Munchlax Skrevet 28. september 2010 #1 Skrevet 28. september 2010 (endret) Hei! Jeg har ett par sorte og rosa Nike Shox joggesko som jeg gjerne skulle få rene. De rosa trådene på skoene har dessverre blitt helt sorte pga leire og annen type møkk. Er det noen som vet om disse skoene tåler vaskemaskin, og hvor mye de i såfall skal vaskes på? Har også ett par hvite og lyseblå fra samme merke som jeg også skulle likt og få hvite igjen. Gjelder det samme med dem som med de sorte? På forhånd, tusen takk for svar! (beklager om jeg har postet tråden i feil forum. Var ikke sikker på om den skulle her eller i Hus og Hjem). Endret 28. september 2010 av Gyngehest
Elensire Skrevet 28. september 2010 #2 Skrevet 28. september 2010 Du kan ta ut sålen inni og trekke ut lissene og vaske disse i maskinen i en vaskepose...men skoene kan du ikke ta i maskinen. Da vil du ødelegge dempingen i skoene fullstendig! Sist jeg vasket mine kom de ut med vann i dempingen, så de var ikke så gode lenger kan du si så vask av skoene med en svamp eller klut med varmt vann, men ikke kjør de i maskinen! det er i allefall min erfaring
Munchlax Skrevet 28. september 2010 Forfatter #3 Skrevet 28. september 2010 Da kaster jeg ikke skoene i maskinen, men kun "tilbehøret" :gjeiper: Tusen takk for svar!
Shinana Skrevet 29. september 2010 #4 Skrevet 29. september 2010 Jeg har vasket flere av mine Shox i vaskemaskin. Shox dempingen er ikke fylt med gass slik som mange av de andre dempingene så derfor er det ingen risiko for at de fylles med vann. Resultatet har vært godt hos meg i alle fall. Kortest mulig program, 30 grader, og lite vaskemiddel. Skoene har vært like fine etterpå. Brukes omtrent daglig.
Norbertine Skrevet 29. september 2010 #5 Skrevet 29. september 2010 Jeg har gjort det samme som Shinana, funker helt fint med Nike Shox i vaskemaskin.
Munchlax Skrevet 1. oktober 2010 Forfatter #6 Skrevet 1. oktober 2010 (endret) Takk for svar, folkens! Da prøver jeg å kaste skoene i maskin! Er det lurt å ha noe mer enn bare skoene i maskinen? Tenker på at de kanskje blir grisebanket der inne når de er alene :gjeiper: Edit: glemte noen bokstaver. Endret 1. oktober 2010 av Gyngehest
NinjaTurtle Skrevet 1. oktober 2010 #7 Skrevet 1. oktober 2010 Takk for svar, folkens! Da prøver jeg å kaste skoene i maskin! Er det lurt å ha noe mer enn bare skoene i maskinen? Tenker på at de kanskje blir grisebanket der inne når de er alene :gjeiper: Edit: glemte noen bokstaver. Ja, jeg stuffer maskinen med klær, og vasker mine hvite shox på 60 grader. Jeg har da fjernet blod og sånn med kaldt vann først, men de er like fullt synlig grisete, og når de kommer ut er de blendahvite. Det har ikke bare med skoene å gjøre, men det har også med maskinen å gjøre (hvis det er din maskin) Sengetøy kan være fint å vaske sammen.
Wonders Skrevet 6. oktober 2010 #8 Skrevet 6. oktober 2010 Husk at sko ikke er sydd sammen, men støpt med varme. Vann løser opp dette støpet og sålen slipper, passformen endres og innerste sålen, den uttagbare krymper. Bruk sko shampoo fra Boston . 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå