Gå til innhold

Tenk at Ripsy har blitt mamma <3

Ripsy

Anbefalte innlegg

:klemmer:

Ikke greit å bekymre seg for vekta. Sitter her og bekymrer meg litt for de 5-6 kg jeg har gått opp, da jeg tror det kommer av overspising den siste perioden (bursdager og grillings).

Høres ut som en god matplan, og det var utrolig mye godt du har på lista. Skal innrømme at jeg ikke er så sulten for tiden, så jeg spiser kun når jeg har lyst på noe. Tror også det har litt med småspising også.

Ikke beklag deg for detaljer om treg mage. :fnise: Tror mange av oss har slitt med hard mage.

Her har det også vært bursdag og grillings... Og i går spiste jeg brødmat hele dagen - det var det eneste som fristet, men ikke så sunnt med så mye brød.

Nå er det på tide med en dusj og så skal jeg se om noen har behov for en vikar med voksende mage i sommer... Tror det kan bli et vanskelig prosjekt, men jeg skal prøve. Jeg har bestemt meg for å være ærlig, det er jo ikke så lett å skjule lenger. Jeg burde jo ha søkt på jobb for lenge siden, men pga. flytting på relativt kort varsel har det ikke blitt noe.

Hva gjør dere andre studenter som har termin til høsten? Har dere full sommerjobb i år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke om det bilr full sommerjobb enda. Jeg har ventet og ventet på sommervaktliste hos ekstrajobben, men tror dere at det er kommet? Neida..Den mest talentløse arbeisplassen jeg noen sinne har vært på. Så nå har jeg fått en god del vakter på gammeljobben min hvor jeg har jobbet hundre%, også får ekstrajobben min fylle inn tomrommene hvis de har bruk for meg, noe jeg tror de har i og med at så og si alle slutter nå, rett og slett fordi at hele arbeidsplassen er talentløs. Ang. å si i fra om graviditet, så glemte jeg å si det da jeg snakket med sjefen der jeg har fått vakter. :sjenert: Men skal innom i dag, og da skal jeg si det. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om det bilr full sommerjobb enda. Jeg har ventet og ventet på sommervaktliste hos ekstrajobben, men tror dere at det er kommet? Neida..Den mest talentløse arbeisplassen jeg noen sinne har vært på. Så nå har jeg fått en god del vakter på gammeljobben min hvor jeg har jobbet hundre%, også får ekstrajobben min fylle inn tomrommene hvis de har bruk for meg, noe jeg tror de har i og med at så og si alle slutter nå, rett og slett fordi at hele arbeidsplassen er talentløs. Ang. å si i fra om graviditet, så glemte jeg å si det da jeg snakket med sjefen der jeg har fått vakter. :sjenert: Men skal innom i dag, og da skal jeg si det. :jepp:

Så fint at det iallfall har ordnet seg med noe jobbing. Det er gjerne lettere når man har jobbet der tidligere - litt værre når man er på et helt nytt sted uten kontakter. Men jeg kan ikke gi opp før jeg har prøvd. Håper sjefen tar det greit når du forteller at du er gravid. De har jo uansett ikke lov til å diskrimninere - så det går nok helt sikkert fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Selv sitter jeg bare her og skal lære meg språket. Kunne lett ha søkt, men føler det blir feil når jeg knapt nok kan språket og faktisk går i 3.trimester nå om litt over en uke. Så, da blir det jobbing med å lære språk og sortere i notater. Hadde jeg vært i Norge, så hadde jeg vel søkt samme stedet som alltid, dog tror kanskje jeg ikke hadde fått jobben, selv om de hadde hatt lyst på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med jobbjakt, Ripsy :) Jeg skal jobbe ca. 50 % fram mot permisjonen nå.

Takk :) Det er verdt et forsøk iallfall - selvom jeg ikke har helt trua på at noen vil ansette meg nå...

50% er en fin stillingsprosent nå som vi begynner å bli litt større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åhhh,du ser jo helt fantastisk ut Ripsy :rodmer: For en utrolig søt mage :skravle: Skjønner ikke at du bekymrer deg for vekten, du har jo ikke noe overflødig på kroppen i det hele tatt :riste:

Men vet åssen det er å bekymre seg for den vekten, gjør det selv også. Har ikke lyst til å legge på meg masse som jeg må slite med et år etterpå. Kostholdsplanen din ser fin ut,har en nesten lik selv :filer: Blir mye havregryn,knekkebrød,skyr og kesam her i gården, pluss masse jordbær. PS! Norske jordbær har kommet :sikle:

(Kan anbefale en neve svisker om dagen,pluss masse vann, garanterer deg at det hjelper mot magen :sukk: )

Ha en fin dag og lykke til med jobbsøkingen :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhhh fine magen :rodmer: Du ser knallflott ut :jepp:

For et mirakel at barna våre vokser inne kroppen vår...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Herlighet da Ripsy, du har da en skjønn mage. :rodmer: Ikke bry deg om de ekstra kiloene, for de er så absolutt ikke overflødige! Tror du hadde skrattet høyt om du hadde sett meg, jeg ser ikke ut. :sjenert:

Lykke til med jobbsøkingen. :klemmer:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhh,du ser jo helt fantastisk ut Ripsy :rodmer: For en utrolig søt mage :skravle: Skjønner ikke at du bekymrer deg for vekten, du har jo ikke noe overflødig på kroppen i det hele tatt :riste:

Men vet åssen det er å bekymre seg for den vekten, gjør det selv også. Har ikke lyst til å legge på meg masse som jeg må slite med et år etterpå. Kostholdsplanen din ser fin ut,har en nesten lik selv :filer: Blir mye havregryn,knekkebrød,skyr og kesam her i gården, pluss masse jordbær. PS! Norske jordbær har kommet :sikle:

(Kan anbefale en neve svisker om dagen,pluss masse vann, garanterer deg at det hjelper mot magen :sukk: )

Ha en fin dag og lykke til med jobbsøkingen :nigo:

Takk :klemmer: Bildet er tatt fra en god vinkel ;)Men jeg vet jeg ikke er overvektig, det er bare litt skummelt å se kiloene ramle på og jeg er vel mest redd for å se hvor det skal ende. Etter en sunnere dag i går føler jeg meg litt bedre :jepp:

Jeg spiste norske jordbær i helgen, og de var fantastisk gode :sikle:

Åhhhh fine magen :rodmer: Du ser knallflott ut :jepp:

For et mirakel at barna våre vokser inne kroppen vår...

Takk - søte deg :klemmer:

Herlighet da Ripsy, du har da en skjønn mage. :rodmer: Ikke bry deg om de ekstra kiloene, for de er så absolutt ikke overflødige! Tror du hadde skrattet høyt om du hadde sett meg, jeg ser ikke ut. :sjenert:

Lykke til med jobbsøkingen. :klemmer:

Takk :klem: Men jeg er sikker på at du også har en vakker mage!! Er vel sånn som mange sier at man synes alle andre ser så fine ut, mens man selv føler seg som en hval...

For en nydelig liten mage! :rodmer:

Takk :klem: Den føles ikke så liten, men når jeg ser på bildet så er den jo ikke såå stor - større skal den iallfall bli :gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kveld skulle jeg gå tur/prøve å jogge, men kynnerne blir værre hver dag synes jeg. Og er det ikke kynnere så presser den lille jenta på blære... Jeg har begynt å merke forskjell på det den siste uka - må tisse hele tiden...

Kynnerne er ikke veldig vonde, men ganske ubehagelige. De kommer både når jeg sitter stiller, snur meg eller bøyer meg fremover, eller ved anstrengelser som i starten når jeg begynner å gå litt raskere. Tenkte jeg skulle snakke med legen om det neste gang. Tror nok det er helt normalt, men synes det kommer veldig ofte - MANGE ganger om dagen!

Så treningen i går ble litt så som så... Håper jeg får tid til å svømme i kveld, for det fungerer fint!

Var fornøyd med kostholdet i går - holdt på å sprekke da jeg var i butikken, men jeg tok meg sammen. Skriver en plan i dag også, så jeg lettere holder meg til det.

Frokost: havregryn, branflakes, oppkuttet frukt (nektarin, banan og eple) med ekstra lettmelk. (Fortært :) )

Mellommåltid: 1 gulerot

Lunsj: 3 knekkebrød (2 m/makrell i tomat 1 m/ kokt egg)

Mellommåltid: cottage cheese m/eplebiter og kanel

Middag: Omelett (med litt pasta og skinke i) + 1 skive rugbrød

Drikke: 1 cappucino, masse vann + evt. litt Bris.

Edit: :strix: 25 uker i dag :strix:

Endret av Ripsy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Delphina

:hoppe: for 25 uker!

Tenk, bare 3 uker igjen til siste trimester! Det går fort, det kan jeg love deg. Det suser unna uten at du legger merke til det. :fnise: Jeg føler meg litt som en hval, men magen min er fremdeles mindre enn andre i uke 27, med det av fett på magen.

Huff, ikke greit med så mange kynnere om dagen :klemmer:. Uansett er du flink i matveien, utrolig flink!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, for en nydelig babymage :rodmer: Gud, så flott du ser ut Ripsy!! :jepp:

:hoppe: for 25 uker! Håper du får en flott dag videre :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fin mage du har, Ripsy! Har du sånn tutmage du også eller?

Kynnere kan være plagsomt, ja. Sikkert greit å ta det med legen, selvom det sikkert er helt normalt. Noen er jo mer plaget enn andre har jeg hørt. Fungerer det for deg å bytte stilling når de kommer? For meg fungerer det veldig fint å bare snu meg i senga, reise meg hvis jeg sitter, osv. Men det høres ut som du er mer plaget med det enn meg, da...

God helg! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at det iallfall har ordnet seg med noe jobbing. Det er gjerne lettere når man har jobbet der tidligere - litt værre når man er på et helt nytt sted uten kontakter. Men jeg kan ikke gi opp før jeg har prøvd. Håper sjefen tar det greit når du forteller at du er gravid. De har jo uansett ikke lov til å diskrimninere - så det går nok helt sikkert fint!

Ja, det er bra det. Og nå håper jeg egentlig at jeg ikke blir satt opp så mye det andre stedet. Tror jeg kommer til å bli utslitt om jeg skal sjonglere med to jobber som til sammen utgjør hundre%..

Kjeeempefin mage! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

I dag bikka vekta 10 kg :sjokkert: De sunne dagene varte ikke så lenge :sjenert:

Lover å ikke "kjase" noe mer over vekta nå! Det får bli som det blir.

Og takk for alle komplementene. Jeg var nok heldig med bildet - det har mye å si hvilken vinkel det blir tatt i ;) (hofte, lår og rumpe skjules godt.)

I forhold til kynnerne er det vanskelig å vite hvor plaget jeg er i forhold til andre. Det er absolutt til å leve med. Det gjør ikke direkte vondt, men er litt ubehagelig. Når de kommer når jeg er i aktivitet må jeg senke tempoet, ellers har jeg vel egentlig ikke funnet noen måter å bedre det på.

Tid for :dusje:, frokost og en koppp cappucino :kaffekopp: - før det blir :husarbeid: og organisering på "barnerom/gjesterom/kontor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen Ripsy :kaffekopp:

Mas i vei med vekten, her inne kan vi vel skrive det som opptar oss.... Godt å ha noen å dele ting med :klemmer: Jeg er ganske lik deg der altså og sambo blir litt oppgitt av å høre om det til tider :fnise:

Ha en super duper dag :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...