Gjest LineaKristine Skrevet 28. september 2010 #1 Skrevet 28. september 2010 Hei! Jeg lurer på om det er noen her som har vært på en "samtale" eller et intervju for å få jobben som støttekontakt? Jeg har hørt at man kan få veldig merkelige spørsmål som f.eks. hva tenker du på når du hører ordet ros? Jeg skal på jobbintervju neste uke og vil gjerne være forberedt på rare eller uventede spørsmål, så hvis du vet noe er det bare å skrike det ut Takk på forhånd!
*Blomst* Skrevet 29. september 2010 #2 Skrevet 29. september 2010 Nå er det en stund siden jeg var på intervju for å jobbe som støttekontakt, men kan ikke huske at jeg fikk så veldig mange rare spørsmål. Var mer sprøsmål som " hva mener du at du kan tilby et barn/ ungdom som støttekontakt", " hva vil du gjøre hvis barnet eller foreldrene ringer mye osv utenom de timene dere skal være sammen", " hva vil du gjøre hvis du ser bekymringsverdige forhold i barnets hjem eller barnet sier noe som gjør deg bekymret" og " hvordan vil du svare på veldig private spørsmål fra barnet". Kan jo nevne at jeg er støttekontakt for et barn gjennom barneverntjenesten kan jo hende spørsmålene er anerledes om det er gjennom sosialtjenesten du skal
Gjest LineaKristine Skrevet 29. september 2010 #3 Skrevet 29. september 2010 (endret) Nå er det en stund siden jeg var på intervju for å jobbe som støttekontakt, men kan ikke huske at jeg fikk så veldig mange rare spørsmål. Var mer sprøsmål som " hva mener du at du kan tilby et barn/ ungdom som støttekontakt", " hva vil du gjøre hvis barnet eller foreldrene ringer mye osv utenom de timene dere skal være sammen", " hva vil du gjøre hvis du ser bekymringsverdige forhold i barnets hjem eller barnet sier noe som gjør deg bekymret" og " hvordan vil du svare på veldig private spørsmål fra barnet". Kan jo nevne at jeg er støttekontakt for et barn gjennom barneverntjenesten kan jo hende spørsmålene er anerledes om det er gjennom sosialtjenesten du skal Tusen takk for svar:) Jeg blir så fryktelig nervøs før jobbintervju, akkurat som før prøver. Så føler jeg må forberede meg litt, hehe. Kan jeg spørre om erfaringene du fikk fra å være støttekontakt? Lærte du noe nytt om deg selv som person? Hva pleide du å gjøre sammen med støttekontakten din? Endret 29. september 2010 av LineaKristine
Suzn Skrevet 30. september 2010 #4 Skrevet 30. september 2010 Var på jobbintervju som støttekontakt sist Mandag, og det gikk veldig greit. Hun ba meg bare fylle ut et formular, og spurte litt om tidligere erfaringer, og forklarte litt om hvilke typer av mennesker de hadde, hva jeg aller helst foretrakk osv. Kan nesten ikke kalle det et jobbintervju, sånn egentlig. Ringte, fikk avtalt tid for "intervjuet" og fikk jobben med en gang jeg gikk inn døra omtrent. Sikkert ikke slik det skal være, så var sikkert heldig. Lykke til!
Gjest LineaKristine Skrevet 1. oktober 2010 #5 Skrevet 1. oktober 2010 Var på jobbintervju som støttekontakt sist Mandag, og det gikk veldig greit. Hun ba meg bare fylle ut et formular, og spurte litt om tidligere erfaringer, og forklarte litt om hvilke typer av mennesker de hadde, hva jeg aller helst foretrakk osv. Kan nesten ikke kalle det et jobbintervju, sånn egentlig. Ringte, fikk avtalt tid for "intervjuet" og fikk jobben med en gang jeg gikk inn døra omtrent. Sikkert ikke slik det skal være, så var sikkert heldig. Lykke til! Takk for svar Å, det hørtes ikke vanskelig ut! Håper det blir sånn for meg og. Takk!
Malin122 Skrevet 10. oktober 2010 #6 Skrevet 10. oktober 2010 Hvordan søkte du på jobben som støttekontakt? Kontaktet du først kommunen og fikk informasjon ang. ledig stilling eller sendte du jobbsøknad? vurderer selv å bli støttekontakt
Gjest LineaKristine Skrevet 11. oktober 2010 #7 Skrevet 11. oktober 2010 Hvordan søkte du på jobben som støttekontakt? Kontaktet du først kommunen og fikk informasjon ang. ledig stilling eller sendte du jobbsøknad? vurderer selv å bli støttekontakt Jeg googlet "støttekontakt" også kommunen jeg bor i, så fant jeg en hjemmeside hvor det stod mail og mer informasjon. Men det går også an å sende en mail til kommunen din, så sender de den videre for deg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå