Ripsy Skrevet 29. august 2011 Forfatter #1321 Del Skrevet 29. august 2011 Deilig å få svømt litt! Klorvann og bading gjør meg skikkelig søvnig også! Ja, det var godt og helt greit å være søvnig når man ikke har noen andre planer resten av dagen. Svømming høres ut som bra trim for gravide! Hater klorvann og den lukten, jeg da.. *mild angst* Ikke akkurat noe pleasurested for meg, en svømmehall... flink du var som trente på en søndag! Ja, svømming anbefales. Jeg svømte mye i 2. trimester, men pga sommer og mye annet har jeg vært mindre i svømmehallen de siste ukene. Men jeg håper jeg skal klare å komme meg i svømmehallen flere ganger fremover nå. Det er litt forskjell på hallene synes jeg. Dette er et nytt basseng og synes egentlig ikke det er så altfor ille klorlukt der. Trening på søndag synes jeg er deilig - iallfall når jeg og mannen kan dra å trene sammen Nå kan jeg visst regnes som høygravid - under 40 dager igjen nå! Skikkelig høstdag i dag. Her blåser og regner det som bare det. Deilig å kose seg under teppet med en deilig kaffe latte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 29. august 2011 #1322 Del Skrevet 29. august 2011 Høygravid! Jeg er så utålmodig på dine vegne, Ripsy. Jeg vet jo hvor mye du har å glede deg til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 29. august 2011 Forfatter #1323 Del Skrevet 29. august 2011 Høygravid! Jeg er så utålmodig på dine vegne, Ripsy. Jeg vet jo hvor mye du har å glede deg til. Så søt du er Sushi Gleder meg masse når jeg er innom deg og leser! Og vet hvem jeg skal spørre om bæretips etter hvert Jeg er ingen håndarbeider og kan så vidt strikke et skjerf. Men plutselig fikk jeg lyst på et strikkeprosjekt til den lille prinsessa. Noen forslag til hva en med ti tommeltotter kan få til? Og som jeg rekker å få ferdig før oktober. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VirreVapp Skrevet 29. august 2011 #1324 Del Skrevet 29. august 2011 34 uker alt. Tida flyr når man ikke er den som er gravid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 29. august 2011 #1325 Del Skrevet 29. august 2011 for at du er høygravid! Tenk, nå nærmer det seg virkelig til den lille prinsessa kommer altså! Det med håndarbeid a la strikking er jeg håpløs på, så jeg har selv funnet et broderi-prosjekt som kommer til å henge på rommet til jenta vår. Så lærer hun alfabetet på den måten også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 29. august 2011 #1326 Del Skrevet 29. august 2011 (endret) Jeg er ingen håndarbeider og kan så vidt strikke et skjerf. Men plutselig fikk jeg lyst på et strikkeprosjekt til den lille prinsessa. Noen forslag til hva en med ti tommeltotter kan få til? Og som jeg rekker å få ferdig før oktober. Jeg er heller ingen kløpper på håndarbeid, men jeg har strikket et mor signe teppe (bare google bilder), og det kan hvem som helst klare! Jeg kompenserte for manglende kunnskaper med et herlig babyalpakka/silke garn. I tillegg heklet jeg (etter instrukser på youtube ) en fin kant og tredde i silkebånd i hullkanten. Ble faktisk ganske så fint, og utrolig deilig og mykt Edit: må jo litt for status høygravid! Endret 29. august 2011 av Mary Poppins Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
andemor Skrevet 29. august 2011 #1327 Del Skrevet 29. august 2011 Høygravid! Tror nok også et teppe er noe du vil være veldig glad for å ha. Ellers kan du jo strikke noen sokker og votter? Fant mange oppskrifter på Drops design som ser ganske enkle ut. Små bukser er jo også ganske enkelt tror jeg. (uten å ha prøvd det selv, men kjenner noen med kun basis strikkekunnskaper som har laget det) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 29. august 2011 #1328 Del Skrevet 29. august 2011 Signerer Andemor. Drops Design har mye fint, og endel enkle babytepper. Holder på med mitt tredje nå, og jeg er ikke særlig flink Høygravid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arven1 Skrevet 30. august 2011 #1329 Del Skrevet 30. august 2011 for høygravid! Flink du er som svømmer Blitt dårlig med trening for meg siste trimesteret på grunn av den dumme kvalmen, men satser på full comeback etter fødselen Håper formen er fin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 31. august 2011 Forfatter #1330 Del Skrevet 31. august 2011 34 uker alt. Tida flyr når man ikke er den som er gravid Ja, mistenker at tida kommer til å gå sakte fremover nå for meg. for at du er høygravid! Tenk, nå nærmer det seg virkelig til den lille prinsessa kommer altså! Det med håndarbeid a la strikking er jeg håpløs på, så jeg har selv funnet et broderi-prosjekt som kommer til å henge på rommet til jenta vår. Så lærer hun alfabetet på den måten også! Ja, nå nærmer det seg - 35 uker i dag Broderiprosjekt med alfabetet hørtes fint ut! Jeg er heller ingen kløpper på håndarbeid, men jeg har strikket et mor signe teppe (bare google bilder), og det kan hvem som helst klare! Jeg kompenserte for manglende kunnskaper med et herlig babyalpakka/silke garn. I tillegg heklet jeg (etter instrukser på youtube ) en fin kant og tredde i silkebånd i hullkanten. Ble faktisk ganske så fint, og utrolig deilig og mykt Edit: må jo litt for status høygravid! Jeg har lurt lit på det Mor Signe teppet. Men jeg har ikke klart å somle meg til butikken siden jeg spurte dere, så har ikke kommet så mye lenger... Jeg trenger jo ALT - har ikke en eneste strikkepine jeg Hvor mange sånne tynne ullpledd kan det vært kjekt å ha? Vet nemlig at jeg får ett eller to ullpledd av min søster også... Høygravid! Tror nok også et teppe er noe du vil være veldig glad for å ha. Ellers kan du jo strikke noen sokker og votter? Fant mange oppskrifter på Drops design som ser ganske enkle ut. Små bukser er jo også ganske enkelt tror jeg. (uten å ha prøvd det selv, men kjenner noen med kun basis strikkekunnskaper som har laget det) Hadde vært gøy å prøve seg på en liten bukse i ull. Tror jeg skal spandere på meg Nøstebarngarn og få tips og oppskrift der jeg. Signerer Andemor. Drops Design har mye fint, og endel enkle babytepper. Holder på med mitt tredje nå, og jeg er ikke særlig flink Høygravid Håper jeg får til noe, det er jo litt gøy å ha laget noe selv også. Og ett sted må man starte... for høygravid! Flink du er som svømmer Blitt dårlig med trening for meg siste trimesteret på grunn av den dumme kvalmen, men satser på full comeback etter fødselen Håper formen er fin Var flink til å svømme på søndag, men ellers har det vært utrolig lite trening i dette trimesteret for meg også. Gleder meg masse til å komme i gang med trening igjen! Da blir det treningsdagbok på meg her på KG Håper på en tur i bassenget i ettermiddag/kveld sammen med mannen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 31. august 2011 Forfatter #1331 Del Skrevet 31. august 2011 I dag har jeg hatt en lat morgen. Sov så dårlig i natt,var lenge våken i 4-5 tiden. Stod opp og spiste knekkebrød . Orket ikke så mye middag i går kveld, så tror jeg rett og slett hadde for lite mat i magen, men måtte le litt av meg selv der jeg snek rundt i mørket på kjøkkenet midt på natta . Mannen våkna av at jeg var borte og var kjempebekymra når jeg kom og la meg igjen . Stakkar - tror han har litt fødselsangst. Vi snakket nemlig en del om fødselen i går og jeg tror han gruer seg til hvordan han vil takle det hele. Jammen godt jeg er rolig og avslappet. 35 uker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
andemor Skrevet 31. august 2011 #1332 Del Skrevet 31. august 2011 Jeg er stadig oppe og spiser om nettene, jeg. Våkner ofte i 3-4-tida og blir liggende våken så lenge at jeg rekker å bli sulten. Og da må jeg jo ha mat for å sovne igjen! Mannen her er også usikker på hvordan han kommer til å takle fødselen. I går sa han at han gruer seg til at jeg skal ha det så vondt. Iblant tror jeg nesten det er lettere å være oss. Vi har i det minste LITT mer kontroll på hva som skjer, kanskje? Sikkert bra at du er rolig, som du sier. Så kan du hjelpe han å hjelpe deg, om du skjønner. Det er i hvertfall min plan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 31. august 2011 Forfatter #1333 Del Skrevet 31. august 2011 Jeg er stadig oppe og spiser om nettene, jeg. Våkner ofte i 3-4-tida og blir liggende våken så lenge at jeg rekker å bli sulten. Og da må jeg jo ha mat for å sovne igjen! Mannen her er også usikker på hvordan han kommer til å takle fødselen. I går sa han at han gruer seg til at jeg skal ha det så vondt. Iblant tror jeg nesten det er lettere å være oss. Vi har i det minste LITT mer kontroll på hva som skjer, kanskje? Sikkert bra at du er rolig, som du sier. Så kan du hjelpe han å hjelpe deg, om du skjønner. Det er i hvertfall min plan. Godt det er flere av oss som sniker rundt på kjøkkenet på nattestid Ja, vi får prøve å forberede de så godt vi kan. Jeg kjøpte gravidbladet i går, for der stod det om fødestillinger. Tror det var etter han tok en titt i det bladet at han nesten ble litt uvel. Han har vel skjøvet det hele litt bort og tenkt at det er best at han ikke vet så mye om det. Men jeg tenker det er greit å forberede han litt. Så nå får jeg komme med litt info med jevne mellomrom fremover, ikke for å skremme han, men slik at han er bittelitt forberedt på hva som kan skje. Han er søt og da - så tøff på mange områder, men når det gjelder dette er han visst litt nervøs. Men han har aldri tvilt på at han skal være med altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 31. august 2011 #1334 Del Skrevet 31. august 2011 35 dager igjen Da er det bare å starte forberedelsene av mannen ja, blir jo litt av en opplevelse for han også. Synes du tida som gravid har gått fort? Jeg er ALLEREDE kjempe utålmodig.. hehe Fornøyd altså, men tida går saaaaakte. hehe. Håper alt står bra til og at det vokser og gror Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 31. august 2011 #1335 Del Skrevet 31. august 2011 For 35 uker - 5 uker igjen til termin Nå nærmer det seg! Jeg spiser alltid om natten jeg Men har ihvertfall begynt å spise noe sunnere - druer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 1. september 2011 Forfatter #1336 Del Skrevet 1. september 2011 35 dager igjen Da er det bare å starte forberedelsene av mannen ja, blir jo litt av en opplevelse for han også. Synes du tida som gravid har gått fort? Jeg er ALLEREDE kjempe utålmodig.. hehe Fornøyd altså, men tida går saaaaakte. hehe. Håper alt står bra til og at det vokser og gror Det har variert litt hvor fort tida har gått. Jeg må desverre for deg si at den tida som gikk saktest var frem til 12 uker... eller egentlig helt frem til man begynner å merke at magen vokser og man kjenner liv. Så, etter det har tida gått mye fortere! I siste trimester er det liksom litt greit at tida ikke går altfor fort... for det er jo litt skremmende med den store forandringen også. Selvom vi gleder oss masse!!! Men én ting er sikkert Aurelia, og det er at du har en kjempespennende tid foran deg. Det er stadig små milepæler å se frem til For 35 uker - 5 uker igjen til termin Nå nærmer det seg! Jeg spiser alltid om natten jeg Men har ihvertfall begynt å spise noe sunnere - druer I natt begrenset jeg meg til å bare drikke et glass kald melk. Men jeg strevde med å sovne igjen, så kanskje det ikke var nok Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 1. september 2011 Forfatter #1337 Del Skrevet 1. september 2011 Nå er Ripsy i gang med sitt strikkeprosjekt . PUH - sliten etter å ha lagt opp 160 masker jeg... Dette kan bli en lang reise, blir spennende å se når tålmodigheten og motivasjonen forsvinner... Men håper jeg ender med et bra produkt! Er litt bekymret for at jeg strikker veldig ujevnt, men trening gjør mester, så jeg får jo bare begynne et sted. Det ble forresten et Mor Signe teppe, strikket med Merino Ull fra Nøstegarn. Når kan jeg henge opp himmelen til sprinkelsenga? Har vasket overmadrassen og sengekanten nå og gleder meg så til å gjøre senga helt klar... Men det er kanskje litt tidlig enda. Vente to uker til kanskje... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 1. september 2011 #1338 Del Skrevet 1. september 2011 åh så kjekt det må være nå som det nærmer seg... kan begynne å se masse synlige bevis på barnet som nærmer seg. Tenk så kjekt når hun kommer ut og flytter inn i hjemmet deres, inn i senga si osv? Kan godt tenke meg at det er passe lang ventetid frem til 12 uker.. så det er vel egentlig bare til å leve som normalt og nyte livet.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
andemor Skrevet 1. september 2011 #1339 Del Skrevet 1. september 2011 Du altså. Driver og porsjonerer ut litt for deg selv her, tro? Synes du bare kan henge opp himmelen med en gang jeg. Det er jo koselig å gå å se på også det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 1. september 2011 #1340 Del Skrevet 1. september 2011 Hurra for at du har begynt å strikke Mor Signe teppe De ser veldig deilige ut, og med merino ull så holder barnet seg varmt vet du Haha Jeg har satt opp hele sengen med vugge og alt for en god stund siden.. Så.. Hmm, ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå