Bolus Skrevet 29. september 2010 #1 Skrevet 29. september 2010 hei alle sammen! Jeg har kun strikket lue og skjerf- uten mønster og der stopper det. JEg har så lyst å lære å strikke votter, gensere, sokker osv. Jeg har også lyst å lære å strikke mønster, og da kan det være lurt å lære de uliks strikke-begrepene for å kunne strikke etter oppskrifter.. Hittill virker alt bare helt gresk når jeg prøver å lære det... Kan liksom ikke spørre dama i butikken om å lære meg å strikke heller.. Jeg har heller ikke noen i familien som strikker noe særlig.. Er det noen her som vet om noen nettsider eller som kan forklare meg begrepene selv??? Er veldig takknemlig, for dette er flaut... Hilsen lille meg (25)
Inger88 Skrevet 29. september 2010 #2 Skrevet 29. september 2010 Gå på biblioteket og se om de har noen bøker hvor en kan lære å strikke. Grunnbok i strikking av Debbie Bliss er fin. Der viser hun hvordan du strikker ulike masker, mønstre og slikt, samt at det er oppskrifter der du kan prøve ut det du lærer. Det er også en liste over forkortelser. Lykke til! Foresten, tror også det ligger noe på drops sine hjemmesider, men er ikke hellt sikker.
hegejenta30 Skrevet 29. september 2010 #4 Skrevet 29. september 2010 Håndarbeidsskolen til Garnstudio er super! Brukt den litt selv for å lære å hekle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå