Wini Skrevet 28. september 2010 #1 Skrevet 28. september 2010 Overskriften sier seg selv..hva gjør at du kommer i skikkelig julestemning?
La Guapa Skrevet 28. september 2010 #2 Skrevet 28. september 2010 Å høre på "Christmas with Chet Atkins". Min pappa spilte alltid den på lille julaften mens han og mamma pyntet huset.
Arkana Skrevet 28. september 2010 #3 Skrevet 28. september 2010 Snø, julemusikk, julepyntede gater og butikker, lukten av svibler, gran og julebakst.
tomgang Skrevet 28. september 2010 #4 Skrevet 28. september 2010 5-6 minusgrader slik at det knirker under beina når man går (og gjerne litt dalende snø), røkelse, julekaffe, White Christmas og lukta av røde "juleepler".
AnonymBruker Skrevet 29. september 2010 #5 Skrevet 29. september 2010 Ååå, gleder meg til jul Jeg får julestemning av snø, stearinlys, fyr i peisen, klementiner, pepperkakelukt, julepyntede gater, amerikanske julefilmer, Amalies jul, Skomakergata, julestjerne (blomst). Det var det jeg kom på nå. Men jeg må presisere at jeg får aller mest julestemning av å dra hjem til mamma og pappa Klarer liksom ikke få julefølelse av å være alene på studenthybelen.
Fanta Exotic Skrevet 29. september 2010 #7 Skrevet 29. september 2010 Og pepperkaker, julegrøt (med mandel selvfølgelig), snø, julepynt og julegaveshopping:)
Gjest Miam Skrevet 29. september 2010 #8 Skrevet 29. september 2010 Jeg får alltid veldig mye julestemning når jeg er ferdig med siste eksamen før juleferien! Og når juletreet blir bært opp trappa og satt på fot, når jeg hører den første julesangen, når det lukter vinter og jul ute, å ta fram det lille jeg har av julepynt, selv om vi ikke er her i jula Når hele storfamilien møtes tidlig i desember for å feire bursdagen til ene søskenbarnet mitt, en hel flokk med folk! Mange småting :rødme:
Sølvdugg Skrevet 29. september 2010 #9 Skrevet 29. september 2010 Julecd'en min Christmas Raindance. Kjøpte den når jeg var 13 år, og har hørt på den hvert år. Blir ikke jul før panfløytene kommer ut fra høytalerne. Ikke akkurat kvalitetsmusikk, men min lille juletradisjon som må utføres
hegejenta30 Skrevet 29. september 2010 #10 Skrevet 29. september 2010 Får julestemning av snøtunnge trær, dalende snø, julelys/dekoraskoner utendørs, pepperkakebaking, lukten av gløgg og ikke minst det å skrive julekort!
Kittykat Skrevet 30. september 2010 #11 Skrevet 30. september 2010 Snø, julemusikk, julepyntede gater og butikker, lukten av svibler, gran og julebakst. Samme her. Jeg elsker julen og får aldri nok av dette. Har så smått kommet i julestemning allerede og vil høre på julemusikk allerede nå.
Gjest brutal_mann Skrevet 30. september 2010 #12 Skrevet 30. september 2010 Overskriften sier seg selv..hva gjør at du kommer i skikkelig julestemning? Ingenting. Absolutt ingenting...
Frøken Blå Skrevet 30. september 2010 #13 Skrevet 30. september 2010 Uten at jeg skjønner helt hvorfor så kommer jeg ofte i julestemning i oktober, og så er litt av stemninga brukt opp før desember. Derfor prøver jeg egentlig å holde meg unna juletema på nett eller IRL før det nærmer seg desember, så dette er et unntak. Julestemning for meg er julemusikk, bakken dekket av snø, finne fram julepynt/adventspynt, lukten av pepperkaker, klementiner og hasselnøtter på bordet.
oven Skrevet 30. september 2010 #14 Skrevet 30. september 2010 (endret) Siden jeg bor på regntunge vestlandet så er ikke snø i julen noe vi er bortskjemt med (utenom i fjor da :D ), så kan ikke si at det er snøen som får meg i julestemning. Men julestemningen starter selvsagt 1. søndag i advent. Da er det opp med staker, stjerner og levende lys og selvfølgelig finne frem julemusikken igjen. Men det med å gå i gjennom handlegatene og handle presanger og se på alle dekorasjonene som henger oppe er flott. Menneskene rundt meg som små-stresser mens jeg tar en butikk om gangen Spille konsert i kirken, der alle synger med på 'Deilig er jorden', for en fantastisk følelse! Gå i butikken, handle det jeg trenger til å bake en hel dag jeg har fri, sette på itunes med "christmas" som valg av sjanger og sette i gang på kjøkken fra tidlig morgen da det fremdeles er mørkt ute. Liker å få unnagjort alt på en gang, så den dagen blir det fort 8-9 sorter Dagen før lille-julaften drar jeg hjem til mine foreldre og henter juletreet faren min har hogget for meg. Det er alltid en fornøyelse og komme hjem til dem, der huset står på hodet og moren min klager sin arme nød at hun aldri blir ferdig før jul mens hun sitter og drikker kaffe og leser avisen, hehe. Lille-julaften bruker jeg dagen til og pynte og lage juledekorasjoner. Ender alltid opp med å sende samboer på en blomsterbutikk da det er noe som mangler. Om kvelden har vi en vennetradisjon. Da lager jeg gløgg og grøt og inviterer mange venner over for å sette julen i gang. Ser på Grevinnen og hovmesteren og Hjelp, det er juleferie mens vi knasker på julebaksten. Så ønsker alle hverandre god jul og går hjem til sine. På julaften er det jo bare å slappa av (hvis det ikke er min tur til og holde julaften da...) og koser oss med tv'en. Kl 17 er det ut med korpset for og spille for de enslige på Røde Kors, som gir en god følelse, og uten den så blir det ikke jul. Jeg synes førjulstiden er kjempeflott jeg Endret 30. september 2010 av oven
Lyra Skrevet 30. september 2010 #15 Skrevet 30. september 2010 Jeg kan finne på å få et anfall av julestemning midt i juni av absolutt ingen grunn, får noen sånne iløpet av året :gjeiper: Men jeg får virkelig julestemning 1. søndag i advent når jeg står på kvelden i julepynta stue med lys kun fra julelysene og stearinlys, og med julemusikk i bakgrunnen. Kan også driste meg til å sette på en julefilm og kose meg med litt julegodter. Da er det jul :rødme:
Wonders Skrevet 30. september 2010 #16 Skrevet 30. september 2010 julelys over alt folk med nisseluer i byen duften av gløgg, kongerøkelse og juletre. Når jeg pakker ut julepynt Når jeg leverer gaver til de som er ensomme i julen på Lørenskog Kulturhus
LineGourmet Skrevet 30. september 2010 #17 Skrevet 30. september 2010 Snø, julemusikk, julepyntede gater og butikker, lukten av svibler, gran og julebakst. åå.. ble litt varm i hjertet nå :rødme:
Wonders Skrevet 1. oktober 2010 #18 Skrevet 1. oktober 2010 http://www.youtube.com/watch?v=_Gp5Vd44AJQ&p=7F52D86C981904A5&playnext=1&index=65
MsRP Skrevet 3. oktober 2010 #19 Skrevet 3. oktober 2010 Å, jeg elsker når denne tråden dukker opp! Julestemning for meg er lukten av mandariner for første gang hver høst, de første gangene jeg tenner i vedovnen, dalende snø :snø: knirkende snø, yankee candle juleduftlys, Alf Prøysen som synger julekveldsvisa, kvelden før kvelden på NRK (følger ikke så veldig med, bare har det på mens vi pynter juletre) disney juletegnefilmer, musikken fra skomakergata NRKs julekalender på barnetv (unntatt barnas superjul ) Miracle on 34th street, pepperkaker, når coca colas julereklame kommer på tv, når julebrusen og montrene med julemarsipan kommer i butikken, Snekker Andersen og julenissen, Bing Crosby I could go on and on and on and on... Men dette er noen av de viktigste hvertfall. Jeg ELSKER julen!
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2010 #20 Skrevet 3. oktober 2010 Det meste er vel nevnt før, den første snøen, spise klementiner, når julepynten kommer frem både i julegatene og hjemme. Tenning av julegran, spise ribbe, høre julesanger, spise nøtter. Se adventserier på TV. An en eller annen grunn liker jeg førjulstiden bedre enn julen i seg selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå