iss Skrevet 28. september 2010 #1 Del Skrevet 28. september 2010 Nå nærmer høsten seg, og det er på tide å jakte etter nytt ulltøy til 3-åringen. Tidligere har vi hatt en kombinasjon av både cubus, h&m, name it og slike vanlige kjeder. I år trengte jeg ull tidligere enn vanlig, og jenta mi er rett og mange selger ull i dobble størrelser. I år kjøpte jeg derfor årets første ullplagg i matbutikken, på kiwi. Pierre robert eller hvordan det skrives. Min umiddelbare erfaring etter ett par dagers bruk er at jeg liker det meget godt! Trøyene er lang slik at den ikke sklir opp. Body kan vi ikke ha lenger pga bleieslutt. Buksemodellen var slank, noe som passer jenta mi. Det var også veldig alright strikk i livet. Satt rett og slett veldig komfortabelt! Har dere erfaringer med dette merket? Hvilke andre merker foretrekker du? (jeg hadde sikkert foretrukket nøstebarn hvis jeg hadde tatt meg råd til det...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramba Skrevet 28. september 2010 #2 Del Skrevet 28. september 2010 Pierre Robert er bra og i god kvalitet.... Jeg liker ikke Nøstebarn, særlig ikke alle håndvask-modellene. Hvem har tid til å drive med sånt? Ikke vi... Jeg kjøper ull både her og der, Cubus, Spar Kjøp, Janus, Reflex, Name-It osv. Kjøper ikke svinedyr ull da det er hverdagplagg som brukes hele vinteren og slites mye på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 28. september 2010 #3 Del Skrevet 28. september 2010 Jeg liker ikke Pierre Robert. Synes ikke de holdt fasongen i det heletatt, og det ble slitt hull på flere stilongser og en trøye hos oss i fjor, etter kort tids bruk. Kommer IKKE til å kjøpe dette igjen. Liker janus og nøstebarn-ull jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mona Skrevet 28. september 2010 #4 Del Skrevet 28. september 2010 I fjor brukte vi nesten bare Joha og var fornøyd med det (det jeg har sett til nå i år fra Joha har jeg ikke likt fargene på). Men da var jo jenta vår baby da, blir jo ikke samme slitingen på klærne da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 28. september 2010 #5 Del Skrevet 28. september 2010 Vi brukte mye Tom og Trine (fra sparkjøp) i fjor, og var veldig fornøyd med det. Det ble knapt slitt etter vask minst en gang i uka hele sesongen. Mye er lagt bort til nestemann kommer! Jeg kjøpte en del på salg i mai til årets sesong. I år har svigermor kjøpt en haug Pierre Robert, så jeg har ikke kjøpt veldig mye selv, og så langt er jeg fornøyd. Har ikke begynt ullsesongen for fullt her enda, men ullsokkene sitter godt på føttene hans og han blir ikke fuktig i de. Longsene sitter godt selv etter et par dagers bruk. Jeg er spent på hvordan de takler mange vask på rad, og hvor godt f. eks. fargestifter sitter. Tom og Trine-plaggene tålte som sagt vask, men de er jo fulle av tusjmerker. For ikke å snakke om bæsjuhellmerker, det ser rimelig heslig ut... menmen. Ulltøy blir vel flekkete uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 28. september 2010 #6 Del Skrevet 28. september 2010 Glemte å tilføye - jeg liker nøstebarnull jeg også, men jeg har virkelig ikke råd til fullt ullsett fra nøstebarn for å bruke i barnehagen. Jeg har fem trøyer og fem longser til barnehagebruk - og en haug sokker. Fra nøstebarn er det flere tusen det. Dessuten blir det flekkete, og svindyrt ulltøy er kjipt å få flekker på. Toåringen min kler av seg selv, og personalet kan ikke drive og passe på at han ikke skal spise eller tegne i ulltøyet. Barnehageklær blir flekkete, det er bare et faktum det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2010 #7 Del Skrevet 29. september 2010 Jeg har motsatt erfaring. Tom og Trine synes jeg er dårlig kvalitet, blir fort ødelagt, og er tynne. Pierre Robert prøvde jeg i fjor og var kjempefornøyd. Har kjøpt inn i år også, men er ikke blitt brukt ennå.Bruker også mye Reflex. Jeg har barn i småskolen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2010 #8 Del Skrevet 29. september 2010 Har kjøpt alle mulige slags ullklær til ungene. Syns de slites omlag jevnt. Stilongsene går fort unna på knærne. Elstemann arvet engang en trøye lagd av angoraull. Den har nå holdt til 3 unger + og har holdt seg helt fantastisk både i slitasje og fasong. Husker selvfølgelig ikke merkt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havfrua Skrevet 29. september 2010 #9 Del Skrevet 29. september 2010 Det ulltøyet jeg har best erfaring med, som er slitesterkt og som holder fasong vask etter vask er Joha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 29. september 2010 #10 Del Skrevet 29. september 2010 Liker stilongsene til Pierre Robert, men genserne derfra sitter ikke så godt på gutten vår. Janus er jeg veldig fornøyd med. Og det nyoppdagede i år er ull fra Polern o Pyret. Nå er det relativt nyinnkjøpt, så jeg vet ikke noe om holdbarhet enda. Men fin passform, og det virker veldig solid (bruker å være veldig fornøyd med klærne fra PoP). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2010 #11 Del Skrevet 29. september 2010 Her bruker vi bare ull fra Joha, Janus og Polarn O Pyret. Liker pysjene fra Joha, stømpisene fra Janus og bodyer/longser fra PoP. For min del er det viktig at ull kan vaskes i maskin, har god kvalitet og passform. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 29. september 2010 #12 Del Skrevet 29. september 2010 Det meste me har er vel reflex og Janus, trur eg? Er i alle fall fornøgd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 30. november 2010 #13 Del Skrevet 30. november 2010 Dytter opp denne jeg, for jeg satt akkurat og tenkte på å lage en slik tråd. Kjekt å lese andres erfaringer om kvalitet på ulltøy - jeg synes det varierer en del. Deler gjerne mine erfaringer: Peanuts fra Cubus: har prøvd tynne ullhjelmer og tynne ullgensere. Veldig fornøyd med kvalitet, tåler vask godt, holder passformen. I flere sesonger! Strømpebukser fra HP (babyshop): Ganske fornøyd med kvalitet, men usikker på hvor lenge man skal forvente at de holder. Hos oss blir det (altfor?) fort tynnslitt på hæl og tå. Holder fasongen godt og tåler vask godt. Longsene er bra. Strømpebukser fra Janus: Bare prøvd én så langt, men veldig fornøyd. Ikke tynnslitt på tå/hæl som HP. Tynne ullgensere og longs fra Reflex: ikke så fornøyd. Sømmene nederst på genserene har raknet, litt slaskete i passformen. Krinkelull fra Janus: nupper lett (ihvertfall hos oss), men er ellers veldig fornøyd med utseende og kvalitet. Tynn ull (100%) fra Joha: litt "skarp" kvalitet, ikke fristende til nyfødt (brukte en hjelm med snøring under halsen, virket ubehagelig å knytte). Tynn ull/bomull fra Joha: veldig fornøyd . Ullfleecelue fra Joha: veldig fornøyd . Nøstebarnpysjer: deilige pysjer, men dårlig kvalitet (!). Har en pysj som er slitt i fillebiter. Litt detaljert, kanskje , men håper andre også kan skrive hvilke produkter de er fornøyde med/ikke fornøyde med. Akkurat nå trenger ungene nye strømpebukser, og da hadde det vært fint med konkrete strømpebuksetips, i stedet for bare generelle merkeanbefalinger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brud i sommer Skrevet 30. november 2010 #14 Del Skrevet 30. november 2010 (endret) Her er det Ulvang og Devold som gjelder. vi er avhengig av tolags undertøy - med superundertøy innerst og ull ytterst. Ellers klør det så fælt at de nekter å bruke ullundertøy Jeg har ikke engang visst at det var så masse andre ting på markedet. Har kun konsentrert meg om sportsbutikkene jeg.. finnes det slikt tolags i rimeligere modeller blir jeg glad for et hint.. Det koster jo en formue (1000,- for et sett til begge barna)... Endret 30. november 2010 av Brud i sommer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 30. november 2010 #15 Del Skrevet 30. november 2010 Her er det Ulvang og Devold som gjelder. vi er avhengig av tolags undertøy - med superundertøy innerst og ull ytterst. Ellers klør det så fælt at de nekter å bruke ullundertøy Jeg har ikke engang visst at det var så masse andre ting på markedet. Har kun konsentrert meg om sportsbutikkene jeg.. finnes det slikt tolags i rimeligere modeller blir jeg glad for et hint.. Det koster jo en formue (1000,- for et sett til begge barna)... Kjenner ikke til tolags med super/ull, men Joha har gode ull/bomullsklær med bomull innerst. Du får ulltøy på Cubus (Peanuts), Barnas Hus og Babyshop (Reflex, Joha, HP etc.), Bogerud (Janus etc.), Kiwi (Pierre Robert, ikke prøvd) og HM (ikke prøvd). Jeg har ikke kjøpt så mye dyre merker (Nøstebarn, Polarn O. Pyret), har vært fornøyd med rimelige merker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
victory2 Skrevet 30. november 2010 #16 Del Skrevet 30. november 2010 Jeg har hatt Pierre Robert i ett par år og er kjempefornøyd!! De sitter godt og er slitesterke! Tom og Trine fra SparKjøp er jeg også veldig fornøyd med. Har noen trøyer fra Devold som også er supert! I år kjøpte jeg 2 sett fra G-sport også (149,- for hele settet) Husker ikke helt hva det het men er så langt veldig fornøyd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2010 #17 Del Skrevet 1. desember 2010 finnes det slikt tolags i rimeligere modeller blir jeg glad for et hint.. Det koster jo en formue (1000,- for et sett til begge barna)... Trikset er å kjøpe når det er salg :D Iallefall de to siste årene har det vært en butikk på skogmuseet under jakt- og fiskedagene som har hatt bra tilbud på devold så da har vi hamstra til vinteren :D dessuten så kan devold fint arves av søsken :D de andre ulltøymerkene har ikke nr 2 kunnet arve - og iallefall ikke nr 3...så strengt tatt blir ikke devold sitt så dyrt i lengden siden det er veldig holdbart... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 1. desember 2010 #18 Del Skrevet 1. desember 2010 Min favoritt er vel egentlig safa. Spesielt på sokker, strømpebukser og longs. Ellers synes jeg kvaliteten på janus er god. Cubus er ok, men kjedelige i farger og design. Og Tom og Trine har stort sett hull på knærne etter en uke... (Noen etter 1 gangs bruk) Pierre Robert liker vi og. Ettersom safa og janus er ting vi gjerne får tak i på tilbud, så har vi ikke testet så mye mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 1. desember 2010 #19 Del Skrevet 1. desember 2010 (endret) Bra innlegg, Susan! Synes spesielt sokker/strømpebukser er vanskelig mtp kvalitet, så jeg skal teste ut Safa. Enig ang. Cubus, det er ikke så spreke farger/design. Vi har bare hamstret noen av de mørkeblå genserene (de rosa var skikkelig dølle), og kvaliteten har virkelig vært upåklagelig. Veldig fornøyd med hjelmluene også. Ellers har jeg ikke kjøpt bodyer derfra, fordi de ser så kjipe ut... (bortsett fra de lyse/naturfargede, men de har vi ikke prøvd). Endret 1. desember 2010 av lille katt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Airi Skrevet 1. desember 2010 #20 Del Skrevet 1. desember 2010 Jeg har ikke barn, men min erfaring med Pierre Robert er at det blir hull med én gang, og at de er vanskeligere å stoppe enn andre ullklær. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå