Ripsy Skrevet 14. juni 2011 Forfatter #1121 Del Skrevet 14. juni 2011 Da kan vi diskutere litt av hvert da. Det er bedre å gjøre røverkjøp på det man trenger enn å betale full pris. Vi betalte like mye for sprinkelseng og madrass i en butikk (alt nytt) som det kostet for en sprinkelseng i en annen. Synes jeg var flink da. Babyplanlegging er herlig. Håper formen er flott forresten. Ja - det er jo det fine med kg . Bra kjøp med gratis madrass! Formen er flott, takk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 14. juni 2011 #1122 Del Skrevet 14. juni 2011 Oi, det var jammen en lang utstyrsliste! Vi får så mye fra familien at jeg tror vi kanskje er så heldig at vi kun må kjøpe vogn og bilsete. Og sikkert et par småting, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 15. juni 2011 Forfatter #1123 Del Skrevet 15. juni 2011 Oi, det var jammen en lang utstyrsliste! Vi får så mye fra familien at jeg tror vi kanskje er så heldig at vi kun må kjøpe vogn og bilsete. Og sikkert et par småting, da. Prøv å sett deg ned å skrive en liste, så skal du se at den plutselig blir lang likevel :gjeiper: Men kjekt å arve da! Jeg får nok også noe av min søster, men tror mye av det begynner å bli bittelitt gammelt og godt brukt etter to barn (6 og 4 år). Sola skinner - og da blir jeg i godt humør kjenner jeg Trening denne uka: Mandag: Ingen trening (men var mye i aktivitet) Tirsdag: Svømming (1000m + tøying og avspenning i varmtvannsbasseng ) Onsdag: Gå tur + øvelser hjemme kanskje ??? Nå er frokost og kaffe fortært og jeg skal rydde og ordne litt her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 15. juni 2011 #1124 Del Skrevet 15. juni 2011 Min ble faktisk ikke så lang, og mye kunne jeg skrive at vi hadde. Er en god del vi får kjøpt billig, arver eller får lånt. Trenger kanskje litt mer klær, og bleier og salver kjøper vi inn når jeg sklir inn i 3. trimester. Satt flittig med google og så over lister og hva som var absolutt essensielt og hva som kanskje aldri ble brukt. Du er fremdeles flink på treninga, er bare ryddeguri jeg. Kjenner det er nok til tider, da hofter og muskler streiker litt. Håper du får en fin fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 15. juni 2011 Forfatter #1125 Del Skrevet 15. juni 2011 Min ble faktisk ikke så lang, og mye kunne jeg skrive at vi hadde. Er en god del vi får kjøpt billig, arver eller får lånt. Trenger kanskje litt mer klær, og bleier og salver kjøper vi inn når jeg sklir inn i 3. trimester. Satt flittig med google og så over lister og hva som var absolutt essensielt og hva som kanskje aldri ble brukt. Du er fremdeles flink på treninga, er bare ryddeguri jeg. Kjenner det er nok til tider, da hofter og muskler streiker litt. Håper du får en fin fin dag! Ja, venter med stelleprodukter og sånn jeg også. Det viktigste er å få bilsete, vogn, seng og sånn i hus - men har fortsatt god tid Prøver å få til litt trening hver uke iallfall. Det føltes veldig godt med svømmingen i går. Og svømming/bading er jo supert hvis muskler og hofter streiker litt. Men - rydding kan absolutt skrives på lista over aktivitet i hverdagen Vi er midt i flytting vi også, så kan skrive under på det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Plutseliten Skrevet 15. juni 2011 #1126 Del Skrevet 15. juni 2011 Hei! Må innom og oppdatere meg litt Er litt dårlig på å titte innom.. Jeg tror ikke jeg har gratulert deg med at det er ei lita inni magen din, en gang... Så gratulerer med det!! Jøss, du er så flink med trening! Håper formen din er fin, og at du har en finfin onsdag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 15. juni 2011 #1127 Del Skrevet 15. juni 2011 Ja, venter med stelleprodukter og sånn jeg også. Det viktigste er å få bilsete, vogn, seng og sånn i hus - men har fortsatt god tid Prøver å få til litt trening hver uke iallfall. Det føltes veldig godt med svømmingen i går. Og svømming/bading er jo supert hvis muskler og hofter streiker litt. Men - rydding kan absolutt skrives på lista over aktivitet i hverdagen Vi er midt i flytting vi også, så kan skrive under på det! Vi har god tid. Er bedre å gjøre litt smått hele tiden egentlig synes jeg. Da får vi litt oversikt over hva vi har. Tror jeg skal prøve meg på svømming, savner det. Tror uansett jeg aldri kommer til å greie så mye som du gjør. Flytting er tungt og en god fysisk aktivitet. Blir mye styrketrening og gåturer opp og ned trapper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 16. juni 2011 Forfatter #1128 Del Skrevet 16. juni 2011 Hei! Må innom og oppdatere meg litt Er litt dårlig på å titte innom.. Jeg tror ikke jeg har gratulert deg med at det er ei lita inni magen din, en gang... Så gratulerer med det!! Jøss, du er så flink med trening! Håper formen din er fin, og at du har en finfin onsdag Koselig at du stikker innom Plutseliten! Du får lade opp i sommer til å bli en flittig student til høsten - regner med du er spent på oppstart? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 16. juni 2011 Forfatter #1129 Del Skrevet 16. juni 2011 Har vært hos jordmor i dag Alt er bra! Ellers ikke så mye nytt å oppdatere. Her er foreløpig aktivitet denne uka: Mandag: Ingen trening (men var mye i aktivitet) Tirsdag: Svømming (1000m + tøying og avspenning i varmtvannsbasseng ) Onsdag: 50 min rask gange + 15 min øvelser hjemme på gulvet (knebøy, push ups, situps m/beina til siden, firstående løft av arm og bein, planken) Torsdag: Ingen trening Fredag: Planer om svømming Lørdag: Planer om rengjøring hjemme m/god bakgrunnsmusikk Søndag: Tror ikke det blir tid til trening. 24 uker i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arven1 Skrevet 16. juni 2011 #1130 Del Skrevet 16. juni 2011 Utstyrslisten din ser ganske lik ut som min. Har blitt overrasket mange ganger over hvor mye man egentlig trenger til et sånt lite nurk. Syntes jeg handler og handler, men at det stadig dukker opp små ting som mangler Jeg har brukt masse tid på å sjekke opp salg i forskjellige butikker og har kommet over masse "kupp" Sambo er imponert over "sparegrisen" sin Kjøpte sprinkelseng hvor de skulle selge en utstillingsmodell som bare hadde stått fremme i butikken i 3 mnd og fikk halv pris. Princess hadde barnas dager i mars hvor jeg kjøpte dundyner til både seng og vogn med trekk,masse gaskluter,gulpekluter,sprinkelbeskytter og himmel til nesten halv pris. Og i dag har jeg gjort tidenes vognkupp Mye salg rund omkring, men må bare bruke mye tid på å se seg om Tenkte som deg at jeg skulle kjøpe soveskinnet fra nøstebarn,men jammen er det også ganske dyrt.... Godt å høre at alt sto bra til med deg og den lille hos jordmor på kontroll.... Kos dere med bevegelsene, det er jo bare så stas. Vi også ligger og titter på magen min når vi legger oss om kvelden og det er så gøy å se at den hopper alle veier Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 18. juni 2011 #1131 Del Skrevet 18. juni 2011 Hei Ripsy Koselig å få oppdatert meg litt i dagboken din igjen Det var litt av en utstyrsliste, men også så smart. Fikk litt tips nå. Tenker vi må bruke litt av skattepenger og feriepenger på bilsete, seng og diverse. Har en del klær, så kommer ikke til å kjøpe så veldig mye mer, for klær er jo som regel det man får i gaver fra folk rundt seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 19. juni 2011 Forfatter #1132 Del Skrevet 19. juni 2011 God morgen! Søndagsmorgen - og jeg har våknet tidlig, som jeg pleier om dagen. Mannen sover, så jeg koser meg med frokost og kaffe alene i dag. Jeg synes det av og til er deilig med sånne stille stunder for meg selv på morgningen. Vi har en del planer resten av dagen, så godt med en treg start. Arven: Håper jeg er både flink og heldig som deg - som har kommet over så mange gode tilbud. I forhold til lammeskinnet er jeg også litt usikker - det er jo så dyrt, men synes jeg leser over alt at det er klart best... Jeg kommer til å vente litt med det - kanskje vi kommer over et godt tilbud på det også . Teita: Hei! Koselig at du stikker innom Ellers er det lite graviditetsnytt. Formen er på topp om dagen Oppsummering av ukas trening: Mandag: Ingen trening (men var mye i aktivitet) Tirsdag: Svømming (1000m + tøying og avspenning i varmtvannsbasseng ) Onsdag: 50 min rask gange + 15 min øvelser hjemme på gulvet (knebøy, push ups, situps m/beina til siden, firstående løft av arm og bein, planken) Torsdag: Ingen trening Fredag: Svømming (1000m + tøying og avspenning i varmtvannsbassenget) Lørdag: Rengjøring m/støvsuging og gulvvask hjemme + forberedelse til gjester på kvelden. Søndag: Ikke tid til trening. Det ble iallfall 3 treninger denne uka. Intensiteten er ikke så høy - men jeg er fornøyd med all bevegelse jeg får! Prøvde å løpepå onsdag, men det resulterte bare i kynnere, så da begrenser det seg litt selv. Ha en fin søndag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ekkornet Skrevet 19. juni 2011 #1133 Del Skrevet 19. juni 2011 Mårn Godt å lese at formen er bra! Synes å huske at jeg også var i best form rundt den tida du er nå. Også er du jo veldig flink å trene. Svømming er jo topp gravid trening. Ha en strålende søndag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 19. juni 2011 #1134 Del Skrevet 19. juni 2011 Nå tror jeg det er lenge siden jeg har skrevet her i boka di (går litt i surr hvor jeg skriver av og til ), men jeg følger med Av en eller annen merkelig grunn synes jeg tiden går så mye fortere for deg enn for meg Hvordan gikk det forresten med eksamene dine? Har du ferie nå? Lurer på å kopiere litt fra utstyrslista di om du ikke har noe imot det. Er ikke så strukturert at jeg har skrevet ned noen detaljert liste selv ennå Synes forresten du er kjempeflink til å trene! imponert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 20. juni 2011 Forfatter #1135 Del Skrevet 20. juni 2011 Mårn Godt å lese at formen er bra! Synes å huske at jeg også var i best form rundt den tida du er nå. Også er du jo veldig flink å trene. Svømming er jo topp gravid trening. Ha en strålende søndag! Takk - hadde en fin dag i går. Og med det forbildet jeg har som gravid - må det jo bli bra med treningen Nå tror jeg det er lenge siden jeg har skrevet her i boka di (går litt i surr hvor jeg skriver av og til ), men jeg følger med Av en eller annen merkelig grunn synes jeg tiden går så mye fortere for deg enn for meg Hvordan gikk det forresten med eksamene dine? Har du ferie nå? Lurer på å kopiere litt fra utstyrslista di om du ikke har noe imot det. Er ikke så strukturert at jeg har skrevet ned noen detaljert liste selv ennå Synes forresten du er kjempeflink til å trene! imponert Ikke alltid jeg er like flink å legge igjen spor heller - noen ganger har man jo bare tid til en kjapp leserunde - så det er helt greit MaryPoppins Eksamene er over - og godt er det. Jeg har stått, fått én karakter jeg er mindre fornøyd med (men det kan jeg kun takke meg selv for) og en karakter som jeg er veldig fornøyd med Og den siste var kun bestått. Bare å kopiere fra utstyrslista, jeg har kopiert litt her og der selv . Nå har vi fått bilstolen i hus Det ble, som planlagt, en Britax Babysafe Plus med base. Som jeg har nevnt før vant den årets test på tv2 hjelper deg. Jeg kom over en kampanje - så fikk setet pluss beltebase til 2000kr Synes det var en bra deal jeg . Den finnes også med isofix base, men for akkurat denne stolen virket beltebasen mye bedre - vi fikk demonstrasjon på et bilsete som stod i butikken. Tror mannen syntes det hele ble enda mer virkelig når vi fikk vårt første "større" utstyrskjøp i hus . Neste på lista som vi har bestemt oss for er Ikeas Gulliver sprinkelseng - som skal handles inn neste uke. Nå må jeg få satt meg ned å skrive en liten pluss/minus liste over de vognene vi ønsker å dra å se mer på. Synes det med vogn er utrolig vanskelig. Så for meg er det viktig å gjøre bittelitt research før jeg drar og ser. Litt usikker på hvordan det blir med trening i dag Om ikke annet blir det iallfall en gåtur, men kjenner jeg mangler bittelitt motivasjon til noe annet i dag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
andemor Skrevet 20. juni 2011 #1136 Del Skrevet 20. juni 2011 Så koselig at dere har fått litt utstyr i hus. Jeg synes også det gjør ting litt mer virkelig. Det er så fint å se vogna som står klar der i kjelleren. Så bra at formen din er bra! Tror nok du kommer til å få masse igjen for treningen framover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ekkornet Skrevet 21. juni 2011 #1137 Del Skrevet 21. juni 2011 Åh, det er så koselig å kjøpe baby ting :-) Jeg kunne stå og brette og pusle med klærne til vesla i evigheter før hun kom.. var litt kjedelig å ikke vite om det ble blått eller rosa da.. men desto mer morro å shoppe masse rosa nå da. Kos deg med forberedelsene og ha en toppers tirsdag! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Frida* Skrevet 21. juni 2011 #1138 Del Skrevet 21. juni 2011 Eg huskar at sambo sa det samme, at når me hadde kjøpt bilsete og vogn så blei ting meir virkelig! Dei opplever jo graviditeten litt annleis enn oss Kjekt å få dei større tinga i hus, altså. Ang det med vogn-valg så er det lurt å gjere litt research før ein er i butikken, men vogna skal jo brukast, så det er viktig å finne ei vogn som passar dei som skal trille. Me stod mellom to vogner, og når me var i butikken merka me at den eine var heilt uaktuell! Håpar du har ein fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 22. juni 2011 Forfatter #1139 Del Skrevet 22. juni 2011 Så koselig at dere har fått litt utstyr i hus. Jeg synes også det gjør ting litt mer virkelig. Det er så fint å se vogna som står klar der i kjelleren. :rodmer Så bra at formen din er bra! Tror nok du kommer til å få masse igjen for treningen framover. Får håpe det. Men det går jammen opp og ned med den treningen altså... Nå har jeg hatt 4 dager uten... Men da er det bare å komme i gang igjen i dag Åh, det er så koselig å kjøpe baby ting :-) Jeg kunne stå og brette og pusle med klærne til vesla i evigheter før hun kom.. var litt kjedelig å ikke vite om det ble blått eller rosa da.. men desto mer morro å shoppe masse rosa nå da. Kos deg med forberedelsene og ha en toppers tirsdag! :-) Takk Ekkornet I dag skal jeg en tur innom noen butikker - kanskje jeg skal ta meg en tur innom og kjøpe litt småting til lillemor Blir så godt humør av det. Eg huskar at sambo sa det samme, at når me hadde kjøpt bilsete og vogn så blei ting meir virkelig! Dei opplever jo graviditeten litt annleis enn oss Kjekt å få dei større tinga i hus, altså. Ang det med vogn-valg så er det lurt å gjere litt research før ein er i butikken, men vogna skal jo brukast, så det er viktig å finne ei vogn som passar dei som skal trille. Me stod mellom to vogner, og når me var i butikken merka me at den eine var heilt uaktuell! Håpar du har ein fin dag! Ja, de gjør nok det. Og enda mer virkelig blir det sikkert når seng og vogn kommer på plass. Ja, det er absolutt viktig å prøve ut vognene i butikkene! Må bare finne en dag vi begge har tid. Som nevnt har jeg ikke trent de siste dagene, så i dag MÅ jeg få til litt mer aktivitet. Jeg vet at det kommer til å bli mindre aktivitet fre-søn - så nå har jeg to dager som bør bli bra! Og den dumme vekta klarer jeg ikke å ikke bekymre meg for. Jeg har absolutt ikke lyst til å gå opp over 20kg - men i dag nærmet vekta seg allerede nesten 9kg, så jeg er litt bekymret. Jeg vet jeg ikke burde bli for opptatt av dette, men det hjelper ikke. Det værste er at jeg vet jeg ikke har et bra nok kosthold - men jeg klarer ikke gjøre noe med det . Er sulten hele tiden jeg... Plan for dagens kosthold: - Bare drikke vann + 1 kopp cappucino og evt. 1 glass melk til kvelds - frokost: havregryn og bran flakes med melk + 1 nektarin - mellommåltid: 1 yoghurt (dobbel 0%) + noen få nøtter - lunsj: salat (?) - mellommåltid: 2 knekkebrød m/makrell i tomat - middag: kyllingfilet, brokkoli, fullkornspasta og litt pesto (?) Kanskje jeg klarer å holde meg unna småspising hvis jeg skriver opp en liten plan... Og kanskje bedre kosthold, mer vann og litt mer aktivitet kan hjelpe på magen - for de 2 siste dagene har det vært hardt... (sorry detaljer). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 22. juni 2011 #1140 Del Skrevet 22. juni 2011 Ikke greit å bekymre seg for vekta. Sitter her og bekymrer meg litt for de 5-6 kg jeg har gått opp, da jeg tror det kommer av overspising den siste perioden (bursdager og grillings). Høres ut som en god matplan, og det var utrolig mye godt du har på lista. Skal innrømme at jeg ikke er så sulten for tiden, så jeg spiser kun når jeg har lyst på noe. Tror også det har litt med småspising også. Ikke beklag deg for detaljer om treg mage. Tror mange av oss har slitt med hard mage. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå