Ripsy Skrevet 17. august 2011 Forfatter #1281 Del Skrevet 17. august 2011 Fine magen! Føles det greit, eller er den begynt å bli litt "i veien"? Nå følte jeg meg plutselig diger i forhold forresten. Men ble inspirert til å ta en liten oppdatering selv. Jeg tror ikke magen min virker så stor for andre fordi jeg er høy og har en lang overkropp å fordele den på. Men jeg følger kurven for SF målene fint Var litt småbekymret før siste time hos jm fordi alle sa jeg var så liten, men ikke bekymret lenger nå Jeg føler meg ikke så stor og tung egentlig, de eneste gangene den er i veien er når jeg skal bøye meg ned å plukke opp noe eller ta på meg skoene. Jeg skulle prøve sko her om dagen og det var et ork hver gang jeg skulle prøve å få på spennene på siden av skoene. Du får legge ut et bilde til du og Andemor. Nå er det ikke lenge igjen før det er for sent og det lille nurket er på utsiden :kgbaby: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 17. august 2011 #1282 Del Skrevet 17. august 2011 For en fiiin mage og for 33 uker! Fin statusoppdatering også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 17. august 2011 #1283 Del Skrevet 17. august 2011 For 33 uker Fin statusoppdatering Søte magen! Trodde magen min var liten jeg, men nå har jeg sett bilde av både din og Teriykai sin, så da var jeg visst ikke så liten likevel Tenk om vi slipper å bli HUGE Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 17. august 2011 #1284 Del Skrevet 17. august 2011 Fiiine fine magen! Virker som om du og jeg har relativt like mager. Din er vel litt større enn min, men jeg har jo noen uker å ta deg igjen på Jeg er også høy, og får mange kommentarer på at magen min er liten. Likevell føler jeg at den har vokst mye i det siste. Dvs. at den ikke er så liten lenger i forhold til hvor langt på vei jeg er.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 18. august 2011 #1285 Del Skrevet 18. august 2011 Utrolig fin mage, Ripsy!! Tenk at barnet ditt ligger inni der.. Og at du er 33 uker på vei! Tida flyr.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arven1 Skrevet 19. august 2011 #1286 Del Skrevet 19. august 2011 Fine,fine magen tenk inni der ligger lille nurket deres Godt å høre at det finnes flere hormontroll der ute, det kan jammen ta litt overhånd innimellom Da er det godt å ha tålmodige menn i hus PS! Så du spurte om hvor vi bestilte vår Mobywrap og vi bestilte den her Gleder meg til å bruke den Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ariel* Skrevet 19. august 2011 #1287 Del Skrevet 19. august 2011 Så fin mage Tiden går veldig fort nå, og det er jammen ikke lenge til vi sitter her med babyene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VirreVapp Skrevet 20. august 2011 #1288 Del Skrevet 20. august 2011 Innom og leser litt igjen! Og for en flott mage. Jeg var myyye større Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 22. august 2011 Forfatter #1289 Del Skrevet 22. august 2011 For en fiiin mage og for 33 uker! Fin statusoppdatering også. sjenert: Takk Delphina! Jeg er stolt av min lille mage For 33 uker Fin statusoppdatering Søte magen! :rodmer Trodde magen min var liten jeg, men nå har jeg sett bilde av både din og Teriykai sin, så da var jeg visst ikke så liten likevel :fnise Tenk om vi slipper å bli HUGE Takk. Ja, jeg har nå også begynt å sette pris på at jeg antagelig ikke blir så veldig stor. Fiiine fine magen! rodmer: Virker som om du og jeg har relativt like mager. Din er vel litt større enn min, men jeg har jo noen uker å ta deg igjen på Jeg er også høy, og får mange kommentarer på at magen min er liten. Likevell føler jeg at den har vokst mye i det siste. Dvs. at den ikke er så liten lenger i forhold til hvor langt på vei jeg er.. : ) Takk. Ja, så lenge magen vokser og følger en fin kurve, så er alt bra! Utrolig fin mage, Ripsy!! Tenk at barnet ditt ligger inni der.. Og at du er 33 uker på vei! :sjokkert Tida flyr.. Takk - ja er det ikke fantastisk Heier på deg om dagen Aurelia! Spennende tider fremover nå - jeg følger med! Fine,fine magen tenk inni der ligger lille nurket deres :nigo Godt å høre at det finnes flere hormontroll der ute, det kan jammen ta litt overhånd innimellom Da er det godt å ha tålmodige menn i hus PS! Så du spurte om hvor vi bestilte vår Mobywrap og vi bestilte den her Gleder meg til å bruke den Takk Arven1! Skal sjekke ut krusedull. Tror jeg skal få bestillt den MobyWrap'n i dag. Så fin mage :rodmer Tiden går veldig fort nå, og det er jammen ikke lenge til vi sitter her med babyene :rodmer Takk Ja, nå går det nesten litt skremmende fort Ariel. Men som jeg gleder meg :kgbaby: Innom og leser litt igjen! Og for en flott mage. Jeg var myyye større :fnise HEEEEI Virre! Velkommen tilbake - så koselig. Nå må jeg forte meg inn til deg og sjekke hva som har skjedd siden sist - regner med det er en liten Virre i heimen deres nå!?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 22. august 2011 Forfatter #1290 Del Skrevet 22. august 2011 Ikke så mye gravidnytt her egentlig. Formen er fin og jeg har hatt en aktiv helg med blant annet bryllup på lørdagen. Det var et kjempeartig bryllup og jeg holdt ut helt til klokka 3!! Danset og koste meg! Dagens plan: - bestille moby wrap, som vi forøvrig har fått beskjed om at blir gave fra mormor, altså babyens oldemor. Ellers skal jeg finne ut av hvilken tørketrommel vi skal kjøpe oss - ikke lett. Har så langt klart å finne ut at det antagelig blir en Miele eller en Bosch. Gleder meg veldig til å få tørketrommel i hus. Når en bor i en liten leilighet er det slitsomt med klær hengdene overalt hele tiden. Spesielt deilig blir det å få unna sengetøy og håndklær. Nå skal jeg skrive meg en liten liste over resten av gjøremålene for i dag - har en del som må ordnes og organiseres her. Ha en fin dag dere som er innom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 23. august 2011 Forfatter #1291 Del Skrevet 23. august 2011 I dag fikk jeg plutselig en sms fra legekontoret der fastlegen min er om at siste blodprøver viser noe lavt B12 og at jernlageret ligger i nedre normalnivå. Og så står det bare: "ta tilskudd". Greit nok, men det merkelige er jo at prøvene ble tatt 14. JULI!! Det er jo dårlig at de kommer med dette såå lenge etterpå. Jeg ble usikker på om det hele var feil. Ringte de og sekretæren sa det bare skyldtes forsinkelser pga sommerferie. Syns det var dårlig jeg. Men jeg får nå kjøpe meg noen jerntabletter, og så bestilte jeg ny time hos legen. Hadde egentlig tenkt å bare gå til jordmor fremover jeg, men burde vel kanskje tatt en ny blodprøve? Det er jo snart halvannen måned siden de noe lave prøvene ble målt og det kanjo ha blitt dårligere siden sist. Når jeg først er i gang med å klage litt Våkner ofte tidlig på morran og sliter med å sove videre. I dag våknet jeg før 5. Endte med å stå opp og lese litt på nettet. Sovnet heldigvis igjen etterpå og lå til 930. Vet ikke hvorfor jeg sover så dårlig, har jo ikke noen vondter og tror ikke det er fordi jeg må tisse heller. Flere som våkner sånn uten å helt vite hvorfor, men som bare generelt sover dårlig nå på slutten? Nå skal jeg komme meg en tur i butikken og handle litt. Tenkte å lage de kyllingkjøttbollene som Meny har reklamert for på tv i det siste. Og lage en deilig hjemmelaget tomatsaus fra skrætsj Tar sykkel og ryggsekk på ryggen når jeg skal i butikken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 23. august 2011 #1292 Del Skrevet 23. august 2011 Jeg sover dårlig for tiden. Tror det er en kombinasjon av litt vonde hofter, mye murringer og stikking i livmoren, at jeg i perioder blir ekstremt varm, at jeg må opp og tisse med jevne mellomrom, og halsbrann. Men jeg har egentlig bare innfunnet meg med situasjonen. Blir nok ikke noe bedre søvn de nærmeste månedene / årene Kos deg med matlaging! Ha en finfin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 23. august 2011 #1293 Del Skrevet 23. august 2011 Det hørtes ikke greit ut at de er over en måned for seint ute med den beskjeden. Ville nok tatt nok en tur til legen, bare for å sjekke. Dog, det er meg.. Jeg våkner opp uten grunn, er vel det at jeg sover lett nå, siden kroppen forbereder seg til å ta vare på lillefrøkna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 23. august 2011 #1294 Del Skrevet 23. august 2011 Det norske helsesystemtet altså.. Oppgitt! Ting tar tid, å sånn er det bare.. Dessverre! Hehe ja, jeg sover kjempe dårlig. Tar lang tid før jeg sover, og når jeg endelig sovnet så våkner jeg hver eneste time. Tror det er helt normalt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arven1 Skrevet 23. august 2011 #1295 Del Skrevet 23. august 2011 GOSH, prøveresultat fra 14 juli ja, er det mulig sier jeg bare Enda godt at du ikke har merket noe ubehag da i hvertfall, kan lure på systemet noen ganger Har det blitt noe tørketrommel? Vi har heller ikke det, men har tenkt tanken at det kanskje kan være kjekt fremover Signerer det med søvn ja! Nå våkner jeg fordi det er generelt noe ubehag med stiv rygg, tissing eller halsbrann, men før det så syntes jeg egentlig søvnen har vært urolig hele svangerskapet jeg.... Et av de første tegnene bortsett fra kvalmen var at jeg bare lå våken om natten uten egentlig helt å skjønne hvorfor.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
andemor Skrevet 23. august 2011 #1296 Del Skrevet 23. august 2011 Vi er jammen mange som sliter med søvnen for tiden, ser jeg! Jeg våkner også opp til rare tider for så å ikke få sove igjen. Merker det spesielt hvis jeg har vært veldig sliten når jeg har lagt meg, noe som egentlig er litt rart synes jeg. Dårlig at du ikke har fått beskjed før om jernnivået ditt, altså. Trodde forresten sånn prøvesvar ble sendt til jordmor, jeg... Selvom nedre normalnivå vanligvis ikke er så farlig, så vet man jo aldri med gravide. Sikkert lurt å ta en ny prøve om noen uker, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ekkornet Skrevet 23. august 2011 #1297 Del Skrevet 23. august 2011 For en fantastisk mage og fin statusoppdatering Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 24. august 2011 Forfatter #1298 Del Skrevet 24. august 2011 Jeg sover dårlig for tiden. Tror det er en kombinasjon av litt vonde hofter, mye murringer og stikking i livmoren, at jeg i perioder blir ekstremt varm, at jeg må opp og tisse med jevne mellomrom, og halsbrann. Men jeg har egentlig bare innfunnet meg med situasjonen. Blir nok ikke noe bedre søvn de nærmeste månedene / årene Kos deg med matlaging! Ha en finfin dag Ja, nattesøvnen blir nok ikke noe bedre de neste månedene. Matlagingen ble en suksess i går. De kyllingkjøttbollene ble en stor suksess - og med hjemmelaget tomatsaus fra skrætsj ble det et sunt og godt måltid. http://www.meny.no/Hverdagsmeny/#mainHeading (jeg hadde i litt mindre parmesan, men kjente likevel godt parmesansmaken i kjøttbollene.) Det hørtes ikke greit ut at de er over en måned for seint ute med den beskjeden. Ville nok tatt nok en tur til legen, bare for å