Tante M Skrevet 28. september 2010 #1 Del Skrevet 28. september 2010 Har kjøpt meg en superstilig vintagejakke fra England. Da jeg fikk den var det slik gammelluft i den selv om den vistnok var blitt renset. Noen som vet hvordan jeg kan få vekk lufta? Jeg har hengt den ut, så får vi se hvordan det går. Det var morra mi sitt råd:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hufsa! Skrevet 29. september 2010 #2 Del Skrevet 29. september 2010 Heia,ja,lukter jakka og det ikke forsvinner er den jo ubruklig!Jeg har vaska utallige dressjakker,semska og skinnjakker i maskinen.jakker blir jo au full av skitt,kan det ikke vaskes, så er det ikke lenge man kan ha det før det går i søppla.vaske på 30 grader med milo,som ny etterpå.eneste som kan sje,er at foret inni kan bli litt slappere,men ingen ser jo det.lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 29. september 2010 #3 Del Skrevet 29. september 2010 Hvis jakka er verdt litt penger, ta for all del ikke sjansen på å vaske den i vaskemaskin hvis det ikke står vaskelapp i den! Lufting kan absolutt hjelpe, men det kan ta lang tid. Hvis det ikke hjelper, kontakt et renseri. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fink Skrevet 30. september 2010 #4 Del Skrevet 30. september 2010 Hva med å sende den til renseri? Det er ikke sikkert den har gjennomgått en skikkelig renseprosess, selv om selger påstår det.. Jeg fant en fin jakke i kjelleren som luktet... kjeller!- på grensen til mugg. Sendte den til renseri, og har ikke vært spor av lukt i den siden Verd et forsøk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2010 #5 Del Skrevet 30. september 2010 Jeg pleier alltid å ha det hengende ute på verandaen på vinter/senhøst når det er frost ute på natten. Etter to-tre dager lukter ikke tøyet. Skinn med lakk krakelerer i frost eller høy varme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå