Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg logget på msn i går kveld begynte Xn min å skrive til meg.

Har knapt vekslet et ord med ham siden bruddet for 3 år siden.

Først om forholdet og bruddet:

Det varte i ca 1 år, det var et grusomt forhold både for ham og meg. Jeg slet med depresjon og ble feilmedisinert over lengre tid(fikk en ulovlig stor dose ved en feil) noe som førte til at jeg var forferdelig ustabil i humør og form. Dette gikk da utover ham. Jeg var paranoid og snarsint. Jeg var så inderlig inne i min egen boble at jeg dret loddrett i følelsene hans og gjorde han ofte sjalu og fortvilt (var aldri utro,men flørtet på fest).

Det gikk så ille at han først begynte å slå ned menn jeg hadde flørtet med. Regelrett banke dem.

Etter cirka et halvt år fikk jeg det første slaget. Det hele eskalerte og vi kranglet og sloss flere ganger i uken det neste halve året.

Det hele toppet seg en natt han hadde vært ute på fest. Da han kom hjem begynte vi å krangle. Han var veldig full og fant ut at han skulle kjøre derifra, da stilte jeg meg i døren for å prøve å stoppe ham. var redd han skulle kjøre seg selv eller ennå verre-noen andre i hjel.

Det skulle jeg aldri gjort,for jeg endte med brist i ribbein,hjernerystelse og blåveis.

Vi lagde så mye bråk at husvertene kom på døren, da låste han seg inne på soverommet og jeg stakk derifra. Siden det har jeg ikke møtt ham. Fikk meg voldsalarm og stengte han ute av livet mitt.

Så til nå:

Jeg har gått videre med livet,har blitt frisk og har det jevnt over ganske bra i livet. Har ny samboer også.

Men han fortalte meg at han aldri var kommet over det som skjedde mellom oss og han ikke hadde klart å forholde seg til noen ny dame. det hele var altfor sårt for ham. Han sa at jeg hadde såret han noe helt inderlig og han ble ødelagt av meg.

Jeg føler en inderlig skyldfølelse siden jeg på den tiden var så syk at jeg nok fortjente slagene han ga meg, og for at jeg har ødelagt ham.

Hva skal jeg gjøre? vil jo at han skal gå videre med livet og ha det bra.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selv om du var ustabil så gir det ikke han rett til å slå deg. Så bare vær glad du kom deg unna. Det at han skylder allt på deg virker jo som at han synes det er greit å grisebanke kjæresten sin. Bare vær glad du har kommet videre :klemmer:

Skrevet

ts her..Er selvfølgelig overlykkelig for at det er over og at jeg har kommet meg videre.

Men å få det stempelet på at jeg har "ødelagt" noen,den svir veldig... :/ vil jo at han også skal komme seg videre i livet.

Skrevet

Det er bra at han ikke har ny dame. Den volden han brukte mot deg kan ikke på noen måte forsvares. Hva du har gjort spiller ingen rolle her. Du har vært temmelig provoserende, men det hjelper ikke. Det er forresten ikke din feil at du ble feilmedisinert, og det er iallfall ikke din feil at han grisebanket deg. Jeg skal love deg at den mest gærne bipolare gutten jeg kjenner hadde ikke krøllet et hår på hodet ditt. Han hadde slått hånda i veggen og brukket noen knokler.

Den mannen er farlig , og bør ikke ha dame.

Skrevet

ts her..Er selvfølgelig overlykkelig for at det er over og at jeg har kommet meg videre.

Men å få det stempelet på at jeg har "ødelagt" noen,den svir veldig... :/ vil jo at han også skal komme seg videre i livet.

Jeg kan ikke forstå at du har ødelagt noen. Han har selv valgt denne ødeleggelsen. Hvis det var så ille så skulle han ha forlatt deg mye før. Det var hans ansvar å slå opp med deg før han selv gikk til grunne. Hans ansvar og ingen andres. Bortsett fra at morra hans burde ha trekt han unna deg da. Det er uansett ikke din feil.

Skrevet

Føler meg på en måte medskyldig i at han banka meg, men har problemer med å huske så mye av forholdet. Husker bare bruddstykker av det forholdet, var så overmedisinert at jeg var vel mest i min egen lille boble.

( ved en feil pga dårlig kommunikasjon mellom lege og apotek fikk jeg foreskrevet en dose som var beregnet på en voksen mann, men da også kun en kort periode under oppsyn). Denne dosen gikk jeg på i ett år. Jeg gikk ned 15 kg dette året og fikk vanvittig bivirkinger som gjorde at jeg var helt "ute og syklet". Har slitt veldig med helsa siden jeg fikk trappa ned og sluttet, men siste året nå har det endelig begynt å se bedre ut for meg.

Siden jeg kun husker bruddstykker og alt føles så fjernt, begynner jeg å tro at jeg virkelig ødela ham. Iallefall når han legger det sånn fram til meg.

Vet at han var helt ifra seg da jeg gikk fra ham. Selvom jeg nekta kontakt sendte han sms, og der kunne han skrive alt fra at han elsket og savnet meg til at han skulle ta livet sitt om han ikke fikk meg tilbake. Fikk høre fra broren hans ett år etter bruddet at Xn min var dypt deprimert.

Skrevet

Jeeeeez. Det der er veldig typisk voldelige menn; sørge for at damen får dårlig samvittighet og tror det er hun som har skylden for at han utøver vold.

Jeg anbefaler deg å få deg noen veiledningtimer hos en psykolog, sånn at du lærer deg teknikker for å takle dine egne tanker rundt dette.

Det aller første du gjør, er å slette ham fra MSN.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...