sjekke. Dog, det er meg.. Jeg våkner opp uten grunn, er vel det at jeg sover lett nå, siden kroppen forbereder seg til å ta vare på lillefrøkna. Ja, bestilte en ny time, så skal allerede på mandag. Skal da også sørge for å gi tilbakemelding om at dette var dårlig! Det norske helsesystemtet altså.. Oppgitt! Ting tar tid, å sånn er det bare.. Dessverre! Hehe ja, jeg sover kjempe dårlig. Tar lang tid før jeg sover, og når jeg endelig sovnet så våkner jeg hver eneste time. Tror det er helt normalt Ja, det er nok mange som sliter med søvnen under graviditeten... GOSH, prøveresultat fra 14 juli ja, er det mulig sier jeg bare Enda godt at du ikke har merket noe ubehag da i hvertfall, kan lure på systemet noen ganger Har det blitt noe tørketrommel? Vi har heller ikke det, men har tenkt tanken at det kanskje kan være kjekt fremover Signerer det med søvn ja! Nå våkner jeg fordi det er generelt noe ubehag med stiv rygg, tissing eller halsbrann, men før det så syntes jeg egentlig søvnen har vært urolig hele svangerskapet jeg.... Et av de første tegnene bortsett fra kvalmen var at jeg bare lå våken om natten uten egentlig helt å skjønne hvorfor.... Ikke bestemt oss helt for hvilken tørketrommel vi skal ha. Jeg skal fortsette researchen i dag. Vi snakket litt i går om hva som er viktig for oss. Jeg er usikker på hvor stor forskjell det er på en dyr og en billigere tørketrommel i forhold til hvor mye den sliter på klærne... Og spørsmålet er også hvor viktig det er, kommer jo til å bruke den mest til sengetøy, håndklær, sokker osv. Det meste av klær kommer jeg nok fortsatt til å henge opp på tørk. Men gleder meg veldig til å få det i hus! Skal oppdatere her når vi har bestemt oss for type. Vi er jammen mange som sliter med søvnen for tiden, ser jeg! Jeg våkner også opp til rare tider for så å ikke få sove igjen. Merker det spesielt hvis jeg har vært veldig sliten når jeg har lagt meg, noe som egentlig er litt rart synes jeg. Dårlig at du ikke har fått beskjed før om jernnivået ditt, altså. Trodde forresten sånn prøvesvar ble sendt til jordmor, jeg... Selvom nedre normalnivå vanligvis ikke er så farlig, så vet man jo aldri med gravide. Sikkert lurt å ta en ny prøve om noen uker, ja. Ja, kanskje jeg også sover ekstra dårlig når jeg er litt ekstra sliten... Hadde jo en litt slitsom helg. Sov bedre i natt Jordmor bare tittet raskt på prøvesvarene. Tror nok ikke det er noen krise at jeg ikke har gjort noe med det, men skal de gi tilbakemelding synes jeg de får gjøre det litt tidligere. For en fantastisk mage og fin statusoppdatering Takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 24. august 2011 Forfatter #1299 Del Skrevet 24. august 2011 Nå går første vaskemaskin med babytøy Gleder meg til å henge det opp! Kjøpte i går en ny Malm kommode fra ikea der vi skal ha alle babyklærne. Deilig å endelig få organisert det. Vasket dere første vask på 40 eller 60 grader? Jeg vasker hvitt nå og satt det på 40 grader. Tenkte det holder med de nye klærne jeg... Når kan jeg henge opp himmelen på sprinkelsenga synes dere? Gleder meg til å få opp den - men kanskje greit å vente et par uker til... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
andemor Skrevet 24. august 2011 #1300 Del Skrevet 24. august 2011 Jeg har bare vasket det på 40. Det er jo ikke møkkete, men tenker det er greit å vaske for å få vekk eventuelle overskudd av kjemikalier som den lille kan reagere på. For å være helt ærlig, så går det sikkert greit å IKKE vaske også. Jeg kommer i hvertfall til å slutte med det når babyen har blitt litt større og jeg har fått sett mer om hvor sensitiv hud hun har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå