AnonymBruker Skrevet 28. september 2010 #1 Skrevet 28. september 2010 Jeg er så slem mot meg selv. Jeg hater meg selv, å jeg VET jeg fortjener bedre enn å ødelegge kroppen slik jeg gjør. Jeg har hvert utrulig nedfor de siste dagene. Men klart å holde på kostholdet mitt forde. trent å hvert flink. Men i dag sprakk jeg fullstendig. Jeg har ikke spist noe mat i dag, ingenting. Jeg orker ikke tanken på mat en gang. Der i mot har jeg spist 3000 gram sjokolade om ikke mer ! Det hadde ikke hvert verdensungergang om jeg hadde trent i dag eller planer om å trene, men den gang ei. Jeg orker ikke, jeg vil bare ha mer sjokolade. nå er jeg redd for å se meg selv i speilet, har sikkert lagt på meg 10 kilo.. Jeg må bare spørre. Om man spiser MASSE en dag, men sunt og greit sånn ellers, kan det gjøre forskjell ? jeg kan forstå at jeg kan ha lagt på meg litt i forhold til vannvekt osv men i fettprosent ? På en simpel dag ?
AnonymBruker Skrevet 28. september 2010 #2 Skrevet 28. september 2010 300g sjokolade utgjør ca. 1600 kalorier. Dagsbehovet for en vanlig kvinne er ca. 2000. Hvis du ikke har spist noe annet i dag går du hvertfall ikke opp i vekt... Vil likevel anbefale deg å få i deg noe fornuftig mat også, så kroppen din får noe ordentlig å jobbe med.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2010 #3 Skrevet 28. september 2010 Nei.... EN av f.eks 50 dager har nok ingenting å si. Ta det med deg som en erfaring Du kommer nok til å huske mest hvor dårlig du følte deg etter 3kg sjokolade, og venter LEEENGE før neste gang.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2010 #4 Skrevet 28. september 2010 Å-- i overskriften ser jeg det står 300 g mens i teksten står det 3000 g. Er det snakk om 300 g sjokolade ville jeg ikke vært redd. Pass på å få i deg noe næringsrikt og sunt, la heller sjokoladen komme i tillegg til ditt normale kosthold. de ca 1600 kcal utgjør lite og ingenting hvis dette nesten aldri skjer.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2010 #5 Skrevet 28. september 2010 nå er jeg redd for å se meg selv i speilet, har sikkert lagt på meg 10 kilo.. Jeg må bare spørre. Om man spiser MASSE en dag, men sunt og greit sånn ellers, kan det gjøre forskjell ? jeg kan forstå at jeg kan ha lagt på meg litt i forhold til vannvekt osv men i fettprosent ? På en simpel dag ? Hvis det var slik det funket, ville det holdt å fôre sultrammede i Afrika med 300g sjokolade pr pers en gang i blant. Tror egentlig du vet veldig godt at én dags overspising ikke gjør noen forskjell på vekta. Det er energiinntak kontra energiforbruk over tid (uker og måneder), som gjelder. Det som kan ødelegge opplegget ditt, er hvis du nå tenker at "jaja da var det løpet kjørt så nå kan jeg bare gi opp" - og så spiser du mer. Husk at i morgen er en helt ny dag, også for kroppen din
Pasjonsblomst Skrevet 28. september 2010 #6 Skrevet 28. september 2010 Ikke hat deg selv da Du hadde nok godt av den sjokoladen idag.. Der skjer jo ikke hver dag right? I dag er bare en dag av maaaaange dager, garantert ingen større skade skjedd. (og tipset blir da å kun kjøpe små sjokolader.. så slipper man følelsen du sitter med etterpå). Ønsker deg en goood kveld! Gå deg en kveldstur og kjenn at livet går videre
AnonymBruker Skrevet 28. september 2010 #7 Skrevet 28. september 2010 Det er det som skjer når man ikke spiser ordentlig mat. Da går blodsukkeret nedover og vi får lyst på sjokolade og annet dritt. Lær til neste gang at du må spise , ellers kommer dette til å skje igjen.
Stellia Skrevet 28. september 2010 #8 Skrevet 28. september 2010 Du trenger i hvertfall ikke bekymre deg for å ha lagt på deg. 1600 kcal. per dag er for noen under vedlikeholdsnivå.
Mamoli Skrevet 28. september 2010 #9 Skrevet 28. september 2010 Fikk helt vondt i magen av å lese innlegget ditt.. Tankegangen her er ikke sunn! Høres ut som du går alt for mye opp i mat, og det å kontrollere matinntaket. vet det er lettere sagt enn gjort, men prøv å glem at den sjokoladen er spist. Sjokolade en dag, gjør ikke at du legger på deg! Jeg sliter selv med spiseforstyrrelse, så vet det er tungt å skulle prøve å ha kontroll hele tiden, og jeg vet at den dårlige samvittigheten er forferdelig når kontrollen mistes.. Prøv å få deg en god natts søvn, så håper jeg selvhat og dårlig samvittighet er borte i morgen. Sender over en klem jeg
AnonymBruker Skrevet 28. september 2010 #10 Skrevet 28. september 2010 Neste gang du spiser en sjokolade, håper jeg at du tenker positive tanker om både deg og den. Det smaker godt, og gjør godt å spise noe man bare er SÅ glad i. En gang i mellom gjør ingen stor skade, dessuten. Gjort er gjort, og du får en ny og fin sjanse hele tiden. Klem til deg min venn.
*Meg* Skrevet 28. september 2010 #11 Skrevet 28. september 2010 Jeg blir litt overrasket når jeg leser noen av svarene her. Dette er ikke ment som kritikk altså, men jeg leser innlegget til ts litt anderledes enn mange her. Mange har fokusert veldig på sjokoladen hun har spist og hvor mange kalorier den inneholder. Ut i fra det jeg leser i innlegget er det ikke sjokoladen hun har spist som bør være i hovedfokus.I innlegget leser jeg: Hun hater seg selv, hun er nedfor, hun går en hel dag uten å spise skikkelig mat,hun sprekker og spiser sjokolade, hun er redd for å se seg i speilet, hun tror hun nå har lagt på seg. I mine ører høres ikke dette helt sunt ut. Kanskje har du et vanskelig forhold til mat, kropp og selvbilde? Det gis ikke nok informasjon til at jeg ønsker å komme med konkrete råd, men kanskje det kunne hjulpet å snakke med noen? Håper ting bedrer seg for deg.
Stellia Skrevet 28. september 2010 #12 Skrevet 28. september 2010 Jeg blir litt overrasket når jeg leser noen av svarene her. Dette er ikke ment som kritikk altså, men jeg leser innlegget til ts litt anderledes enn mange her. Mange har fokusert veldig på sjokoladen hun har spist og hvor mange kalorier den inneholder. Ut i fra det jeg leser i innlegget er det ikke sjokoladen hun har spist som bør være i hovedfokus.I innlegget leser jeg: Hun hater seg selv, hun er nedfor, hun går en hel dag uten å spise skikkelig mat,hun sprekker og spiser sjokolade, hun er redd for å se seg i speilet, hun tror hun nå har lagt på seg. I mine ører høres ikke dette helt sunt ut. Kanskje har du et vanskelig forhold til mat, kropp og selvbilde? Det gis ikke nok informasjon til at jeg ønsker å komme med konkrete råd, men kanskje det kunne hjulpet å snakke med noen? Håper ting bedrer seg for deg. Vi forholder oss til spørsmålet hennes. Om det høres sunt ut eller ei, er en helt annet sak.
Sekretæren Skrevet 29. september 2010 #13 Skrevet 29. september 2010 (endret) Kjære TS Jeg stenger denne tråden nå og vil gjerne formidle telefonnummeret til IKS, 22 94 00 10. Her sitter det mennesker med både kompetanse og erfaring, og som kan gi deg gode og nyttige råd på veien. Vennlig hilsen SportyShorty, mod Endret 29. september 2010 av SportyShorty
Anbefalte innlegg