Gå til innhold

Treffe svigers for første gang

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og typen har vært sammen 6 mnd og har tenkt at det er på tide at jeg får treffe foreldrene hans. (hjelp!) Vi skal overnatte et par netter siden de bor et stykke fra oss. Da dette er det første seriøse forholdet mitt har jeg ikke så god greie på hva som er vanlig når det gjelder om jeg bør ta med noe? Er det rart å ta med f.eks vin eller blomster eller noe annet når det er første gangen vi treffes? Tenker at siden vi skal overnatte og spise middag der og sånn at det er høflig å ta med noe..

Hva gjorde dere? Håper på mange gode råd da jeg gjerne vil gjøre et godt inntrykk :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En blomst er alltid en vinner hos mine :) Forrige gang kjøpte jeg en aloe vera-plante!

Skrevet

Tja, en konfekteske med "Gode ønsker"..?! ;) Blomster er også koselig å få.

En flaske vin kan kanskje være noe, men da bør du vel spørre samboeren din først om de liker vin.

Mine svigerforeldre var dessverre død før jeg fikk møtt dem så jeg "slapp" Det Første Møtet, so to speak.

Min bedre halvdel møtte derimot mammaen min og med seg hadde han en flaske rosèvin (etter å ha spurt med først så klart hva hun likte/ikke likte)første gangen jeg tok ham med hjem på middag. Gaven ble en solid hit kan man si ;)

Skrevet

Bare vær deg selv.

Gjest Airi Chikako
Skrevet

Hadde ikke med meg en ting, skulle være hos de i fem dager. Det gikk kjempefint, bare var hyggelig, viste interesse for det de snakka om og ble kjent rett og slett. Veldig viktig å gå inn for å bli kjent og ikke gjemme seg bort, tror jeg. Jeg kjente dem jo ikke, så det var vanskelig å vite hva de forventet. Nå kjenner jeg dem godt, og pleier å ha med whisky til svigerfar og div. fine håndtverkgreier til svigermor. Turte ikke ta med noe før jeg visste hva som traff blink, det vet jeg nå :)

Skrevet

Jeg har ikke hatt med meg noe til å treffe svigerforeldrene. Eller kjæresten min til mine foreldre. Men blomster er en alltid en hit. Bare vær deg selv, så kommer det til å gå bra.

Skrevet

Jeg har ikke hatt med noe de første gangene jeg har møtt foreldrene til kjærestene mine opp i gjennom årene. Selv om de har bodd langt unna og vi har vært der i flere dager.

Å ta med vin eller blomster kan virke litt som at man føler at man må ha med noe. Man gir ikke fordi man vil, men tror det kanskje forventes. Hva med å heller kjøpe inn råvarer og lage middag til dere alle en dag?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...