Gå til innhold

Når barnet har akseptert mobbing fra andre barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg prøver å forklare dette i kort format.

Vi har en datter på 11 år. Hun er svært liten i str. Vil tippe at de fleste ville sagt hun var rundt kanskje 8-9 år pga høyden. Men 11 år pga personligheten så klart.

Vi fikk et tilbud for et par år siden om hormon for å få henne høyere. Men vi vil ikke det. Da vi syns det er unormalt å bole datteren vår.

Hun har etterhvert blitt en humoristisk jente som er utrolig godt likt av de fleste.

Fremdeles er det noen idioter som absolutt må kommentere hennes høyde.

Tilogmed voksne som har stått over henne og snakket med meg.

Min sønn, hennes bror går på SFO.

Min datter hentet han i forgårs. Hennes venninne overhørte at de voksne snakket om hennes høyde. At "hun" som hentet "sønnen min" var jo ikke høyere enn han. Hun ser ut som en førstklassing.

Jeg ringte til skolen. Og fortalte dette. Jeg sa: Jeg klarer ikke å ringe direkte til SFO for da blir jeg bare så sint.

Han jeg snakket med var min eldste datters lærer (som nå går på ung-skolen). Så vi kjenner hverandre. Dette er en liten skole.

Han mistet helt taleevne. Syns det var forferdelig.

Hva skal jeg gjøre egenlig? Fikk vite i dag at venninnen hadde en prat med han fyren. Og han satt å hulket.

Alvorlig talt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har en datter på 11 år. Hun er svært liten i str. Vil tippe at de fleste ville sagt hun var rundt kanskje 8-9 år pga høyden. Men 11 år pga personligheten så klart.

Vi fikk et tilbud for et par år siden om hormon for å få henne høyere. Men vi vil ikke det. Da vi syns det er unormalt å bole datteren vår.

Hun har etterhvert blitt en humoristisk jente som er utrolig godt likt av de fleste.

Min datter hentet han i forgårs. Hennes venninne overhørte at de voksne snakket om hennes høyde. At "hun" som hentet "sønnen min" var jo ikke høyere enn han. Hun ser ut som en førstklassing.

Jeg ringte til skolen. Og fortalte dette. Jeg sa: Jeg klarer ikke å ringe direkte til SFO for da blir jeg bare så sint.

Han jeg snakket med var min eldste datters lærer (som nå går på ung-skolen). Så vi kjenner hverandre. Dette er en liten skole.

Hva skal jeg gjøre egenlig? Fikk vite i dag at venninnen hadde en prat med han fyren. Og han satt å hulket.

Alvorlig talt?

Jeg forstår ikke helt hvem som satt å hulket og hvem han "fyren" er.

Uansett, det er ikke ok at voksne folk prater slikt om barn. Og spesielt når det er fagfolk som jobber med barn. Jeg syns det var helt rett av deg å kontakte skolen og si ifra.

Noen ganger kan man komme med kommentarer om eller til barn som man senere forstår man aldri burde ha sagt. Kommentarene kan i utgangspunktet være ment som et komplement, men bli oppfattet som en slengbemerkning som vedkommede tar seg nær av. I ditt tilfelle syns jeg det ikke virker som om kommentaren var ment som et komplement. Jenta di er i tillegg 11 år og begynner å komme i en spesielt sårbar alder.

Skrevet

Men vi vil ikke det. Da vi syns det er unormalt å bole datteren vår.

Tror du datteren deres kommer til å takke dere for den innstillingen?

Skrevet

Alvorlig talt?

Antar det var din eldste datters lærer som hulket ?

Jeg tror jeg ville ringt en gang til å bedt om å få snakke med rektor .Det virker kanskje ikke som om den læreren du snakket med er typen til å ta dette opp med personalet i SFO.

Som jeg forstår det satt han å hulket mens han snakket med en elev ?

Jeg skjønner godt du ikke takler å ringe til SFO selv , det er stor sjanse for at de vil gå i forsvarsposisjon. Men prøv rektor, det er hans ansvar !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...