Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en håpløs romantiker og lever i et forhold nesten uten kjærlighet, kan det gå??

JEg tror og tror på at kjærlighet er noe mer, mye mer, jeg tror på at det går ann å bli gammel å fortsatt være bli forelska. For det har jeg sett, men det er i grunnen ikke ofte. men troen flakker, fins den og kan den vare? den hvor to bare koser seg sammen og nyter tiden og gir og tar og gir og får, hvor dens kjæreste er det beste i verden og så videre..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er en håpløs romantiker og lever i et forhold nesten uten kjærlighet, kan det gå??

JEg tror og tror på at kjærlighet er noe mer, mye mer, jeg tror på at det går ann å bli gammel å fortsatt være bli forelska. For det har jeg sett, men det er i grunnen ikke ofte. men troen flakker, fins den og kan den vare? den hvor to bare koser seg sammen og nyter tiden og gir og tar og gir og får, hvor dens kjæreste er det beste i verden og så videre..

Jeg tror på varig sympati, hvis det er det du mener. Samt vennskap, og til en viss grad lojalitet og tillit. Jeg synes ikke disse tingene kan sammenfattes i `kjærlighet`, da dette ordet krever noe udefinerbart mer, så svaret på spørsmålet ditt er: nei, jeg tror kjærlighet er en illusjon.

Skrevet

Jeg tror på varig sympati, hvis det er det du mener. Samt vennskap, og til en viss grad lojalitet og tillit. Jeg synes ikke disse tingene kan sammenfattes i `kjærlighet`, da dette ordet krever noe udefinerbart mer, så svaret på spørsmålet ditt er: nei, jeg tror kjærlighet er en illusjon.

men jeg kan jo tro.. men jeg skuffer vel bare meg selv... men det er det jeg er opptatt av. og det er så vakkert,

Skrevet

men jeg kan jo tro.. men jeg skuffer vel bare meg selv... men det er det jeg er opptatt av. og det er så vakkert,

Jeg tror på kjærlighet, og har opplevd den i snart to år nå. Jeg håper den varer lenge, og holder på med litt vedlikehold.

Gjest Airi Chikako
Skrevet

Jeg tror på kjærligheten :) Men jeg tror ikke på evig forelskelse. Forelskelsen kan komme og gå flere ganger i et langvarig forhold, men kjærligheten kan holde seg konstant :)

Skrevet

Jeg tror på kjærlighet, og har opplevd den i snart to år nå. Jeg håper den varer lenge, og holder på med litt vedlikehold.

håper jeg også treffer den!

Skrevet

Jeg tror på kjærligheten :) Men jeg tror ikke på evig forelskelse. Forelskelsen kan komme og gå flere ganger i et langvarig forhold, men kjærligheten kan holde seg konstant :)

Tror du virkelig genuint på hva du sier her? Eller er det hva du liker å tro, eller er blitt innpodet til å tro, eventuelt hva du er nødt til å tro hvis parlivet skal ha noen mening for deg?

Skrevet (endret)

Ja, jeg tror på kjærligheten... jeg tror den finnes, og jeg tror den kan vare.

Jeg mener at å tro på noe du ikke får vitenskapelig bevis for, noe du ikke kan se, høre, noe som ikke er håndgripelig, er veldig vanskelig... men jeg tror også at hvis vi ikke tror på kjærligheten, vil vi heller ikke oppleve den.

Men kjærlighet betyr ikke at alt er fryd og gammen hele tiden, for meg er kjærligheten det som gjør oss i stand til å takle motgang.

Det er kjærligheten til barna våre som gjør at vi holder ut måneder med søvnmangel, skriking, trass osv... hadde vi ikke følt kjærlighet for barna våre, hadde vi heller ikke taklet de negative sidene vi som foreldre til tider vil oppleve.

På samme måte er det kjærligheten som gjør at vi takler de utfordringene et samliv fører med seg. Hadde vi ikke følt kjærlighet, hadde vi heller ikke taklet de utfordringene vi kan oppleve i løpet av et langt samliv.

Endret av Rosemor
Skrevet

Jaaaaaaaaaa jeg tror på kjærligheten :yvonne:

Så abselutt gjør jeg det.

Og jeg tror på evig forelskelse.

Min farmor&farfar er like forelsket og lykkelige som de var for 60år siden.

Og det skal jeg og min kjære også være :jepp::klemmer:

Skrevet (endret)

Jeg vet ikke om jeg kan tro på noe jeg ikke har opplevd selv, men den finnes nok for noen mennesker.

Jeg håper at det fins en kjærlighet for meg og, men kanskje jeg lever hele livet uten å vite hva det er.

Endret av meridian
Skrevet

Ja! Jeg tror at når man har funnet den man vil dele livet sitt med så vil kjærligheten alltid være der. Den stormende forelskelsen går over til noe dypere som vil holde oss sammen (og som selvfølgelig må vedlikeholdes)-kjærligheten!

Skrevet

Idag når var jeg ute å løp, løpte jeg forbi et gammelt par som holdt hender å gikk kjempe sent. Jeg rakk tre runder før de ble ferdig å gå hele runden. De holdt hender hele tiden. Det var så sjønnt å de. Jeg stoppet å gikk ganske langt bak de for å ta en pause, så klapser han dama si på rompa! haha. Jeg syns det er fantastisk at noen holder sammen til de dør! Det er ekte kjærlighet. Mine besteforeldre har vært gift i over 50 år! De er gode eksempler på at ekte kjærlighet finnes.

Gjest Airi Chikako
Skrevet

Tror du virkelig genuint på hva du sier her? Eller er det hva du liker å tro, eller er blitt innpodet til å tro, eventuelt hva du er nødt til å tro hvis parlivet skal ha noen mening for deg?

Ja, jeg tror på det. Men det handler jo i bunn og grunn om hva man definerer som kjærlighet. Min definisjon vet jeg i alle fall at eksisterer, ser og opplever den over alt :) Kjærlighet er for meg mye mer enn bare den som oppstår i mellom to mennesker som forelsker seg, da. Det er all godhet og omtanke som mennesker viser hverandre.

Ble en smørje, dette her, men ja. Jeg tror genuint på kjærligheten.

Skrevet

Ja, det gjør jeg.

Mvh Yvonne :heiajente:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...