AnonymBruker Skrevet 29. september 2010 #1 Skrevet 29. september 2010 Vi leter etter ny bil og tenkte da å kjøpe en med plass til en eller to småbarn, og med tilhørende bagasje, både til hverdags og for helgeturer. Man må jo planlegge litt fremover Synes det er vanskelig å bli helt klok på størrelse og plass i biler, og bilselgere har ikke helt oversikt på dette heller. Har jo hørt at barneseter som står i motsatt vei av kjøreretningen tar mye plass i en bil, men ikke så lett å teste ut før vi har noen barn og barneseter. I tillegg ønsker vi helst at en barnevogn kan få plass på langs i bagasjerommet, slik at man slipper å ha den på tvers så den tar "all" plassen. Så da er jeg nysgjerrig på hva slags bil dere andre med barneseter og barnevogn kjører rundt i, hvor mange barn dere har med, og hvor gamle de er, samt om dere er fornøyd med plassen (både bakseter og bagasjeplass). Komfort i bilen er naturligvis også kjekt å høre om. Kan jo nevne at vi har kikket mest på Honda CR-V 2007-mod og nyere, og at vi primært ønsker en høyere bil (altså SUV) fremfor stasjonsvogn. Men ønsker gjerne å høre alle erfaringer fra ulike biltyper
AnonymBruker Skrevet 29. september 2010 #2 Skrevet 29. september 2010 Vi har Peugeot 5008 og er strålende fornøyd. Nå har vi bare et barn, men det er god plass i baksetet og bagasjerommet er så stort at jeg kan ta med meg alt unødvendlig dilldall som jeg ønsker :gjeiper: Vi har Besafe isofix X3 og en av vognene våre er ganske stor (MB Urban Jungle). Alt går finfint inni bilen
AnonymBruker Skrevet 29. september 2010 #3 Skrevet 29. september 2010 Vi har en Mercedes E-klasse stasjonsvogn. Fantastisk mye plass til to babyseter og tvillingvogn. SUV utgikk kjapt da vi så på biler, de er forbausende små inni!
Furstina Skrevet 29. september 2010 #4 Skrevet 29. september 2010 Vi har en Citroën C5 stationsvagn och det är gott om plats i den, både för barnstolar och vagnar. För mig var det också väldigt viktigt att kunna stänga av airbagen på passargerarsidan fram så att jag kan placera ett barn där vid behov (t.ex. flytta fram ett barnsäte när jag behöver fälla halva baksätet efter en IKEA-tur)
AnonymBruker Skrevet 29. september 2010 #5 Skrevet 29. september 2010 VW Passat stasjonsvogn her, og er strålende fornøyd med plassen. Mye beinplass og gedigent bagasjerom- alt får plass Hadde Toyota Rav4 før, og er generelt litt skuffet over bagasjeplassen på både den og flere andre SUV'er. Så vi ville gått for stasjonsvogn framfor SUV når som helst (skjønt, nå må vi vel snart over på sjuseter, men det har jo sine andre årsaker )
Gjest Gjest Skrevet 29. september 2010 #7 Skrevet 29. september 2010 Jeg er en uheldig mann som ikke har råd til ny bil riktig ennå, men for meg er Peugeot 5008 drømmebilen for familiebruk. Men jeg har bare prøvekjørt den uten å ha familien i bilen. Men kansje neste år .
Gjest på landet Skrevet 29. september 2010 #8 Skrevet 29. september 2010 VW Tiguan. SUV med god plass inni, men riktignok ikke det største bagasjerommet. Vår Emmaljunga Edge Duo tar opp mesteparten av bagasjerommet. Men god plass i baksetet til Besafe Isofix X3. Har også kjørt en del Nissan X-Trail, nyeste modell, den har kjempestort bagasjerom med maasse plass, men liten plass i baksetet. kan ofte være vel så god plass i stasjonsvogn som SUV. Men noen (som vi) trenger en bil med god bakkeklaring og firehjulstrekk, men det er vel veldig mange som har SUV som strengt tatt ikke trenger det.
Athene Skrevet 29. september 2010 #9 Skrevet 29. september 2010 Vi har Volvo XC90, perfekt familiebil med masse plass. Hadde en mellomklasse SUV tidligere, disse har god plass inni men ofte overraskende lite bagasjerom. Jeg mener Mitsubishi Outlander har det største bagasjeplassen av de rimeligere mellomklassesuvene, betydelig større en RAV4 og Tiguan.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå