Ripsy Skrevet 7. mars 2011 Forfatter #781 Del Skrevet 7. mars 2011 Innom med en mandags Imponert over at du klarer å være så aktiv jeg... På meg var det som om noen slapp lufta ut av en ballong da jeg passerte 8 uker. Takk for mandagsklemmen Jeg har vært aktiv, men det er veldig få timer i løpet av døgnet, jeg har liksom tvunget meg ut. Resten av dagen og kvelden i går gjorde jeg nesten ingenting. Sov litt, spiste litt, så en film og så sov jeg igjen. Jeg er ekstremt trøtt. Tror dermed ikke treningen har noe positiv påvirkning på trettheten. I dag stod jeg opp rett før 8 for å ta blodprøver, etterpå spiste jeg frokost og tittet en kjapp tur innom kg - før jeg sovnet IGJEN! I nesten 2 timer! Lurer nesten på om det er noe jeg mangler jeg - blir spennende å se svarene på blodprøvene. Håper denne trøttheten snart forsvinner - for jeg får jo ikke gjort så mye fornuftig om dagene... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 7. mars 2011 Forfatter #782 Del Skrevet 7. mars 2011 (endret) edit: oj - dobbelpost Endret 7. mars 2011 av Ripsy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 7. mars 2011 Forfatter #783 Del Skrevet 7. mars 2011 (endret) edit: trippelpost... Endret 7. mars 2011 av Ripsy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 7. mars 2011 Forfatter #784 Del Skrevet 7. mars 2011 (endret) edit: og enda en post - hva skjedde med kg nå da? Endret 7. mars 2011 av Ripsy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 7. mars 2011 Forfatter #785 Del Skrevet 7. mars 2011 Har tittet innimellom på denne bloggen i det siste: http://thereseogrolf.blogspot.com/ Hun er 25 uker på vei og har oppdatert jevnlig hvordan svangerskapet har utviklet seg og hvordan magen vokser. Jeg har kopiert følgende liste fra henne som jeg tenkte jeg skulle oppdatere innimellom fremover: Termin: 08.10.2011 På vei: 9 uker + 4 dager Igjen til termin: 3o uker og 3 dager Kjønn: Vet ikke, for tidlig å se enda. Utålmodig? Litt utolmodig på at magen skal komme og at nyheten kan være offentlig. Ellers ikke utålmodig til fullgått svangerskap. Hodet ned: Nei, det er jo altfor tidlig å se noe om. Aktivitet i magen: Synlig på ultralyd, men altfor tidlig å kjenne noe enda. Navn: Har laget oss en liten liste med kanskje 5 jentenavn og 5 guttenavn. Vektøkning: 1/2 kg kanskje. Vann i kroppen: Nei. Kynnere: Nei. Humør: Ikke hatt noen store humørsvingninger som jeg er klar over selv iallfall. Mannen har heller ikke klaga Barnerom: Bor foreløpig i en liten leilighet med ett soverom, så blir ikke noe eget barnerom før vi flytter, etter babyen har kommet til verden antagelig. Utstyr: Ikke noe kjøpt inn enda. Ikke engang en sokk. Må vente litt til med det. Strekkmerker: Har begynt å smøre med med MamaMio strekkmerke-olje. Gjør alt jeg kan for å forebygge, selvom forskningen tyder på at det er lite vi kan gjøre med det... Melk i brystene: Har kommet noen få dråper helt siden SA'n i okt/nov... Men bare hvis jeg klemmer. Veldig lite altså. Fødsel: Ikke tenkt så mye på det enda. Fokuserer enn så lenge på det positive etter at babyen har kommet ut og vi får hilse på den lille for første gang Plager: TRØTT! Ellers fin form Oppegående: Absolutt, synes jeg har vært flink til å trene tross trøttheten! Sulten: Ja, er mer sulten og må ha mat med en gang jeg kjenner sulten kommer, hvis ikke blir jeg uvel. Spesielle matlyster: Et par timer etter frokost MÅ jeg ha 2 WASA fiberknekkebrød med gulost og et glass kald sjokolademelk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 7. mars 2011 #786 Del Skrevet 7. mars 2011 Det var en kjempefin liste! Gøy å bla tilbake og se på den fra mnd til mnd! (kanskje fylle ut en slik jeg og...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 7. mars 2011 Forfatter #787 Del Skrevet 7. mars 2011 Det var en kjempefin liste! Gøy å bla tilbake og se på den fra mnd til mnd! (kanskje fylle ut en slik jeg og...) Bare å kopiere Hegejenta! Det har jo jeg også gjort, dessuten er det jo mrosomt å lese om de samme opplysningene hos dere andre også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 7. mars 2011 #788 Del Skrevet 7. mars 2011 Det var en veldig fin liste! ..tror jaggu jeg kopierer den jeg og! Håper du har en finfin dag!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 7. mars 2011 #789 Del Skrevet 7. mars 2011 Titter innom her også! Gratulerer med graviditet! var en veldig flott liste du hadde. Vil nok være artig å titte tilbake på! Spesielt når man eventuelt er gravid neste gang, og kan sammenligne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 8. mars 2011 Forfatter #790 Del Skrevet 8. mars 2011 Titter innom her også! Gratulerer med graviditet! var en veldig flott liste du hadde. Vil nok være artig å titte tilbake på! Spesielt når man eventuelt er gravid neste gang, og kan sammenligne! Velkommen til meg Så deg i en av de andre bøkene her også. Du som gjerne vil bli jordmor? Jobber du som sykepleier nå? Jordmoryrket virker veldig spennende syns jeg. Regner med du har sett på begge sesongene av jordmødrene på nrk? Her er det ikke så mye nytt å melde. Gikk på vekta i dag, og har nok gått opp 1kg ja. Blir spennende å se hvordan det skal gå med vektoppgangen. Må ærlig innrømme at jeg har litt angst for å gå opp veldig mye... Har lyst til å holde meg under 12kg. Men tiden får vise hva kroppen min trenger. Jeg får prøve å trene det jeg orker og spise så sunnt som mulig - men noen fanatiker blir jeg nok ikke. Altfor glad i god mat til det... Synes magen vokser jeg, men det er vel bare luft - selvom det føles som noe mer enn det. Kanskje litt tarmer o.l. som har blitt dyttet litt oppover. Jeg synes denne animasjonen er litt fin: http://www.babyverden.no/Gravid/Den-gravide-kvinnen/Animasjon/Se-barnet-og-magen-din-vokse/ Ser ut som om tarmene kan bli presset litt oppover så magen står litt mer utover i begynnelsen. Men gleder meg til den skikkelige gravidmagen kommer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shadee Skrevet 8. mars 2011 #791 Del Skrevet 8. mars 2011 Oi, så fin liste! Tror jammen jeg skal kopiere den jeg også Kjempesmart. Ja, jeg følger også spent med på vekta Det spiller sånn sett ikke så mye rolle, men prøver å fordele oppgangen litt mtp strekkmerker og sånn.. men det kommer vel uansett Håper du får en fin uke, og at trøttheten gir seg litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 8. mars 2011 #792 Del Skrevet 8. mars 2011 Velkommen til meg Så deg i en av de andre bøkene her også. Du som gjerne vil bli jordmor? Jobber du som sykepleier nå? Jordmoryrket virker veldig spennende syns jeg. Regner med du har sett på begge sesongene av jordmødrene på nrk? Her er det ikke så mye nytt å melde. Gikk på vekta i dag, og har nok gått opp 1kg ja. Blir spennende å se hvordan det skal gå med vektoppgangen. Må ærlig innrømme at jeg har litt angst for å gå opp veldig mye... Har lyst til å holde meg under 12kg. Men tiden får vise hva kroppen min trenger. Jeg får prøve å trene det jeg orker og spise så sunnt som mulig - men noen fanatiker blir jeg nok ikke. Altfor glad i god mat til det... Synes magen vokser jeg, men det er vel bare luft - selvom det føles som noe mer enn det. Kanskje litt tarmer o.l. som har blitt dyttet litt oppover. Jeg synes denne animasjonen er litt fin: http://www.babyverden.no/Gravid/Den-gravide-kvinnen/Animasjon/Se-barnet-og-magen-din-vokse/ Ser ut som om tarmene kan bli presset litt oppover så magen står litt mer utover i begynnelsen. Men gleder meg til den skikkelige gravidmagen kommer Jepp, det var meg som ville bli jordmor! Jeg er ikke sykepleier enda, men jobber med saken. Går førstre året på sykepleien nå! Artig animasjon! Og gud så lite plass barnet har på slutten av svangerskapet. Må være bra deilig for de små nurkene å komme ut så de får strekt på seg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Frida* Skrevet 8. mars 2011 #793 Del Skrevet 8. mars 2011 (endret) Velkommen til meg Eg fekk mage allerede i veke 6 omtrent, men det er berre ekstra luft og tregare mage som er årsaken, ikkje livmora. Magen min blir liksom trykka oppover, veldig høg mage, og ikkje babykul som kjem under navlen. Sist kom ikkje noko mage før i ca veke 16-17, brukte vanlige bukser til då. Så måtte eg ha strikk i øverste knappen før eg kjøpte mammabukser med elastikk over magen i veke 20-21. Det var deilig! Ang vektøkning så må du ikkje tenke så mykje på det. Så lenge ein held seg i aktivitet, og et sunt, så er vektøkninga i stor grad hormonstyrt, og lite å gjere med. Sist gjekk eg opp 10 kg, og alt, pluss 10 kg ekstra, var vekke et par månadar etter fødselen. Uten ekstra innsats, kun amming. Men så hadde eg 10++ kg for mykje og Fin animasjon! Endret 8. mars 2011 av *Frida* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arven1 Skrevet 9. mars 2011 #794 Del Skrevet 9. mars 2011 Jeg fikk også mage tidlig, rundt 8-9 uker, men tror at kroppen blåste seg opp eller noe sånt for den gikk noe tilbake i uke 10-11... Nå har magen kommet litt tilbake igjen og spesielt på kvelden strutter den ekstra Åh, er det ikke morro med voksende mager 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 9. mars 2011 #795 Del Skrevet 9. mars 2011 Jeg er i uke seks og har i grunn ingen mage enda (lufmage altså). Lurer også på når min kommer! Hvordan er formen din egentlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 11. mars 2011 #796 Del Skrevet 11. mars 2011 Håper fredagen din er fin, god helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurora_A Skrevet 11. mars 2011 #797 Del Skrevet 11. mars 2011 Titter innom for å si god fredag og god helg Det går fremover her også ser jeg. 10 uker og 1 dag.. da nærmer det seg mer og mer den "magiske" 12 ukers milepelen. Kjenner meg igjen i det å glede seg til magen. Syntes det tok veldig lang tid før det ble ordentlig gravid mage. Nå, derimot, er ikke det noe stort problem ;-) Vektøkning tror jeg heller ikke du skal bekymre deg for mye over. Du er jo sunn og veldig sprek, så noe voldsomt økning kan jeg ikke tenke meg det blir. Men jeg skjønner absolutt hva du mener! Var et sjokk med old time high på vekta og 10 kg opp. Men så lenge man er sunn og i litt aktivitet så går vel de kiloene også raskt vekk etterpå. Rart... tiden går akkurat like fort, men jeg synes mine uker går dobbelt så fort som dine uker nå. Jeg synes det gikk mye saktere den første tida enn nå på slutten.. Men det er bare å nye tiden og kose seg! God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 11. mars 2011 #798 Del Skrevet 11. mars 2011 Sender en liten fredagsklem i din retning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 11. mars 2011 #799 Del Skrevet 11. mars 2011 Ha en kjempefin fredag! Og helg forøvrig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 13. mars 2011 Forfatter #800 Del Skrevet 13. mars 2011 Så koselig dere stikker innom Jeg har hatt noen dager uten internett nå - så har litt jobb med å oppdatere meg hos dere andre. Blir nok ikke å bruke så mye mer tid nå i kveld, så kommer sterkere tilbake i morgen. Formen er bra. Har kjent meg litt mindre trøtt denne uka, så håper det fortsetter sånn! Men i dag kom et nytt tegn på hormonene. Jeg var veldig sulten før lunsj og det eneste jeg hadde lyst på var rundstykke med brunost, men det hadde vi selvfølgelig ikke. Jeg måtte jo til slutt spise noe, så endte opp med havregrøt - noe som egentlig ikke smakte så godt. En time etterpå lagde mannen min seg en kjempegod lunsj og jeg kjente jeg ble såå sint og verden gikk nesten i oppløsning. Jeg begynte å grine fordi jeg heller ville hatt hans lunsj, men da var jeg jo ikke sulten lenger Godt vi kunne le av det etterpå. Og snille mannen har lova å lage en god middag til oss i kveld! Titter innom for å si god fredag og god helg Det går fremover her også ser jeg. 10 uker og 1 dag.. da nærmer det seg mer og mer den "magiske" 12 ukers milepelen. Kjenner meg igjen i det å glede seg til magen. Syntes det tok veldig lang tid før det ble ordentlig gravid mage. Nå, derimot, er ikke det noe stort problem ;-) Vektøkning tror jeg heller ikke du skal bekymre deg for mye over. Du er jo sunn og veldig sprek, så noe voldsomt økning kan jeg ikke tenke meg det blir. Men jeg skjønner absolutt hva du mener! Var et sjokk med old time high på vekta og 10 kg opp. Men så lenge man er sunn og i litt aktivitet så går vel de kiloene også raskt vekk etterpå. Rart... tiden går akkurat like fort, men jeg synes mine uker går dobbelt så fort som dine uker nå. Jeg synes det gikk mye saktere den første tida enn nå på slutten.. Men det er bare å nye tiden og kose seg! God helg! 10 uker og 3 dager i dag Ja, nå begynner tiden å gå bittelitt fortere. Men jeg skjønner at den går enda fortere hos deg. Har du ting klart hjemme? 10 kg er jo ikke så galt da! Jeg er ikke bekymra for deg og vekta iallfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå