Gjest Poirot Skrevet 13. oktober 2003 #41 Skrevet 13. oktober 2003 jaha? så meg og samboern er uutdannet og er helt på tur vi da, siden littlå ikke heter kari eller mette eller olga? :-? fordi vi har valgt ett litt mer orginalt navn enn det...? Hvis du ikke vet hvordan man lager en statisitikk, kan det jo tyde på det... Ærlig talt; du vet da vel at statistikk gir en pekepinn, og at ikke alle er som statistikken sier? Ingen regel uten unntak.
Gjest sexysadie Skrevet 13. oktober 2003 #42 Skrevet 13. oktober 2003 Tinius er navn for kattepuser det... Hvorfor ikke kalle ungen Tinitus? Da er man jo sikker på at den kommer til å brøle hørselen av deg...
Gjest Vanessa Skrevet 13. oktober 2003 #43 Skrevet 13. oktober 2003 Etter min mening er det to typer "pretensiøse" navn. Den ene er såkalte såpenavn, som Melissa, Desirée, Vanessa, Samantha og lignende. Ikke særlig vakkert, og slett ikke noe jeg ville kalle eventuelle fremtidige barn. Likevel har jeg ingen rett til å gjøre narr av de som gir barna sine slike navn, det er ikke jeg som har monopol på å ha god smak. Og så er det den andre typen, som f.eks Victoria Elisabeth, Constance Madeleine og så videre. Slike dobbeltnavn synes jeg faktisk er ganske flotte, forutsatt at etternavnet står sånn noenlunde i stil. Synes også det er fint å gi barnet to navn selv om de bare skal bruke det ene og ha det andre til pynt. Enkelte av innleggene her formelig lyser av Janteloven.
ivanka Skrevet 13. oktober 2003 #44 Skrevet 13. oktober 2003 mmm. et navn som fikk meg til å fnise litt, var evian. hva blir det neste? perrier? san pellegrino? ramløsa? eller farris...
Gjest sexysadie Skrevet 13. oktober 2003 #45 Skrevet 13. oktober 2003 mmm. et navn som fikk meg til å fnise litt' date=' var evian. hva blir det neste? perrier? san pellegrino? ramløsa? eller farris...[/quote'] de har vel ikke tenkt lengre enn at d lød flott i munnen....
VesleBråka Skrevet 13. oktober 2003 #46 Skrevet 13. oktober 2003 Jeg vil ha litt mer sjeldne navn til ungene mine, og de må kunne brukes på andre språk. Dvs navn som radbrekkes på engelsk /og eller har æ,ø,å utgår glatt. Jeg synes Felicia er nydelig (sett det på bruker her inne ) men det blir kanskje litt for unorsk igjen. For gutt hadde jeg egentlig Oliver som nr 1, men det begynner visst å bli poppis-navn :cry: Jeg driter i om andre synes de er pretensiøse, bare jeg liker dem (og andre klarer å uttale dem) er jeg fornøyd. Mine fremtidige får nok også minst to fornavn hver, så jeg får brukt alle de navnene jeg liker aller aller best.. jeg har nemlig ikke tenkt å ha 5-10 barn
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå