Ariel* Skrevet 11. august 2011 #1261 Del Skrevet 11. august 2011 Håper det bare var et engangstilfelle med vondt, og at det ikke vedvarer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 11. august 2011 #1262 Del Skrevet 11. august 2011 Litt forsent for 32 uker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arven1 Skrevet 11. august 2011 #1263 Del Skrevet 11. august 2011 Jeg har også hatt noe ubehag når jeg går i lyske og symfyse Tror nok det bare er tyngdekraften som begynner å slå til, pluss at kroppen forbereder seg til det store som skal skje om noen uker. Håper det går over og at det bare er kroppen som sier at den bare prøver å bære all vekten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 15. august 2011 Forfatter #1264 Del Skrevet 15. august 2011 Hei Ripsy, og (litt forsinket) velkommen tilbake fra ferie Grattis med 32 uker! Tiden flyr... Uansett hvor mye/lite man legger på seg underveis i svangerskapet vil man jo opparbeide seg en betydelig badeball midt på, så det er jo ikke så rart at bekkenet/symfysen blir litt slitent av all den lokale vekten. Får satse på at det ikke utarter seg! Takk Har ikke kjent så mye mer til det, så det kommer nok ikke til å bli et stort problem. 32 uker! Kom til å tenke på en ting når du spurte Delphina om sykehusopphold..Hvor lenge er det egentlig vanlig å være på sykehuset i Norge? to-tre dager? Ja, 2-3 dager er ganske vanlig tror jeg. Noen ønsker å dra hjem tidligere og ved spesielle tilfeller får man jo tilbud om å være lenger. litt sent for 32 uker! Det er en utrolig bra oppfølging, og noe som man gjør en del her nede. Tror uansett jeg kun gjør det denne gangen og skulle det bli en neste, så vet jeg hva jeg skal gjøre. Vi får se. De vondtene kjenner jeg til. Det er bekkenet som er ustabilt (løst), så du kan få vondter av og til selv om du nødvendigvis ikke har bekkenløsning. Jeg spurte jm om det da jeg har litt problemer med korsryggsvondt og symfysevondt en gang i blant (sånn 2-3 ganger i uken), som roer seg ned når jeg f.eks. sitter og leser. Det jeg fikk som svar var at vi er såpass langt ute at småvondter kan komme og gå, trengte ikke være bekkenløsning. Nei, litt småvondter må vi nok regne med. Jeg klager ikke - har hatt et flott svangerskap så langt Håper det bare var et engangstilfelle med vondt, og at det ikke vedvarer Hei Ariel - velkommen i boka mi Litt forsent for 32 uker Jeg har også hatt noe ubehag når jeg går i lyske og symfyse Tror nok det bare er tyngdekraften som begynner å slå til, pluss at kroppen forbereder seg til det store som skal skje om noen uker. Håper det går over og at det bare er kroppen som sier at den bare prøver å bære all vekten. Ja, det går nok bra. Jeg var hos jordmor i dag og hodet holder på å feste seg, så det kan jo også være årsaken. Godt hun ligger med hodet ned og det ser ut til at hun skal bli liggende sånn Men jeg trodde ikke hodet pleide å feste seg så tidlig... Men jeg har vel kanskje hørt at det festes tidligere hos førstegangsfødende. Ellers var alt bra hos jordmor, både med mor og barn . Etter jordmortimen gikk jeg og hentet Liberopakken min. Kjekt å ha litt prøver og så var det en søt liten lue og en fin Lamaze leke oppi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 15. august 2011 #1265 Del Skrevet 15. august 2011 Så bra at alt stod bra til med både mor og barn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 16. august 2011 Forfatter #1266 Del Skrevet 16. august 2011 God morgen! I går kveld kom hormontrollet på besøk... Mannen får gjennomgå og må takle en dame som gråter for det meste... Det hele startet i går med at han hadde hengt opp noen skjorter slik at de endte med å bli veldig skrukkete. Han fikk en lang lekse om hvordan han må riste på skjortene først og passe på at de henger fint. Flere småting i løpet av kvelden endte med en Ripsy som ikke kunne stoppe å gråte. Og så kom jo selvfølgelig alle bekymringene om hvordan livet vårt kommer til å forandre seg nå... Jeg er litt redd for hva vi har gjort og tenker at vi kanskje burde ventet et år eller to til... MEN jeg ønsket jo så veldig å få barn og det hele var nøye planlagt. Så får jeg dårlig samvittighet for å i det hele tatt tenke på den måten... Uff - de hormonene leker litt med meg om dagen... Jeg føler meg litt bedre i dag, håper det holder seg sånn en stund. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Frida* Skrevet 16. august 2011 #1267 Del Skrevet 16. august 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 16. august 2011 #1268 Del Skrevet 16. august 2011 Skjønner deg godt jeg. Har tenkt samme tanken flere ganger, og jeg var så verpesjuk at det skulle ikke vært lov. Ønsket meg baby mer enn noe annet, og var så klar. Er rart hvordan tankegangen forandrer seg når man først er der. Men det kommer til å ordne seg så fint For i morgen er det ca. 7 uker til du blir mamma Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 16. august 2011 Forfatter #1269 Del Skrevet 16. august 2011 Skjønner deg godt jeg. Har tenkt samme tanken flere ganger, og jeg var så verpesjuk at det skulle ikke vært lov. Ønsket meg baby mer enn noe annet, og var så klar. Er rart hvordan tankegangen forandrer seg når man først er der. Men det kommer til å ordne seg så fint For i morgen er det ca. 7 uker til du blir mamma Ja, det blir nok bra og jeg gleder meg jo. Men det er jo litt skremmende for det er vel ingen andre begivenheter i livet som forandrer livet så mye som det å få et barn gjør. Og det er kanskje greit å ha tenkt litt på ting på forhånd så vi er litt forberedt på hvordan vi skal ta vare på forholdet til meg og mannen. Vi har alltid vært flinke til å nyte livet, reise, kose oss og være impulsive og jeg vil så gjerne beholde noe av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
andemor Skrevet 16. august 2011 #1270 Del Skrevet 16. august 2011 Skjønner så godt hva du snakker om, Ripsy. Det er skummelt å tenke på hvor forandret livet vårt kommer til å bli. Mannen og jeg har hatt så mye tid for oss selv, siden vi har bodd så langt unna alle andre. Nå får vi masse familie rundt oss i tillegg til en liten krabat som krever det meste av oppmerksomheten vår. Hvordan skal det bli, liksom? Kanskje det bare er lurt å tenke litt på dette også? Det blir helt sikkert masse masse kos, men tror nok ikke det bare blir rosenrødt heller. fra enda ett hormontroll Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 16. august 2011 Forfatter #1271 Del Skrevet 16. august 2011 Takk for klemmen Skjønner så godt hva du snakker om, Ripsy. Det er skummelt å tenke på hvor forandret livet vårt kommer til å bli. Mannen og jeg har hatt så mye tid for oss selv, siden vi har bodd så langt unna alle andre. Nå får vi masse familie rundt oss i tillegg til en liten krabat som krever det meste av oppmerksomheten vår. Hvordan skal det bli, liksom? Kanskje det bare er lurt å tenke litt på dette også? Det blir helt sikkert masse masse kos, men tror nok ikke det bare blir rosenrødt heller. fra enda ett hormontroll Godt å høre at det er flere som har liknende tanker . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 16. august 2011 #1272 Del Skrevet 16. august 2011 Tror vi alle er noen hormonmonstre, bare at det kommer frem på mange måter. For min del kjennes jeg bare trass ut, men det har med hormonene mine å gjøre. Hadde en diskusjon i en butikk og vi ble begge sure på hverandre. Etter at vi hadde fått handlet et termometer, så stod jeg stolt og blid. Han forstod det var redebyggingsmonsteret kombinert med hormonmonesteret som dukket opp.. Tankene forandrer seg. Jeg gleder meg sånn til å bli mamma, selv om jeg ikke var verpesjuk før jeg ble gravid. Jeg ønsket meg en liten en om et par år, men ting som jeg har hatt lyst til å gjøre har jeg allerede gjort og jeg er med det jeg føler er den rette, så jeg kan ikke akkurat klage. Kom inn på mastergraden også, noe jeg nå ikke er sikker på om jeg vil, selv om jeg ville så inderlig før jeg ble gravid. Uansett prøver jeg når jeg er ferdig med permisjonsåret. Jaja, det er en ny tilværelse og den tilværelsen er skremmende, tror det rett og slett bare er en reaksjon på de forandringene man har i vente. Nå er det ikke bare deg og kjæresten, men et lite barn som er totalt avhengig av deg, som man skal oppdra. Man mister kanskje litt av friheten på starten, men ikke seg selv (slik jeg ser det). Dette er vel sikkert en hel del vrøvl fra trøtte Delphina, som kanskje burde sove litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 16. august 2011 #1273 Del Skrevet 16. august 2011 Så du har fått hilse på hormontrollet du også? Du får trøste deg med at det er heeeelt vanlig! Og at det snart er over. Er sikker på alle bekymringer flyr ut vinduet det øyeblikket du får den lille tulla di på magen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ekkornet Skrevet 16. august 2011 #1274 Del Skrevet 16. august 2011 Haha, sorry, men måtte le. Ripsy mannen er nemlig ikke den eneste som har blitt lekset opp om hvordan man henger opp klær. Ekkorn mannen har også fått gjennomgå.. der og da syntes jeg det var så ille at jeg nesten kjørte alle klærne på ny skylling for å henge de opp på nytt.. mens Ekkorn mannen ikke så poenget i det heletatt. Men du, det går veldig fort nå synes jeg.. 33 uker om litt.. Føles som en evighet siden jeg var gravid nå. Men gleder meg allerede til neste gang. Det er jo helt fantastisk.. Å gå der med en liten skatt som sparker og hikker og koser seg inni magen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 17. august 2011 Forfatter #1275 Del Skrevet 17. august 2011 Så du har fått hilse på hormontrollet du også? Du får trøste deg med at det er heeeelt vanlig! Og at det snart er over. Er sikker på alle bekymringer flyr ut vinduet det øyeblikket du får den lille tulla di på magen Jeg gleder meg såå til å få den lille tulla på magen Uvirkelig og rart å tenke på. Haha, sorry, men måtte le. Ripsy mannen er nemlig ikke den eneste som har blitt lekset opp om hvordan man henger opp klær. Ekkorn mannen har også fått gjennomgå.. der og da syntes jeg det var så ille at jeg nesten kjørte alle klærne på ny skylling for å henge de opp på nytt.. mens Ekkorn mannen ikke så poenget i det heletatt. Men du, det går veldig fort nå synes jeg.. 33 uker om litt.. Føles som en evighet siden jeg var gravid nå. Men gleder meg allerede til neste gang. Det er jo helt fantastisk.. Å gå der med en liten skatt som sparker og hikker og koser seg inni magen. Ripsymannen så absolutt ikke problemet han heller. Og snill som jeg er endte jeg opp med å stryke over de skjortene. Han kan jo ikke se ut som en boms. 33 uker i dag Skal lage en liten statusoppdatering igjen jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 17. august 2011 Forfatter #1276 Del Skrevet 17. august 2011 Statusoppdatering Termin: 07.10.2011 På vei: 33 uker Igjen til termin: 7 uker og 2 dager Kjønn: Jente Utålmodig? Nei, kjenner veldig på at det nærmer seg nå. Gleder meg masse, men er også litt redd for den nye tilværelsen, så godt å ha litt tid igjen. Det er fortsatt litt som må ordnes før alt er helt klart. Aktivitet i magen: Ja, kjenner en del mer bevegelse nå. Kjenner at hun er sterkere og at det er litt mindre plass inni der. Elsker å se på når hele magen beveger seg Navn: Vi har vel ett navn vi heller mer mot, men vi bestemmer oss ikke før hun kommer ut. Skulle gjerne hatt 2-3 backup navn til, men vi har ikke blitt enige om noe. Vi får satse på at navnet kommer av seg selv når vi møter henne. Vektøkning: 11kg Vann i kroppen: Nei. Kynnere: Ja, har lært meg å leve med det. Jeg har akseptert at jeg må ta det litt rolig og at mye av treningen nå bare får vente til kroppen er restituert etter fødselen. Humør: Som regel i godt humør. Har hatt besøk av hormontrollet et par ganger, noe som regel ender i mange tårer som ikke vil stoppe... Barnerom: Babyen skal sove på rommet vårt de første månedene, men ordner litt på rommet som skal bli kombinert gjesterom og barnerom. Trenger fortsatt å rydde der inne, men må få meg en kommode til å ha de søte klærne i først. Utstyr: Mangler 3 viktige ting som jeg gjerne vil ha før fødsel: vogn (har bestemt meg, må bare få bestilt den), stellebord (tror jeg har bestemt meg, må bare ta en tur på butikken der den selges) og så skal jeg bestille en moby wrap. Melk i brystene: Ja, men bare når jeg klemmer. Fødsel: Kjenner jeg er veldig spent på hvordan det blir. Har tenkt på bruk av badekar som smertelindring og eventuelt også føde i badekaret dersom det er mulig og jeg har lyst til det der og da. I utgangspunktet håper jeg at jeg slipper epidural, men er åpen for at dette kan endres når smertene står på sitt værste... Når jeg tenker på fødselen prøver jeg å fokusere mest på øyeblikket der jeg får den lille tulla på brystet Leie: Hun har lagt seg med hodet ned og da jeg var hos jordmor for to dager siden var hodet delvis festet allerede. Plager: Ikke mye å klage over. Hvis det er noe så må det være kynnere. Har hatt et par dager med halsbrann, men det har ikke vart lenge nok til at jeg kan kalle det en stor plage. Oppegående: Ja, absolutt. Føler meg ikke særlig tung og er relativt fleksibel. Sulten: Ja - som alltid... Spesielle matlyster: Nei, ingen spesielle lyster nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 17. august 2011 #1277 Del Skrevet 17. august 2011 (endret) 33 uker! Ikke lenge igjen nå. Fin statusoppdatering. 11 kg er nå ikke så værst vektoppgang. Jeg hadde gått opp 10 kg forrige jordmortime for to uker siden jeg. Så er sikkert opp i 11 nå jeg også, men så er jo jeg kortere på vei enn deg også da. Endret 17. august 2011 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 17. august 2011 Forfatter #1278 Del Skrevet 17. august 2011 33 uker! Ikke lenge igjen nå. Fin statusoppdatering. 11 kg er nå ikke så værst vektoppgang. Jeg hadde gått opp 10 kg forrige jordmortime for to uker siden jeg. Så er sikkert opp i 11 nå jeg også, men så er jo jeg kortere på vei enn deg også da. Jeg hadde gått opp 10kg etter 28 uker, så det har stagnert litt nå Kommer nok på litt til, men ikke så bekymret som jeg var en periode. Så ikke bekymre deg, det er visst mange som går opp en del i 2. trimester, så flater det gjerne litt mer ut i tredje trimester. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 17. august 2011 Forfatter #1279 Del Skrevet 17. august 2011 (endret) Magebilde uke 33. Endret 17. august 2011 av Ripsy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
andemor Skrevet 17. august 2011 #1280 Del Skrevet 17. august 2011 Fine magen! Føles det greit, eller er den begynt å bli litt "i veien"? Nå følte jeg meg plutselig diger i forhold forresten. Men ble inspirert til å ta en liten oppdatering selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå