AnonymBruker Skrevet 28. september 2010 #1 Skrevet 28. september 2010 jeg leier sokkelleilighet. for 4 måneder siden fikk jeg installert bredbånd her (var ikke slikt her fra før heller ikke hos huseieren). nå må jeg plutselig flytte (pga jobb). hva da med det nye internettet mitt, det er 12 måneders binding. koster nesten 400 kr i måneden. må jeg fortsette å betale internettregning for et sted jeg ikke lenger bor i over et halvt år til? :/ men når jeg flytter kommer det til å flytte inn noen andre her. muligens vil de ha internett. er det mulig å overføre abonnementet mitt til deres navn? noen som har noen gode råd?
Gjest Invicta Skrevet 28. september 2010 #2 Skrevet 28. september 2010 Du skal kunne overføre abonnementet til nestemann som flytter inn, ja, dersom denne personen ønsker å overta det. Hør med leverandøren din. Hvis du velger å si opp innenfor bindingstid så må du betale bruddgebyr. De ulike leverandørene har sine priser på dette.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2010 #3 Skrevet 28. september 2010 Det er (dessverre) vanligvis noen måneders bindingstid hos alle leverandører av bredbånd. Du burde kontakte dem og gi beskjed om at du skal flytte, og sjekke leverandørens nettside ang. regler, oppsigelsestid og priser. De nye leietakerne kan overta abonnementet dersom de ønsker det. Det tilkommer stort sett en avgift på det, men det er uansett rimeligere enn å betale i flere måneder for noe du ikke har bruk for. Det er vanligvis også rimeligere for de nye leietakerne å overta bredbåndstilkoblingen i stedet for å betale for å få tilsendt nytt utstyr o.l.
Gjest Invicta Skrevet 28. september 2010 #4 Skrevet 28. september 2010 Du skal kunne overføre abonnementet til nestemann som flytter inn, ja, dersom denne personen ønsker å overta det. Hør med leverandøren din. Hvis du velger å si opp innenfor bindingstid så må du betale bruddgebyr. De ulike leverandørene har sine priser på dette. Du kan også flytte med deg abonnementet til din nye adresse dersom du ønsker det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå