Teriyaki Skrevet 1. september 2011 #1341 Del Skrevet 1. september 2011 for høygravid! Tenk at du har kommet så langt! Du var kanskje sånn åtte-ni uker på vei da jeg begynte å lese hos deg. Skal si tiden går fort. Så flink du er å strikke. Blir nok koselig å ha noe som har hjemmestrikket. Skjønner mannen din blir litt nervøs. Tipper det er litt fortvilende å være mannen i en slik situasjon. Jeg aner ikke hvordan min vil reagere/hva han tenker. Han er en sånn kar som tuller veldig mye og ofte er relativt useriøs, så han har flere ganger tullet med at han skal ha med seg lommelerke på føden. Det kan du tro ja.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 2. september 2011 Forfatter #1342 Del Skrevet 2. september 2011 åh så kjekt det må være nå som det nærmer seg... kan begynne å se masse synlige bevis på barnet som nærmer seg. Tenk så kjekt når hun kommer ut og flytter inn i hjemmet deres, inn i senga si osv? Kan godt tenke meg at det er passe lang ventetid frem til 12 uker.. så det er vel egentlig bare til å leve som normalt og nyte livet.. Ja, gleder meg Du altså. Driver og porsjonerer ut litt for deg selv her, tro? Synes du bare kan henge opp himmelen med en gang jeg. Det er jo koselig å gå å se på også det! Ler du av meg? :gjeiper: Jeg er jo redd det skal bli støvete i senga til den lille prinsessa... Men det er jo greit å ha det klart også - om ikke annet for at den kommende mamma'n skal kunne gå å titte på den fine senga . Nå er himmelen i vaskemaskina, etter å ha lest innlegget ditt bestemte jeg meg for at det var greit . Vet ikke om jeg får tid til å stryke det i dag, men det kommer nok da opp senest på mandag. Sengekanten og overmadrassen er vasket og nå skal jeg lufte den nye madrassen. Hurra for at du har begynt å strikke Mor Signe teppe De ser veldig deilige ut, og med merino ull så holder barnet seg varmt vet du Haha Jeg har satt opp hele sengen med vugge og alt for en god stund siden.. Så.. Hmm, ja Ja, blir spennende å se om jeg får teppet ferdig. Vi får kose oss med synet av de små soveplassene for høygravid! Tenk at du har kommet så langt! Du var kanskje sånn åtte-ni uker på vei da jeg begynte å lese hos deg. Skal si tiden går fort. Så flink du er å strikke. Blir nok koselig å ha noe som har hjemmestrikket. Skjønner mannen din blir litt nervøs. Tipper det er litt fortvilende å være mannen i en slik situasjon. Jeg aner ikke hvordan min vil reagere/hva han tenker. Han er en sånn kar som tuller veldig mye og ofte er relativt useriøs, så han har flere ganger tullet med at han skal ha med seg lommelerke på føden. Det kan du tro ja.. Ja, er en stund siden jeg var 8-9 uker på vei nå, men synes samtidig det har gått fort. Har trengt den tida, så bra det ikke har gått fortere også. Ja, blir spennende å se mannnens reaksjoner. Elsker den tråden som har ligget under graviditetsforumet, "morsomme ting mannen sa/gjorde under fødselen." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 2. september 2011 Forfatter #1343 Del Skrevet 2. september 2011 Har hatt en super natt. Var bare oppe og tisset x1, og sovnet ganske fort etterpå . I dag er det fredag igjen - denne uka har gått utrolig fort synes jeg. Har en del planer i helga, så gleder meg. Håper dere alle får en fin helg Før jeg tar helt helg. Har ett spørsmål til dere andre. Hvor mye trenger man av varme klær i str 50-56 når man venter i oktober tro? Jeg har kjøpt inn vinterdress og ulltøy i str 62, men lurer på om jeg burde hatt mer i de minste størrelsene også... Men så er det jo dumt å kjøpe inn masse klær man ikke får bruk for. Jeg har jo dyne, vognpose og tepper som ho kan pakkes godt inni når vi skal ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
andemor Skrevet 2. september 2011 #1344 Del Skrevet 2. september 2011 Innom og ønsker deg god helg! Når det gjelder spørsmålet ditt om varme klær, så er jeg helt grønn. Men det er nok mange andre som har peiling! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 2. september 2011 Forfatter #1345 Del Skrevet 2. september 2011 Innom og ønsker deg god helg! Når det gjelder spørsmålet ditt om varme klær, så er jeg helt grønn. Men det er nok mange andre som har peiling! Takk - og god helg til deg også - håper du klarer å kose deg selvom ventetide nå begynner å bli lang for deg. Tror kanskje jeg skal vente å se an med å kjøpe mer varme klær. Jeg kan jo bare be mormor/tante eller noe å gå innom og handle hvis det plutselig blir krise. Ullpledd og dyne gjør jo mye og jeg har jo luer. Også satser vi på en fin og varm høst så vi kan ut å trille og kose oss i høstværet - og flotte farger Gleder meg til å trille tur jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Frida* Skrevet 2. september 2011 #1346 Del Skrevet 2. september 2011 Lykke til med Mor Signe-teppet, det går heilt sikkert kjempefint! Eg heklar et teppe av bestemorsruter no, men lurer på å lage et Mor Signe-teppe til A til jul. Ho har så lyst på teppe til dukkene og bamsen sin, så ho tar kjøkkenhandkledet som heng på kjøkkenet, - heile tida. Eg var relativt nybegynnar på strikkefronten når eg venta A, men begynte på babysokkar, fortsatte med luer og skjerf, og laga ein heil kjøredress før ho kom Øvelse gjer mester! (Eh, eg treng litt meir øvelse før eg er mester, altså, men litt mestrar eg no!) Klart du kan lage ferdig senga no! Kan jo drapere et laken over heile senga, sånn at den ikkje står heilt open for støv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 2. september 2011 #1347 Del Skrevet 2. september 2011 Kos deg i helgen Deilig å bare tisse en gang iløpet av natten da Du burde nok ha noe ulltøy i størrelse 56, vil jeg tro. Jeg har ihvertfall noen ullbodyer i 56, og en strømpebukse. Håper på å få litt i gaver, eller så må jeg nok kjøpe litt til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arven1 Skrevet 4. september 2011 #1348 Del Skrevet 4. september 2011 Jeg syntes også det er vanskelig å vite hvor mye tøy jeg skal kjøpe inn i de små størrelsene. Jeg har kjøpt noen plagg, men ikke så mye. Har kjøpt inn to bodyer og to bukser i ull/silke fra nøstebarn i str 56. De var veldig store i størrelsen og ser for meg at det er sånn som hun kommer til å bruke en god stund. Det var lange bein i sparkebuksen og stoffet var "stretchy" Også har jeg kjøpt to par ullsokker i str 0-3mnd fra name-it. Det er det jeg har kjøpt i ull, men jeg har både dunpose og lammeskinnspose til å ha i vogn så jeg venter med mer shopping til jeg ser hva behovet blir Vanskelig å vite på forhånd..... Har egentlig ikke kjøpt så veldig mye klær i det hele tatt. Venter med å se om hun er en stor eller liten klump Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 5. september 2011 Forfatter #1349 Del Skrevet 5. september 2011 (endret) Lykke til med Mor Signe-teppet, det går heilt sikkert kjempefint! Eg heklar et teppe av bestemorsruter no, men lurer på å lage et Mor Signe-teppe til A til jul. Ho har så lyst på teppe til dukkene og bamsen sin, så ho tar kjøkkenhandkledet som heng på kjøkkenet, - heile tida. Eg var relativt nybegynnar på strikkefronten når eg venta A, men begynte på babysokkar, fortsatte med luer og skjerf, og laga ein heil kjøredress før ho kom Øvelse gjer mester! (Eh, eg treng litt meir øvelse før eg er mester, altså, men litt mestrar eg no!) Klart du kan lage ferdig senga no! Kan jo drapere et laken over heile senga, sånn at den ikkje står heilt open for støv? Et teppe til dukkene er jo et litt mer overkommelig prosjekt. Det tar nemlig sin tid med det her teppet... Håper jeg klare å få det ferdig... Kos deg i helgen Deilig å bare tisse en gang iløpet av natten da Du burde nok ha noe ulltøy i størrelse 56, vil jeg tro. Jeg har ihvertfall noen ullbodyer i 56, og en strømpebukse. Håper på å få litt i gaver, eller så må jeg nok kjøpe litt til. Lurer på om jeg skal vente med å kjøpe inn ull til jeg vet hvor stor den lille er. Kan jo bare få noen til å kjøpe inn for oss dersom vi ikke orker å gå ut med en gang. Jeg syntes også det er vanskelig å vite hvor mye tøy jeg skal kjøpe inn i de små størrelsene. Jeg har kjøpt noen plagg, men ikke så mye. Har kjøpt inn to bodyer og to bukser i ull/silke fra nøstebarn i str 56. De var veldig store i størrelsen og ser for meg at det er sånn som hun kommer til å bruke en god stund. Det var lange bein i sparkebuksen og stoffet var "stretchy" Også har jeg kjøpt to par ullsokker i str 0-3mnd fra name-it. Det er det jeg har kjøpt i ull, men jeg har både dunpose og lammeskinnspose til å ha i vogn så jeg venter med mer shopping til jeg ser hva behovet blir Vanskelig å vite på forhånd..... Har egentlig ikke kjøpt så veldig mye klær i det hele tatt. Venter med å se om hun er en stor eller liten klump Nøstebarn har så mye deilig tøy. Jeg har gått innom flere ganger og siklet, men ikke kjøpt noe derfra enda. Liker de sparkebuksene derfra uten bein. Tror det er fornuftig å vente og se an hvor store prinsessene våre blir Jeg har hatt en veldig fin helg! Den har bestått av venninnekveld hos venninne, besøk av vennepar med god mat og kosesøndag med mannen. Vi fikk oss også en god tur ut i regnværet i går - han med joggeskoa og jeg syklende ved siden av Det var en fin kombinasjon - god trening for begge. Jeg kjente pulsen og pusten steg noe voldsmomt i oppoverbakkene... Måtte trille sykkelen etter en stund. Vanligvis ville jeg nok presset meg selv, men fant ut at det kanskje ikke var så lurt når det er under 5uker til termin... Den varme dusjen når jeg kom hjem var fantastisk . Denne uka skal jeg passere 36 uker og jeg har følgende prosjekter: - stryke himmelen (har hengt den opp , men må ta den ned å stryke den). - pakke fødebag - kanskje ta en prøvekjøretur til sykehuset så vi vet hvor vi kan parkere - vaske sengetøy til babyen og re opp senga. - bestille mobywrap (venter på at lotusbarn skal få inn den fargen jeg ønsker meg) - kjøpe inn en ammetopp eller to, eller en praktisk topp som lett kan brukes til amming. - kjøpe 1-2 ammebh'r (har 1). Har sovet godt de siste nettene - deilig! Står opp og tisser, men får sove igjen med en gang. Endret 7. september 2011 av Ripsy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 5. september 2011 Forfatter #1350 Del Skrevet 5. september 2011 Hei mamma Ville bare si at jeg er her. Kjenner du at jeg sparker litt i deg? Håper det ikke gjør vondt, jeg vil bare gi beskjed om at alt er bra her inne... Av og til glemmer jeg meg, å sparker deg kanskje ikke på en stund. Da er det bra at du dytter litt i meg så jeg får si ifra at alt er fint. Jeg skal ikke sparke deg mer når jeg kommer ut, mamma, jeg lover! Unnskyld for at jeg gjorde sånn at du ble kvalm, mamma... Jeg gjorde det ikke med vilje... Skulle ønske jeg kunne trøstet deg når du kastet opp og var dårlig. Jeg er glad for at det endelig er over. Jeg er også lei meg for at bekkenet ditt gjør vondt, mamma, men jeg må jo ut, og det er ikke plass til at jeg skal komme meg gjennom. Jeg syns det er dumt at du blir trøtt og sliten av å ha meg inni magen, men jeg har ikke så mye energi, mamma, så da må jeg låne litt av din, og det er ganske slitsomt å bli til en baby skal jeg si deg. Jeg tror jeg får den beste mammaen i hele verden... En mamma som går gjennom 9 måneder med vondter bare for min skyld. Og som i tillegg sier at hun gleder seg så masse. For jeg har hørt at du og pappa snakker om meg, og at dere allerede er glad i meg og gleder dere til å treffe meg. Jeg er så glad for at du har pappa... Snille pappaen min som trøster deg når du gråter uten å helt vite hvorfor. Hjelper det hvis jeg kiler deg litt?? Blir du glad da? For jeg hører at du plutselig begynner å le litt når jeg beveger meg... Vi må være flinke å hjelpe hverandre gjennom fødselen, for jeg tror det kommer til å være ganske vondt for begge. Men så når vi får se hverandre å ligge tett inntil hverandre så blir alt bare bra! Alt vi har å se frem til du og jeg, mamma. Hilsen den inni magen (Tror jeg stjal denne av MonThe for en studn siden, syntes den var så søt!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
andemor Skrevet 5. september 2011 #1351 Del Skrevet 5. september 2011 Åh, nå ble jeg forferdelig rørt her... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 5. september 2011 #1352 Del Skrevet 5. september 2011 :rodmer: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 5. september 2011 #1353 Del Skrevet 5. september 2011 Rørt her også åhhhhhh det er skjønt å være gravid! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 5. september 2011 #1354 Del Skrevet 5. september 2011 :rodmer: Uansett hvor tungt det kan være å være gravid, så er det verdt det! :rodmer: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 6. september 2011 Forfatter #1355 Del Skrevet 6. september 2011 :hjerte: Jeg tenkte jeg skulle skrive inn dette brevet i albumet til prinsessa, synes det er så fint . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arven1 Skrevet 6. september 2011 #1356 Del Skrevet 6. september 2011 Det brevet er bare helt nydelig Når man leser det så får i hvertfall jeg litt dårlig samvittighet for at jeg klager over ditt og datt til tider. Har lest det inne hos MonThe tidligere jeg også..... Det setter i hvertfall ting i litt perspektiv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arven1 Skrevet 6. september 2011 #1357 Del Skrevet 6. september 2011 Nå har du greid å inspirere meg til å strikke Skulle ikke tro det om meg altså... Jeg har også lyst til å strikke et Mor Signe babyteppe og bestilte akkurat oppskriften fra nøstebarn. Var helt sikker på at jeg kom til å få det på mail,men de sender det jo i posten Dvs at det tar brått et par dager før jeg får det, og jeg trenger noe å holde på med NÅ Må bare spørre deg om et par ting så kan jeg kanskje begynne sånn smått. Strikker du på rundpinne og er det bare rettstrikk...? Har lest et sted at man legger opp 160-170 masker etter hvor stort teppe man vil ha. Tenkte jeg skulle kjøpe alpakka garn og strikke med det jeg da..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 7. september 2011 Forfatter #1358 Del Skrevet 7. september 2011 Nå har du greid å inspirere meg til å strikke Skulle ikke tro det om meg altså... Jeg har også lyst til å strikke et Mor Signe babyteppe og bestilte akkurat oppskriften fra nøstebarn. Var helt sikker på at jeg kom til å få det på mail,men de sender det jo i posten Dvs at det tar brått et par dager før jeg får det, og jeg trenger noe å holde på med NÅ Må bare spørre deg om et par ting så kan jeg kanskje begynne sånn smått. Strikker du på rundpinne og er det bare rettstrikk...? Har lest et sted at man legger opp 160-170 masker etter hvor stort teppe man vil ha. Tenkte jeg skulle kjøpe alpakka garn og strikke med det jeg da..... Så moro at jeg har klart å inspirere! Man trenger vel egentlig ikke oppskrift, for det er så lett! Jeg la opp 160 masker, og det er det minste teppet, så hvis du vil ha litt større legger du opp 170. Jeg strikker på rundpinner, str 6. Så strikker jeg bare rettstrikk. Noen sier det blir penere om man strikker på skrå, altså begynner i hjørnet og legger opp masker for hver runde til man er halvveis, for så å felle. Da får man visst en sånn finn hullkant rundt teppet. Men jeg tenkte jeg skulle hekle en kant i en annen farge rundt jeg. Men må advare deg om at det er et prosjekt som kan ta litt tid... men det positive er at det krever veldig liten konsentrasjon, så det går fint å se på tv og være sosial med andre samtidig. LYKKE TIL! Jeg bruker forresten Nøstebarn sitt Merino ull, 2 tråds. I går kjøpte jeg meg en ammebh fra Boob - den kjentes veldig god ut. Da har jeg to ammebh'r. Også kjøpte jeg to ammesingletter på salg. Tenkte de er greie å ha under cardigans/skjorter osv. Har også to amme t-skjorter fra h&m, så nå skal jeg ikke kjøpe inn mer før fødsel iallefall. Også har jeg kjøpt Neutral sin tøymykner, så i dag skal jeg vaske sengetøy og håndklær til den lille . Ellers står det strikking på programmet. Strikket litt for lite i går, så må ta igjen litt. Var på farta i hele går og svømming på kvelden, så var helt utslitt når jeg kom hjem. Har sovet kjempegodt i natt da . Det var herlig å våkne og kjenne at en har sovet så dypt så lenge! 36 uker i dag Om en uke blir ikke den lille jenta lenger regnet som prematur hvis hun kommer... http://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/sjokkert.gif' alt=':sjokkert:'> Men det er absolutt null tegn på at noe skal skje med det første her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arven1 Skrevet 7. september 2011 #1359 Del Skrevet 7. september 2011 Takk for strikketipset Skal ut og kjøpe meg pinner og garn nå snart. Tenkte jeg skulle kjøpe tynt alpakka babygarn fra Drops. Har en kollega som har strikket en babyjakke til meg med det garnet og den jakken er veldig myk og god. Jeg har ikke tid til å vente på garn fra nøstebarn, bare 14 dager unna termin i morgen Greit å ha et prosjekt som jeg kan starte på nå den siste tiden. Sitter her og tvinner tommeltotter Jeg kommer nok også til å strikke rett og legge opp alle maskene på en gang. Jeg er ingen kløpper på å strikke og det er greit å starte med noe som er enkelt! Jeg tenkte også å hekle på kant eller sy på en blondekant tilslutt uansett. Leste på nettet i går at det er et stort prosjekt. Men hvis lillemor er en sovebaby så kanskje jeg rekker å strikke litt utover høsten også.... Rekker nok ikke noe ferdig teppe før fødsel uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Frida* Skrevet 7. september 2011 #1360 Del Skrevet 7. september 2011 36 uker i dag Juhu for 36 veker! Jenta di er nok heilt ferdig og fin allerede, men kan vokse seg ennå litt større til termin. Tenk så fint at det er ein ferdig baby i magen! :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå