Gå til innhold

Glasskrukker- små "norgesglass"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til jul skal vi gi bort endel "mat" til venner og familie. Sopp og syltetøy fra selvplukk i skog og hage. Derfor jakter jeg etter glasskrukker med lokk, i forholdsvis liten størrelse. Disse bør være i gjennomsiktig glass og ha mulighet for å feste på et tøystykke på toppen (bestemor-aktig rødrutete).

Håper noen har tips (gjerne med link) til nettsider hvor jeg kan finne og bestille dette.

På forhånd tusen takk:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med denne fra IKEA? Eventuelt denne? Jeg vet at sistnevnte ikke er like tett som den første, selv syntes jeg lokket satt litt løst.

Ellers er det jo loppemarkedsesong nå og der kan du jo finne både norgesglass og andre krukker.

Skrevet

Har du prøvd bruktbutikkar, type Fretex? Eg fann i alle fall Norgesglas der.

• 1 år senere...
Skrevet (endret)

Jeg er også på jakt etter dette til samme formål som deg.

SLOM Krukke med lokk, klart glass var det mest egnede men jeg kunne også tenke meg enda mindre glass/beholdere.

Fretex og bruktbutikker utgår for min del da jeg gjerne ønsker ganska mange glass/krukker og det er enklere å forholde seg til noen som man vet har inne en serie og inne er prisgitt at noen har levert fra seg noe i tidsromet før mitt besøk til Fretex ol.

Så hvis det er noe flere som har tips til andre som kan forhandle lignende så er jeg taknemmelig for det.

[Edit]

Fant følgende på nettet: http://www.sunvita.no/?PageID=55

Endret av Mr Q
Gjest mari kontrari
Skrevet

Mener at jeg har sett norgesglass (eller lignende) både på Åhlens og Jernia. Selv har jeg også brukt vanlige butikksyltetøyglass med fin fasong, kanskje ikke like flott, men det ser pent ut når man har en tøybit over lokket og har fjernet etiketten/satt på sin egen.

Skrevet

Søstrene Grene har mange forskjellige størrelser til en veldig hyggelig pris.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...