Gå til innhold

Slep på kjole - hva hvis det regner...??

lilens

Anbefalte innlegg

Heisann

Skal kikke på kjole om noen dager og har lyst på slep på kjolen, men man skal jo bekymre seg for alt mulig rart også da.... Jeg lurer nemlig veldig på hva hvis det regner da vi skal gifte oss, og alle gjestene har gått inn i kirken før meg selvfølgelig og med sølete og våte ben. Da vil jo slepet bli veldig vått og møkkete..? :o

Hva tror dere....??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Madam Felle

Regner vel med at de som tar seg av kirken ordner opp i det. Er jo ikke verre enn å ta over med en mopp før bruden går inn. Kommer til å ta med meg en mopp om de ikke ordner det :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du meinar at det er vått inni kyrkja, slik at slepet ditt vert vått når du slepar det langs golvet??

Du slepp vel ikkje slepet ned før du stå klar til å gå inn - rett føre døra. Og innfor døra er det vel stort sett teppe? Det er det iallefall i midtgongen i alle kyrkjer eg har vore i omtrent (bortsett frå Nidarosdomen). Og då vert vel ikkje slepet så vått at det viser, vil eg tru... Og uansett så har dei nok dørmatter i kyrkja, så gjestene togar vel ikkje inn med gjørmete sko?

Trur nok det skal gå heilt fint! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det regna før vielsen vår og jeg hadde slep. Det bekymret meg ikke i det hele tatt, d.v.s. jeg tenkte ikke på det en gang. Slepet blir i såfall litt møkkete under men det synes jo ikke allikevel. Dessuten tror jeg som pip av de tørker av seg for de har jo også pensko på seg!

Ikke bekymre deg for det!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde jeg ikke tatt så tungt, så lenge det er på undersiden slepet blir skittent. Regner at det går vekk ved rens/vask. Tenk bare på utleide kjoler meg slep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var jo også noe å tenke på, det slo meg aldri...

Hadde selv langt slep på kjolen, det ble veldig møkkete etterhvert for det regnet etter kirken og vi tok noen bilder ute osv. Men det syntes ikke, for det var på undersiden. Så jeg tror ikke du behøver å tenke på det i kirken i hvert fall! Etterpå et det kanskje viktigere å passe litt på, være flink til å løfte det opp når du går osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...