Gå til innhold

Vannstoff 10%eller 12%

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor kan jeg kjøpe det??

Skrevet

På ebay. Har sett de har salongstørrelser med forskjellig styrke.

Løp å kjøp!

Skrevet

Har du prøvd apotek? Handler du fra utlandet tror jeg det er fare for at det blir holdt igjen i tollen?

Skrevet

vil hels kjøpe i butikk eller apotek.Hu dama sa de hadde 10% er den like sterkt som 12%

Gjest Sandbekken
Skrevet

nå ble jeg nysgjerrig :P hva bruker du det til? :sjenert:

Skrevet

nå ble jeg nysgjerrig :P hva bruker du det til? :sjenert:

Frisører blander hårfarge og bleking med vannstoff for å aktivere fargene. Regner med at det er dette TS tenker på, det har en blekende effekt og tror det brukes på tenner og. Jo høyere prosent, jo høyere blekeevne (og mer skadelig for håret). Kan brukes til andre ting og, f.eks. bomber, det var vannstoff de hadde kjøpt på apoteket de tre som har blitt fengslet nå, Mikael Davud og de. Kalles også hydrogenperoksid. :)

Gjest Sandbekken
Skrevet

Hehe.. håper vi ikke det er en bombemaker vi har å gjøre med da:P Takk for svar!

Skrevet

Haha, bomber, ja, det er jo sant når jeg tenker meg om, samme stoff, hydrogenperoksid.. :fnise: Men vannstoff brukes for å enten blande hårfarge selv eller forsterke virkningen av en butikkkjøpt hårfarge/bleikemiddel. Sånn at man ikke må bleike/farge flere ganger for å få ønsket resultat. :)

Gjest Sandbekken
Skrevet

Så smart! kan det brukes til all slags bleking? klær også tror du? :P

Skrevet

Ts her skal ikke bruke det til noe bombe nei hehehhe.Har bleking hjemme og trenger vannstoff helst 12% for å blande med det.Mye bedre enn bleking fra butikk og mye sterkere ja,men bedre.

Skrevet

Så smart! kan det brukes til all slags bleking? klær også tror du? :P

Det er jeg faktisk litt usikker på, men kan nok godt hende at det er mulig ja! Tror nok det vil fungere ala klor, men usikker på hvor sterk prosent man må ha for at det skal bli skikkelig. I frisørsalonger har de ofte 3%, 6%, 9%, 12% og 18%, så er vel mulig å få tak i samme på apoteket muligens? Kanskje høre med de, hvis det evt skulle bli aktuelt. :)

Ellers vil jeg bare advare om at det er ganske sterke saker, og hvis man ikke vet hva man driver med skal man være forsiktig med å begynne å blande til dette hjemme. Jeg har sett hår hvor alle stripene datt av, fordi bleking med 12% vannstoff ble sittende i litt for lenge... Det tok en stund før det så pent ut igjen for å si det sånn. Det er også store sjanser for at håret blir gult, spesielt hvis det er mørkt fra før av.

Skrevet

Ja, man bør passe seg litt men det finnes uttalelige videoer på youtube om hårfarging, og bruk av "cream developer" er veldig vanlig, også ved hjemmebruk. Jeg ville nok ikke brukt factor 40 jo mindre du har veldig tjukt hår, afro- aller asiatisk hår, men 20 og 30 går nok fint. :) blandes halv og halv med bleikemiddel/hårfargen fra butikken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...