det han mente, var at det var eksen hennes som hadde tatt bildet, og dersom han hadde samme reaksjonsmønster som meg, så burde jo han på den tiden være sint på hennes eks, fordi han satt med samme bilde! DJISES!! Han snur jo hele greiene på hodet. Måtte forklare ham nøye at det ble to forskjellige ting... Åhhhh...
Gjest Gjest Skrevet 29. september 2010 #7 Skrevet 29. september 2010 :o I grosny, du er vanligvis fornuften selv, men.. Hun presset han til å lyve..? Alle har ansvar for seg selv og sine handlinger. Vil han absolutt ha det bildet, må han være ærlig om det og oppgi grunnen. Så får dama godta det eller ikke... Hva hadde han syntes om du TS, hadde slike bilder av dine ekser? Og de lå i en skuff eller et skap i stua di, rett foran snuten på alle som skal hente noe der. Tror ikke han hadde likt det noe særlig.
Gjest Gjest Skrevet 29. september 2010 #8 Skrevet 29. september 2010 Så jeg spurte ham om hun hadde nakenbilder av SIN eks da han var sammen med henne. Da så han litt forbausa ut, og sa; "nei, selvfølgelig ikke! Det hadde jeg ikke godtatt." Gud hjelpes... Han bør tenke lenger enn nesetippen og sette seg i dine sko. I et forhold må det være like "regler" for begge. Har ikke ord jeg... Skal man le eller gråte..?
Gjest Gjest Skrevet 29. september 2010 #9 Skrevet 29. september 2010 :o I grosny, du er vanligvis fornuften selv, men.. Hun presset han til å lyve..? Alle har ansvar for seg selv og sine handlinger. Vil han absolutt ha det bildet, må han være ærlig om det og oppgi grunnen. Så får dama godta det eller ikke... Hva hadde han syntes om du TS, hadde slike bilder av dine ekser? Og de lå i en skuff eller et skap i stua di, rett foran snuten på alle som skal hente noe der. Tror ikke han hadde likt det noe særlig. Nei, jeg føler ikke at jeg har presset ham til å lyve. Vi har snakket om de tingene, og han har jo vært enig! Han har sagt at han forstår, fordi han heller ikke ville likt at jeg hadde det. Bildet var visst så ubetydelig for ham at han bare glemte det (i ett sett, tydeligvis...). Merkelig å "glemme" det, når han har flytta på det flere ganger. Mulig han glemte det første gang, og at han puttet det under noe annet i all hast, men når han VET at jeg blir veldig såret av det, så blir det så lettvint i lengda å bare drive og glemme..
I Grosny Skrevet 29. september 2010 #10 Skrevet 29. september 2010 :o I grosny, du er vanligvis fornuften selv, men.. Hun presset han til å lyve..? Alle har ansvar for seg selv og sine handlinger. Vil han absolutt ha det bildet, må han være ærlig om det og oppgi grunnen. Så får dama godta det eller ikke... Hva hadde han syntes om du TS, hadde slike bilder av dine ekser? Og de lå i en skuff eller et skap i stua di, rett foran snuten på alle som skal hente noe der. Tror ikke han hadde likt det noe særlig. Jeg synes egentlig bildet burde ligget i en skoeske på loftet. Jeg synes også at ærlighet er det det står mest respekt av, men dette er en nødløgn, for å slippe unna en ting gutten oppfatter som ubehagelig. Jeg bare mener at man ikke må ta det for alvorlig.
I Grosny Skrevet 29. september 2010 #11 Skrevet 29. september 2010 Nei, jeg føler ikke at jeg har presset ham til å lyve. Vi har snakket om de tingene, og han har jo vært enig! Han har sagt at han forstår, fordi han heller ikke ville likt at jeg hadde det. Bildet var visst så ubetydelig for ham at han bare glemte det (i ett sett, tydeligvis...). Merkelig å "glemme" det, når han har flytta på det flere ganger. Mulig han glemte det første gang, og at han puttet det under noe annet i all hast, men når han VET at jeg blir veldig såret av det, så blir det så lettvint i lengda å bare drive og glemme.. Det kan godt tenkes at han ville kaste det, og mente at han skulle gjøre det når han så inn i dine vakre øyne, men at han ombestemte seg etterpå.
Gjest Oldenborgspiller Skrevet 29. september 2010 #12 Skrevet 29. september 2010 Jeg synes at så lenge alle er anonyme er alt greit...
Gjest Gjest Skrevet 29. september 2010 #13 Skrevet 29. september 2010 Løgner bør ikke tas lett på. Og at han ikke fjerner bildet fra ditt synsfelt, enten ved å kaste det eller pakker det vekk ordentlig... Og det verste er at han selv ikke hadde godtatt hvis det var omvendt. Dobbeltmoralen lenge leve.. Jeg ville lurt på hvorfor han absolutt vil ha det så lett tilgjengelig. Årsaken forsvinner kanskje ikke selv om bildet kanskje forsvinner.
Gjest Gjest Skrevet 29. september 2010 #14 Skrevet 29. september 2010 Løgner bør ikke tas lett på. Og at han ikke fjerner bildet fra ditt synsfelt, enten ved å kaste det eller pakker det vekk ordentlig... Og det verste er at han selv ikke hadde godtatt hvis det var omvendt. Dobbeltmoralen lenge leve.. Jeg ville lurt på hvorfor han absolutt vil ha det så lett tilgjengelig. Årsaken forsvinner kanskje ikke selv om bildet kanskje forsvinner. TS igjen Nei, nettopp, du har et poeng der altså. Føler meg rett og slett litt svikta. For jeg spurte ham den gangen bildet dukka opp første gang, om det var veldig viktig for ham å ha det, og da sa han at det var ikke viktig i det hele tatt, bildet betydde null for ham og det hadde bare blitt liggende og slenge fordi han ikke engang tenkte noe over det. Så da sa jeg at det var viktig for MEG at det blei kastet, og i og med at det ikke hadde noe som helst betydning for ham, så kunne vi kanskje la hensynet til meg gå foran. Det var han helt enig i. Nå er det virkelig gått i søpla, men det er så leit at det må gå så langt. Situasjonen har blitt litt ubehagelig for ham, fordi jeg føler et tillitsbrudd fra hans side. Løsninga hans nå er egentlig bare å sitte passiv og vente på hva jeg bestemmer meg for videre. Det er enda mer irriterende. Syns han kan være litt mer ydmyk. Som han sier, han har jo sagt unnskyld, bildet er borte, og da er vel den saken ute av verden..Ja, den hadde vært det, hvis han bare hadde brukt huet litt fra begynnelsen. Nå er det ikke blitt like enkelt lenger.
hvitveisiskogen Skrevet 29. september 2010 #15 Skrevet 29. september 2010 Det er jo heller ikke serlig hensynfullt i forhold til eksen, tviler på at hun ville like at han har et nakenbilde av henne liggende. Slike bilder burde brennes.
Gjest Gjest Skrevet 29. september 2010 #16 Skrevet 29. september 2010 Det er jo heller ikke serlig hensynfullt i forhold til eksen, tviler på at hun ville like at han har et nakenbilde av henne liggende. Slike bilder burde brennes. Nei, nettopp! Han maset tidligere om å få et "fint" bilde av meg også, men det frister jo ikke noe videre dersom jeg risikerer å ende opp på hylla under bordet til allmenn skue for tilfeldige kaffebesøk...
FatallyYours Skrevet 29. september 2010 #17 Skrevet 29. september 2010 (endret) så pussig å tviholde så hardt på det bildet, er han over henne? Endret 29. september 2010 av FatallyYours
catwar Skrevet 29. september 2010 #18 Skrevet 29. september 2010 Då hadde eg nok blitt sint ja.. men eg er desverre litt sjalu av person òg, så. Men ikke bare pga av det, men som du sier selv så er det et tillitsbrudd! Syns absolutt ikke du driver med snoking.. Og han derre typen din bør kvitte seg med bilde, fortid er fortid!
hvitveisiskogen Skrevet 29. september 2010 #19 Skrevet 29. september 2010 Nei, nettopp! Han maset tidligere om å få et "fint" bilde av meg også, men det frister jo ikke noe videre dersom jeg risikerer å ende opp på hylla under bordet til allmenn skue for tilfeldige kaffebesøk... Nå er jeg i den situasjonen at min samboer har slike bilder av meg, men så er vi sammen på syvende året også da. Ingen før ham har slike bilder av meg. Syns folk tar for lett på dette med bilder generelt, legger ut alt mulig på net. Jeg vil fraråde deg å gi slike bilder til kjæresten, i alle fall ikke før du føler at du kan stole på ham.
Gjest Gjest Skrevet 29. september 2010 #20 Skrevet 29. september 2010 så pussig å tviholde så hardt på det bildet, er han over henne? Ja du, det er litt pussig... Men at han er over henne, det føler jeg meg faktisk så og si hundre prosent sikker på..Vel, har gjort det til nå, ihvertfall, hehe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå