Sushi Skrevet 12. april 2011 #941 Del Skrevet 12. april 2011 Jeg tipper gutt! Selv om jeg egentlig synes alle får gutter her inne... Blir spennende med UL på torsdag da, lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arven1 Skrevet 12. april 2011 #942 Del Skrevet 12. april 2011 Så mye fint tøy du har kjøpt Kjenner jeg ble skikkelig fristet jeg også :gjeiper: Spennende med UL på torsdag da, det er jo bare så gøy Kanskje dere er heldig slik at dere ser om det er eller Lurer på om jeg henger meg på Ripsymannen og tipper Han har jo hatt gode magefølelser tidligere når det gjelder om du var gravid eller ikke også? Blir spennende å følge med! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 12. april 2011 #943 Del Skrevet 12. april 2011 Jeg tipper Blir spennende å se hva UL sier imorgen! Håper lillegull viser seg fram fra sin beste side Om ikke så skal du vel på UL igjen rundt uke 18? Spennende med UL er det iallfall - jeg har jo vært på noen underveis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 12. april 2011 Forfatter #944 Del Skrevet 12. april 2011 (endret) Oppdatert tippeliste Jente Ripsymannen Teryaki Arven1 MaryPoppins Delphina Gutt Sushi Hegejenta30 Andemor Teita Kanskje får vi svar på torsdag Endret 12. april 2011 av Ripsy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
andemor Skrevet 12. april 2011 #945 Del Skrevet 12. april 2011 Kjenner jeg er fryktelig dårlig på å tippe på noe som helst, men fordi det er så gøy å tippe, tipper jeg at det blir en gutt! Tippetipptipp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 12. april 2011 Forfatter #946 Del Skrevet 12. april 2011 (endret) Da er det 50/50 så langt Tidligere har jeg vært litt negativ til dette med bæresjal. Tror det var fordi jeg hadde en veninne som var helt opphengt i det - og som nesten ikke brukte vogna. Men nå lurer jeg på om jeg har endret mening og ser for meg at det kan være kjekt. Tror kanskje også dette kan være noe for mannen, han ser for seg at det kan være styr å ha med seg vogna alltid. Selv er jeg opptatt av at det er viktig at babyen får ligge en del flatt i vogn også, men tror det kan være fint med variasjonen. Nå er det bare å orientere seg i jungelen av ulike sjal. Tror nok jeg må sette meg ned med hun veninna mi som har masse erfaring for å høre hvilken hun anbefaler til vårt bruk. Leste dette innlegget på kg som gir en bitteliten innføring: http://www.kvinneguiden.no/artikler/baer_babyen_din_/90371 Edit: Fant dette på et annet forum: Fordeler og ulemper: BabyBjørn: Nøytralt utseende, også pappa kan bære;) Lett å få på Kan bæres fremovervendt Kan ikke bæres på rygg eller hofte Kan brukes i max 30 min Kan brukes fram til barnet er 10-12kg Lett å få på Formsydd (f eks ergo og beco): Nøytralt utseende Lett å få på (klips slik som BB) Kan ikke bæres fremovervendt Kan bæres på rygg og hofte (iallefall ergo kan du ha på hoften, andre er eg usikker på) Kan brukes til barnet er 3-4 år Kan brukes i timesvis Er ergonomisk riktig Har sovehette slik at barnet får støtte til hodet når det sover Meitai: Nøytralt utseende eller farger og mønster Litt øvelse å få på, men du klarer det ved å øve en kveld Kan ikke bæres fremovervendt Kan bæres på rygg og hofte Kan brukes til barnet er 3-4 år Kan brukes i timesvis Er ergonomisk riktig Har sovehette slik at barnet får støtte til hodet når det sover (noen modeller) Sjal: Nøytralt utseende eller farger og mønster Krever øvelse, men er ikke umulig å få til Kan bæres fremovervendt Kan bæres på rygg og hofte Veldig mange ulike måter å knyte på, finnes alltid en som passer alle Kan brukes til barnet er 3-4 år Kan brukes i timesvis Er ergonomisk riktig Barnet kan støtte hodet inne i sjalet Dette var jo én persons mening, men syntes det gav en fin oversikt. Har ikke hørt om Ergo og Beco - så nå skal jeg sjekke ut hva det er. Ellers så lurer jeg litt på MeiTai. Lurer på om sjalet blir litt for mye styr. Men må høre med veninner! Andre her som har bestemt seg for noen bæresjal e.l.? Endret 12. april 2011 av Ripsy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 12. april 2011 #947 Del Skrevet 12. april 2011 Jeg våger meg inn her for å tippe en... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 12. april 2011 #948 Del Skrevet 12. april 2011 Vi har kjøpt en Mobywrap (elastisk sjal), og den virker grei å knyte i alle fall. Vet jo ikke hvordan det blir før vi tester med baby inni, da. Du finner en del til salgs på Finn hvis du ikke har lyst å bruke så mye penger på det. Her er mannen fast bestemt på å bare bruke sjalet, han er ikke særlig interessert i vogna. Blir spennende å se om vi får det til, og om ungen liker seg der. Tenker at det kan være praktisk i forhold til amming også, jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 12. april 2011 Forfatter #949 Del Skrevet 12. april 2011 Vi har kjøpt en Mobywrap (elastisk sjal), og den virker grei å knyte i alle fall. Vet jo ikke hvordan det blir før vi tester med baby inni, da. Du finner en del til salgs på Finn hvis du ikke har lyst å bruke så mye penger på det. Her er mannen fast bestemt på å bare bruke sjalet, han er ikke særlig interessert i vogna. Blir spennende å se om vi får det til, og om ungen liker seg der. Tenker at det kan være praktisk i forhold til amming også, jeg. Det så fint ut Heller litt mot et sånnt sjal tror jeg. Men må forhøre meg litt med mannen om hva han ser for seg å bruke. En av jentene i terminklubben linket til denne: Gleder meg såå til å se min kjære med babyen VÅR Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 12. april 2011 #950 Del Skrevet 12. april 2011 Åh, babyen i det klippet er så nydelig Og så så liten... *smelte* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 12. april 2011 #951 Del Skrevet 12. april 2011 Jeg vil også være med og tippe! Jeg tipper Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 12. april 2011 #952 Del Skrevet 12. april 2011 Blir med på å tippe. Av en eller annen grunn, så må jeg tippe jente. Tipper jenter på alle nå for tiden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 12. april 2011 #953 Del Skrevet 12. april 2011 Guud så nydelig den lille babyen var! Og det så jo faktisk ganske enkelt ut å ta på en sånn en. Ser for meg det er veldig praktisk dersom man har en baby som må bli bært hele tiden for å være fornøyd, så har man faktisk frie armer. Lurer på om det er dyrt. Var på Tøffeliten her i byen, og der solgte de et sjal, men vet ikke om det var et sånt et eller ikke. Det kostet 700 kr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 12. april 2011 Forfatter #954 Del Skrevet 12. april 2011 Jeg tror vi har bestemt oss for en sånn Moby Wrap allerede jeg http://www.foreldreguiden.no/utstyr/baaeretooey%10baaereseler/moby_wrap_baaeresjal/ På denne siden står det at det koster ca 399. Jeg har ikke sjekket ut dette noe mer. Men mannen likte det godt og var veldig positiv. Han sa bare: Det kjøper vi! Kanskje dette blir vårt første innkjøp? Vi har jo ikke kjøpt en sokk engang enda. Men blir kanskje mer etter ultralyden hvis de ser kjønnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 12. april 2011 #955 Del Skrevet 12. april 2011 MobyWrap så herlig ut... både for baby og foreldre Så kos og gå og bære babyen tett inntil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 14. april 2011 #956 Del Skrevet 14. april 2011 Du må oppdatere med en gang du har vært på UL. Spennende! :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 14. april 2011 #957 Del Skrevet 14. april 2011 Er enig, du må oppdatere oss når du har vært på UL! Hopper innom for å si hei og ha en fin dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 14. april 2011 #958 Del Skrevet 14. april 2011 Sååå spent på om dere får vite kjønn!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 14. april 2011 Forfatter #959 Del Skrevet 14. april 2011 Jeg ooooog! Våknet tidlig i dag og tenkte ikke på annet enn ultralyden :gjeiper: Og jeg som allerede har vært på ultralyd - tror jeg har blitt vant til å se den lille jeg Men er jo litt ekstra spennende i dag siden det er en liten mulighet til at vi kan se om det er en eller en . Lover å oppdatere etterpå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 14. april 2011 #960 Del Skrevet 14. april 2011 Jeg har kjøpt mei tai på ebay - denne: http://cgi.ebay.com/Nest-Embroidery-Baby-Sling-Carrier-Mei-Tai-Top-0-3-Year-/160572643787?pt=UK_Baby_Carriers&hash=item2562e019cb Kom på ca 180 kr inkl frakt (venter fortsatt på å få den i posten da....) Jeg tipper jente! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå