andemor Skrevet 3. juni 2011 #1101 Del Skrevet 3. juni 2011 Magebilde ja - hmmm... må tenke litt på det. Litt skremmende å legge ut bilde, selvom jeg har mast på andre om å legge ut... synes selv det er morsomt å se andre mager. Ha en fin dag alle sammen Kanskje vi skulle lagt ut magebilde alle sammen? Gøy å se de her mellom-magene også, vi må jo ikke vente til vi er i uke 38 liksom! Ja, også 22 uker! Det er så fin tid nå, med mer og mer tydelige spark og bevegelser, og magen som har blitt rund og fin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 3. juni 2011 #1102 Del Skrevet 3. juni 2011 Så koselig med en frisk liten i magen Dere er heldige som kjenner spark begge to. Jeg har ikke kjent noe som helst ENDA jeg.. Bra at alt står bra til med dere Snart blir dere en ordentlig familie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 4. juni 2011 Forfatter #1103 Del Skrevet 4. juni 2011 (endret) Kanskje vi skulle lagt ut magebilde alle sammen? Gøy å se de her mellom-magene også, vi må jo ikke vente til vi er i uke 38 liksom! Ja, også 22 uker! Det er så fin tid nå, med mer og mer tydelige spark og bevegelser, og magen som har blitt rund og fin. Ja, kanskje det. Jeg skal prøve å få tatt et i løpet av helga. Jeg har faktisk ikke tatt bilde siden uke 15! Så koselig med en frisk liten i magen Dere er heldige som kjenner spark begge to. Jeg har ikke kjent noe som helst ENDA jeg.. Bra at alt står bra til med dere Snart blir dere en ordentlig familie Det tar ikke lang tid før du også kjenner det Teita, det er jeg sikker på. Og for meg er det fortsatt litt opp og ned, i går kjente jeg ikke så veldig mye. Har bestemt meg for ikke å bekymre meg for det enda, for det er vel etter uke 24 man bør kunne kjenne daglig aktivitet? I dag er det lørdag og jeg har en slapp start på dagen. Sitter og lurer på om jeg skal komme meg en tur på svømming... Mangler visst litt motivasjon. Helst skulle jeg dratt på treningssenteret, men det har vi sagt opp siden vi skal flytte. Typisk, for jeg skulle gjerne trent litt styrke. Jeg vet jeg kan trene styrke hjemme, men det er litt kjedelig.... Uka så langt: Mandag: Ingen trening og generelt lite aktivitet Tirsdag: 1000m svømming Onsdag: Ingen trening Torsdag: Ingen trening Fredag: Gikk over 1 time tur med mannen Lørdag: Svømming?? Ikke en uke å skryte av, men jeg har jo tid til å rette opp litt i det i dag. "Motivasjon - Kom og finn meg!" Endret 4. juni 2011 av Ripsy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 4. juni 2011 #1104 Del Skrevet 4. juni 2011 Hadde det vært uken min, så hadde det vært noe å skryte av. Haha. For jeg trener aldri, og beveger meg minst mulig. Hender jeg tilbyr meg å gå en tur med hunden, bare for å få litt bedre samvittighet Så jeg syntes du skal være stolt over deg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 4. juni 2011 #1105 Del Skrevet 4. juni 2011 Jeg har masse motivasjon for tiden, har blåst litt motivasjonsstøv i din retning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ekkornet Skrevet 6. juni 2011 #1106 Del Skrevet 6. juni 2011 22 uker, da er du over halvveis :-) Og blir det jentebaby? Du trener fortsatt ser jeg. Så bra!Svømming og tur er jo helt ypperlig. Motivasjonen kan være litt tung å finne i perioder. Forrige uke klarte jeg å rote min helt bort.. men vi får prøve igjen med ny ukes start i dag! En kjempe motivasjon for meg til å trene om jeg skulle bli gravid igjen er at jeg vet at jeg fikk så mye utbytte av det både under graviditeten, under fødselen og etterpå. Jeg trente ikke mye, men litt hjalp mye Gooood mandag Ripsy! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 6. juni 2011 Forfatter #1107 Del Skrevet 6. juni 2011 Hadde det vært uken min, så hadde det vært noe å skryte av. Haha. For jeg trener aldri, og beveger meg minst mulig. Hender jeg tilbyr meg å gå en tur med hunden, bare for å få litt bedre samvittighet Så jeg syntes du skal være stolt over deg selv. Stolt kan jeg ikke akkurat si jeg er. Men alt er bedre enn ingenting. Og du - en tur med hunden er absolutt bedre enn ingenting. Jeg har masse motivasjon for tiden, har blåst litt motivasjonsstøv i din retning Takk - så innlegget ditt søndag - og jammen hjalp det óg! :gjeiper: Det ble nemlig en god økt i går! 22 uker, da er du over halvveis :-) Og blir det jentebaby? Du trener fortsatt ser jeg. Så bra!Svømming og tur er jo helt ypperlig. Motivasjonen kan være litt tung å finne i perioder. Forrige uke klarte jeg å rote min helt bort.. men vi får prøve igjen med ny ukes start i dag! En kjempe motivasjon for meg til å trene om jeg skulle bli gravid igjen er at jeg vet at jeg fikk så mye utbytte av det både under graviditeten, under fødselen og etterpå. Jeg trente ikke mye, men litt hjalp mye Gooood mandag Ripsy! Det blir jentebaby ja Godt å høre at du føler du fikk litt igjen av treningen. Jeg fikk altså en god økt igjen i går -deilig. Det ble 20 min på ellipsemaskina og 40 min styrke! Så da ble uka slik: Mandag: Ingen trening og generelt lite aktivitet Tirsdag: 1000m svømming Onsdag: Ingen trening Torsdag: Ingen trening Fredag: Gikk over 1 time tur med mannen Lørdag: Ingen trening, men en god gåtur på kvelden (ganske rolig tempo). Søndag: 1 time på treningssenter (20min ellipsemaskin+40 min styrke) Har planer om svømming i dag. Ellers alt bra - vesla var veldig aktiv i går - stor stas for kommende mor og far . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 6. juni 2011 #1108 Del Skrevet 6. juni 2011 Har planer om svømming i dag. Ellers alt bra - vesla var veldig aktiv i går - stor stas for kommende mor og far . Husker ikke om jeg har gratulert deg med jente jeg :gjeiper: Men grattis i allefall Syns du holder et godt aktivitetsnivå. Selv har jeg fryst medlemskapet mitt på Sats nå, det er for tungt å løfte vekter nå Men til din motivasjon så kan jeg si at ukene mine på 20-tallet var utrolig bra, mye takket være treningen. Ryggen har veldig godt av litt styrketrening nå Syns svømming høres veldig forlokkende ut..... *venter på badetemp* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 7. juni 2011 #1109 Del Skrevet 7. juni 2011 Svømming er helt herlig nå som kroppen begynner å bli tung Jeg har faktisk vært et par ganger på frognerbadet nå som utetemperaturen har blitt bedre (morgensvømming før alle de hylende tenåringene ankommer ) Så koselig med masse aktivitet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 7. juni 2011 Forfatter #1110 Del Skrevet 7. juni 2011 Husker ikke om jeg har gratulert deg med jente jeg :gjeiper: Men grattis i allefall Syns du holder et godt aktivitetsnivå. Selv har jeg fryst medlemskapet mitt på Sats nå, det er for tungt å løfte vekter nå Men til din motivasjon så kan jeg si at ukene mine på 20-tallet var utrolig bra, mye takket være treningen. Ryggen har veldig godt av litt styrketrening nå Syns svømming høres veldig forlokkende ut..... *venter på badetemp* Takk Ja, vekter blir nok litt tungt når en går over i 3. trimester. Jeg løfter ikke mye tungt jeg heller nå, satser heller på flere reps. Knebøy tar jeg f.eks. uten motstand, men på bosuballen (rund side ned). Svømming er godt, men tror jeg har lett for å svaie ryggen litt når jeg svømmer - og kjenner magen drar den litt nedover, så rett etterpå kjente jeg det faktisk litt i ryggen. Men det gikk over med en gang og ikke kjent noe i dag. Svømming er helt herlig nå som kroppen begynner å bli tung Jeg har faktisk vært et par ganger på frognerbadet nå som utetemperaturen har blitt bedre (morgensvømming før alle de hylende tenåringene ankommer ) Så koselig med masse aktivitet! Å svømme ute er jo helt herlig Det ble altså svømming i går, men i dag har det blitt lite aktivitet. Hadde planer om en lengre gåtur nå, men plutselig ble det kafétur med venninne... får håpe å gå litt omvei på vei hjem. Da har starten på denne uka blitt slik: Mandag: 1000m svømming Tirsdag: Ingen trening Guri malla som jeg kan trykke innpå... spiser og spiser jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
andemor Skrevet 8. juni 2011 #1111 Del Skrevet 8. juni 2011 [quote name='Ripsy' timestamp='1307460317' post='9325203' Guri malla som jeg kan trykke innpå... spiser og spiser jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 8. juni 2011 #1112 Del Skrevet 8. juni 2011 Du er så flink til trening, Ripsy! Og gratulerer med jente! Innbildte meg at du var en av de graviditetene jeg følger med på (hehe, ja ble litt rart formulert), som ikke ville vite det! Eller nå når jeg tenker meg om så har jeg kanskje gratulert/hoppet for jente før? Nå går det i surr her.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arven1 Skrevet 11. juni 2011 #1113 Del Skrevet 11. juni 2011 Hei Ripsy! Høres ut som du er flink til å trene syntes jeg Bare til å stå på videre. Jeg syntes treningen hjelper mot det meste, både ryggvondt,slapphet,treg mage Osv. Ellers så kan du godt unne deg litt ekstra mat nå, babyen ligger jo der og skal legge på seg nå Ha en super helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 14. juni 2011 Forfatter #1114 Del Skrevet 14. juni 2011 Hei dere! Nå har jeg hatt noen dager uten internett igjen - og lite trening, men likevel vært aktiv - så har absolutt ikke dårlig samvittighet. De siste dagene har jeg begynt å glede meg veldig til at vi skal få den lille jenta . Jeg har begynt å se for meg hvordan det blir med en liten babyseng på soverommet. Jobber med utstyrsliste om dagen - tenkte jeg skulle legge den ut her. Vi har hatt mye utgifter i det siste, så håper jeg får tak i litt brukt og får noen gode deals Ellers er formen bra. Har vært litt dårlig i magen på morningene de siste dagene (sorry detaljer) - men regner med det har med graviditeten å gjøre. Den lille jenta er stadig mer aktiv. I går kveld lå jeg og mannen og så på hvordan magen beveget seg - utrolig fasinerende. Det er jo fortsatt uvirkelig at DET ER EN BABY INNI MAGEN MIN :hjerte: Ha en fin dag alle sammen Her er planen en tur i svømmebassenget! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 14. juni 2011 #1115 Del Skrevet 14. juni 2011 Hei! Det med deals og brukt kjenner jeg igjen, da vi ikke har allverdens med inntekt, så vi gjør det beste ut av de pengene vi har å rutte med. Overraskende nok står vi igjen med mer enn forventet, og vi har handlet inn en god del. Så det går så bra atte! Ååååh, det med mage som beveger seg etter bevegelsene til frøkna er bare herlig! Det blir litt mer virkelig når du SER bevegelsene hennes! :rodmer: Kos deg i svømmebassenget! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 14. juni 2011 Forfatter #1116 Del Skrevet 14. juni 2011 Hei! Det med deals og brukt kjenner jeg igjen, da vi ikke har allverdens med inntekt, så vi gjør det beste ut av de pengene vi har å rutte med. Overraskende nok står vi igjen med mer enn forventet, og vi har handlet inn en god del. Så det går så bra atte! Ååååh, det med mage som beveger seg etter bevegelsene til frøkna er bare herlig! Det blir litt mer virkelig når du SER bevegelsene hennes! :rodmer: Kos deg i svømmebassenget! Godt å høre at en kan komme ut av det uten å gå helt bankrupt :gjeiper: . Nå har jeg nemlig laget en liste - og den er IKKE kort. Jeg gleder meg til å få noen av de store tinga i boks. Håper du har en fin dag Delphina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 14. juni 2011 Forfatter #1117 Del Skrevet 14. juni 2011 (endret) UTSTYRSLISTE Ut på tur - Vogn (tfk joggster 3) - Dyne til vogna (60x80)(gave) - Dynetrekk til vogna - Laken til vogna (2stk?) - Teppe til vogna (mamma strikker) - Korthåret lammeskinn til vogna (får i gave) - Myggnett til vogn (følger med vogn) - Regntrekk til vogn (følger med vogna) - Vognpose (arvet) - Stelleveske - Bæresjal (Moby wrap) (gave) - Bilsete - Britax Baby-Safe plus SHR m/beltebase - Reiseseng (har fra før) Stelle - Stellebord til badekar - badebalje(ikea) - Kluter - Håndklær (4 stk) - Stelleprodukter: o Krem til sår rumpe/sinksalve o Olje til badevann - Febertermometer - Termometer til å måle badetemp. - Bleier (en pakke libero og en pakke pampers) - Nesesuger (har fått i gave ) - Våtservietter (har 1 pakke fra Natusan, 1 fra Neutral og 1 fra Libero) - Bleiebøtte (gratis fra BarnasHus) Sove - Seng (ikea gulliver) - Madrass til seng (Vyssa Somnat, ikea) - Overmadrass (ikea) - Dyne (Fått i gave!) - Dynetrekk (kjøpt ett og arvet flere - Laken (2 stk fra ikea) - Tisselaken (1 fra ikea og 2 arvet) - Sprinkelsengbeskytter(hvitt med broderte bamser) - Stativ til himmel - Himmel (hvit med broderte bamser fra BarnasHus) Spise - Ammepute - Gulpekluter (6 store, hvite gaskluter) - Siklesmekker - Tåteflaske, Medela Calma og en medela fra 4mnd+ - Medela swing, elektrisk brystpumpe Diverse - Vippestol (Babybjörn)pent brukt til halv pris - Baby call (tror jeg skal bestille SuperNova på flust.no) - Babygym (Fisher price) (Arvet) - Treningsmatte - Smokker, kjøpt noen forskjellige typer. - Babytepper -(helseteppe (3), 1 mykt babyteppe, 1 hjemmestrikket ullteppe). Strikker ett MorSigne teppe selv . Til mor - Amme bh (kjøpt 1 svart og 1 hvit) - Ammeinnlegg, engangs + vaskbare fra Avent + arvet noen i ull - Ammetopp x2 (H&M) - Store bind - Melkeoppsamler (kjøpe hvis behov?) - Krem for såre brystvorter (fått en uåpnet boks fra søster) - BeSafe - gravid-bilbelte (arvet) Tar gjerne imot tips og råd!! Endret 23. september 2011 av Ripsy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 14. juni 2011 #1118 Del Skrevet 14. juni 2011 Godt å høre at en kan komme ut av det uten å gå helt bankrupt :gjeiper: . Nå har jeg nemlig laget en liste - og den er IKKE kort. Jeg gleder meg til å få noen av de store tinga i boks. Håper du har en fin dag Delphina Vi har arvet en del, dog, jeg tror jeg må sette opp en ordentlig liste. Jeg kjøper kun det nødvendige, ikke sånt som ammepute og ting vi ikke trenger med en gang. Det kjøper vi senere, sånn at vi ikke sitter igjen med mye som ikke er nødvendig. Selv om det er godt å være føre var, så er det ikke slik at butikkene stenger når jenta er født. Leser mye hva andre skriver, om innkjøp som var bomkjøp. Viktigste er uansett å se deg rundt, om du har mulighet, ikke gå etter første og beste man ser. Du kan spare en del utgifter sånn sett. Okej, nå er jeg bare engasjert. Håper du også har en fin fin dag Ripsy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 14. juni 2011 Forfatter #1119 Del Skrevet 14. juni 2011 Vi har arvet en del, dog, jeg tror jeg må sette opp en ordentlig liste. Jeg kjøper kun det nødvendige, ikke sånt som ammepute og ting vi ikke trenger med en gang. Det kjøper vi senere, sånn at vi ikke sitter igjen med mye som ikke er nødvendig. Selv om det er godt å være føre var, så er det ikke slik at butikkene stenger når jenta er født. Leser mye hva andre skriver, om innkjøp som var bomkjøp. Viktigste er uansett å se deg rundt, om du har mulighet, ikke gå etter første og beste man ser. Du kan spare en del utgifter sånn sett. Okej, nå er jeg bare engasjert. Håper du også har en fin fin dag Ripsy Bra med engasjerte folk her inne Vi har ikke dårlig råd, men synes det er ille å bruke mye på ting vi kan få like fint brukt eller gjøre røverkjøp hvis vi følger med. Nå har jeg satt opp en liste, den er foreløpig og vil nok bli endret underveis. Jeg har en super dag så langt - med babyplanlegging og . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 14. juni 2011 #1120 Del Skrevet 14. juni 2011 Bra med engasjerte folk her inne Vi har ikke dårlig råd, men synes det er ille å bruke mye på ting vi kan få like fint brukt eller gjøre røverkjøp hvis vi følger med. Nå har jeg satt opp en liste, den er foreløpig og vil nok bli endret underveis. Jeg har en super dag så langt - med babyplanlegging og . Da kan vi diskutere litt av hvert da. Det er bedre å gjøre røverkjøp på det man trenger enn å betale full pris. Vi betalte like mye for sprinkelseng og madrass i en butikk (alt nytt) som det kostet for en sprinkelseng i en annen. Synes jeg var flink da. Babyplanlegging er herlig. Håper formen er flott forresten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå