Gå til innhold

Valg av vinterdress til ettåring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer veldig på hvilken vinterdress jeg skal skaffe til min ettåring, har dere erfarne mammaer noen tips å dele med meg?

Jeg vurderer Troll babydress med fast ullfor: Min lenke

Den ser så god og varm ut, og bevegelig! Har sett den i butikk.

Hvis noen har dårlige erfaringer så vil jeg gjerne høre det, så blir det Reima istedet.. Reima har ekstra vanntett stoff i baken som er greit for de som er små og sitter mye, men det vil jeg tro Troll-dressen har også? Troll skal jo være bra merke, og de lager vel ikke en babydress, påstår den er vanntett, og så blir poden bløt i sørpa?? Synes dressen er nydelig, og Reima kan vi jo kjøpe neste år. Denne troll-dressen er kun for babyer ;)

Takknemlig for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det eneste jeg har å innvende på den Trolldressen vi har hatt er at den er kortere i kroppen enn Reimadress i samme størrelse. Ergo var passformen ikke helt bra til vår lange jente som i tillegg bruker tøybleier. :) Nå har vi fått overta en Reimadress i str 80 som faktisk er lengre enn en regndress fra Troll i 86. Den fra Reima passer fortsatt, mens den fra Troll har blitt for snau. Lillejenta er nå rundt 88 cm.

Skrevet

Her har vi brukt troll i mange år, og barna har lekt ute i de i pøsende regnvær og vært helt tørre. Og de er alltid varme og gode, bodd ett sted hvor 20 minus er normalt, og da barna må ut. Ikke de minste da.

Så jeg kunne ikke vært mer fornøyd, og det med passform, så varierer nok det veldig fra barn til barn. Her har reima hatt helt feil passform til begge mine barn. Mens troll er perfekt.

Skrevet (endret)

Når det gjelder varme, vanntetthet og sånn så tror jeg disse to dressene stiller noenlunde likt. De er like bra begge to.

Når det gjelder passform syns jeg Reima er bedre. Jeg bestilte en slik troll dress til snuppa mi som snart er 2 på nett, men retunerte den, for jeg syns den ble litt for smal for henne. Hun gikk liksom litt stivere enn i reimadressen vi har fra før. Dressene bør være vid og god i både liv, rumpe og lår til disse små. Og der syns jeg Reima er ypperlig.

Men du sier at den trolldressen der bare er for babyer, den går jo faktisk opp i str 92 eller 98 og det passer jo til en 2 åring jeg kjøpte lik i brun i str 86 og den var akkurat passe til min snart 2 åring, så 92 og 98 ville passet neste år ja :jepp: )

Endret av SummerJoy
Skrevet

Jeg har bare erfaring med Reima og kjøper utelukkende det da vi er veldig fornøyd. Til min gutt hadde vi i fjor Reima Tec-dressen som heter Greta (tror jeg). Han var da 9 måneder. Den hadde dobbel glidelås og varmeisolerende puter i baken. Har bare positivt å si om denne dressen. I år har vi kjøpt en annen modell av vinterdressen da jeg synes han ikke trenger dobbel glidelås når han er så stor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...