yoga Skrevet 24. februar 2011 #741 Del Skrevet 24. februar 2011 8 uker!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Plutseliten Skrevet 24. februar 2011 #742 Del Skrevet 24. februar 2011 8 uker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
andemor Skrevet 24. februar 2011 #743 Del Skrevet 24. februar 2011 8 uker! Selvom det ikke er noen "offisiell" milepæl, så står egentlig det for meg som det likevel. Uten at jeg helt kan forklare det. Sikkert fordi det er et rundt, fint tall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 24. februar 2011 #744 Del Skrevet 24. februar 2011 Så flott alt går godt, Ripsy! Egentlig synes jeg det er litt synd at vi jenter liksom ikke har lov til å glede oss og dele gleden over svangerskap med andre, før det er gått 12 uker. 12 uker liksom! Akkurat 12 uker!!! Synes det er litt rart.... Håper du har en flott kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 25. februar 2011 Forfatter #745 Del Skrevet 25. februar 2011 Først av alt for 8 uker i dag Jeg skal også på første kontroll til uken, det blir kjempe spennende. Håper dagen din blir fin selvom den startet med oppkast. Sjokolademelk er også min nye venn, må ha det, bare må ha det Hurra for 8 uker! Hvis det er noen trøst så var det rundt 8 uker at kvalmen var på sitt værste for meg og så ble det raskt bedre Håper det snart går over for deg også, kvalme er ikke noe gøy. Du har bedre tider i vente, fremover skal du se det bare blir kos Kvalmen er egentlig ikke så altfor ille, jeg blir bedre etter en runde med oppkast. Det er egentlig værre med trøttheten. Men det hører med! 8 uker!! 8 uker! Selvom det ikke er noen "offisiell" milepæl, så står egentlig det for meg som det likevel. Uten at jeg helt kan forklare det. Sikkert fordi det er et rundt, fint tall. Ja, jeg og tenker litt sånn, 8 uker og så 10 uker og 12 uker. Så flott alt går godt, Ripsy! Egentlig synes jeg det er litt synd at vi jenter liksom ikke har lov til å glede oss og dele gleden over svangerskap med andre, før det er gått 12 uker. 12 uker liksom! Akkurat 12 uker!!! Synes det er litt rart.... Håper du har en flott kveld! Ja, jeg syns det er utrolig slitsomt å måtte skjule det hele tiden. I kveld for eksempel, er det jentekveld. Skal prøve meg på uvi og antibiotikaløgnen... Forrige helg avlyste jeg rett og slett og sa jeg var syk. Er jo begrenset hvor lenge en kan holde på slik... Kanskje vi forteller det til et par til etter evt. ul på torsdag. Ellers var resten av kvelden i går sånn passe. Dro en tur på treningssenteret og trente veldig lett. Syklet på sykkel med ryggstøtte (vet ikke hva de heter) i 20 minutter, kun på level 1, men bare for å bevege meg litt. De syklene er bedre når en er slapp og ikke i toppform. Etterpå ble det trening av core-mage/rygg på matte. Godt å ha gjort noe selvom det ikke ble en veldig effektiv time. Treningseffekten er jeg heller ikke sikker på med en så lav intensitet, men tenker det var bedre enn å bare ligge på sofaen. I dag blir det ingen trening, bare en liten gåtur tror jeg. Enn så lenge er frokosten fortsatt innabords, så får håpe den holder seg der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 25. februar 2011 Forfatter #746 Del Skrevet 25. februar 2011 Noen som har lyst på litt ekstrainntekter etter ungen er ute?? http://www.bbc.co.uk/news/uk-england-london-12569011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 26. februar 2011 #747 Del Skrevet 26. februar 2011 morsmelk is ja... sikkert en stor suksess til sommmeren det! (eh... kanskje ikke) Vet man kan pumpes på sykehuset om man får ekstremproduksjon - så lagrer de melka og bruker den til småtasser som trenger det... Men å lage is av det var å ta den litt langt. Håper du får en fin helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anemone_ Skrevet 27. februar 2011 #748 Del Skrevet 27. februar 2011 Innom og sier Håper alt er bra der Følger med deg ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lizzie88 Skrevet 27. februar 2011 #749 Del Skrevet 27. februar 2011 Noen som har lyst på litt ekstrainntekter etter ungen er ute?? http://www.bbc.co.uk/news/uk-england-london-12569011 Wow, må da være noe for ekstremt fattige mødre, og helsprøe folk PS! Er forresten mye innom å sniker her, siden jeg har kommentert her før Skal bli flinkere å hilse på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 28. februar 2011 Forfatter #750 Del Skrevet 28. februar 2011 God morgen Ja, den morsmelkisen var skikkelig "grose" spør du meg, kan ikke skjønne at det skal bli noen stor hit... Koselig at dere stikker innom Lizzie og Anemone Ingen store nyheter her i gården siden sist. Jeg har hatt en topp helg med mye aktivitet og mye søvn. Det er helt utrolig hvor trøtt jeg er... På lørdagen sov jeg 3 timer (!!) midt på dagen f.eks. Det ble en sen kveld på fredagen, så jeg var kanskje litt ekstra sliten. I går kom hjem og mannen oss ut på en to timer og 40km lang sykkeltur Vi tok det pent og det føltes godt med frisk luft og bevegelse. Etterpå ble det en times lur på sofaen. Jeg er fornøyd med treningen forrige uke. Her er en oppsummering: Mandag: hmm... husker ikke, tror ikke jeg trente...) Tirsdag: Slalom Onsdag: Slalom Torsdag: Lett coretrening Fredag: Ingen trening Lørdag: Ingen trening (eller teller bowling? ) Søndag: Sykkeltur Jeg har fortsatt tenkt til å vente med å lage ukesplaner fordi jeg må se an formen fra dag til dag. I dag blir iallfall treningsfri, men håper på å få gått meg en god tur. Ha en fin uke alle sammen - til dere som er i form til det: hold dere i aktivitet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
andemor Skrevet 28. februar 2011 #751 Del Skrevet 28. februar 2011 Ha en fin uke alle sammen - til dere som er i form til det: hold dere i aktivitet Nå fikk jeg dårlig samvittighet her, altså... Aktivitetsnivået er dårlig for tida. Du har så rett så rett, Ripsy. Svangerskapet blir nok også mye lettere hvis man har vært flink å holde seg i aktivitet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 28. februar 2011 Forfatter #752 Del Skrevet 28. februar 2011 Nå fikk jeg dårlig samvittighet her, altså... Aktivitetsnivået er dårlig for tida. Du har så rett så rett, Ripsy. Svangerskapet blir nok også mye lettere hvis man har vært flink å holde seg i aktivitet! Ånei, jeg mente ikke å gi noen dårlig samvittighet! Og jeg vet også at mange er i dårlig form under svangerskapet og faktisk ikke orker så mye annet. Men hvis jeg kan gi en positiv motivasjon til dere som egentlig har litt lyst til å trene så er det jo bra. Det føles veldig godt etterpå, selvom resten av kvelden kanskje må tilbringes på sofaen. Og husk: Noe er bedre enn ingenting! Som nevnt tidligere har jeg bestemt meg for at gåturer på over 30 minutter nå skal regnes for en liten treningsøkt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 28. februar 2011 #753 Del Skrevet 28. februar 2011 Gratulerer med passert 8 uker! Det er absolutt en milepæl spør du meg, statistikkene viser at når du har kommet så langt er det betydelig større sjanse for at resten går bra Enig med deg i at litt eller lett trening er bedre enn ingenting. Alt gjelds! Plager og humørsvingninger skal også bli mindre/færre med litt trening Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
andemor Skrevet 28. februar 2011 #754 Del Skrevet 28. februar 2011 Ånei, jeg mente ikke å gi noen dårlig samvittighet! Og jeg vet også at mange er i dårlig form under svangerskapet og faktisk ikke orker så mye annet. Men hvis jeg kan gi en positiv motivasjon til dere som egentlig har litt lyst til å trene så er det jo bra. Det føles veldig godt etterpå, selvom resten av kvelden kanskje må tilbringes på sofaen. Og husk: Noe er bedre enn ingenting! Som nevnt tidligere har jeg bestemt meg for at gåturer på over 30 minutter nå skal regnes for en liten treningsøkt. Ja, de som er i dårlig form må jo passe på å hvile først og fremst! Vi andre får nok prøve på å trimme litt, ja. Kjenner jeg må legge dette inn i ettermiddags-rutine-lista mi nå som den verste trøtta er over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 1. mars 2011 Forfatter #755 Del Skrevet 1. mars 2011 Gratulerer med passert 8 uker! Det er absolutt en milepæl spør du meg, statistikkene viser at når du har kommet så langt er det betydelig større sjanse for at resten går bra Enig med deg i at litt eller lett trening er bedre enn ingenting. Alt gjelds! Plager og humørsvingninger skal også bli mindre/færre med litt trening Takk - og så godt å bli minnet på at 8 uker er en liten milepæl Jeg tror også plagene kan reduseres til en viss grad med litt trening. Og så prøver jeg å overbevise meg selv om at da blir fødselen også lettere Ja, de som er i dårlig form må jo passe på å hvile først og fremst! Vi andre får nok prøve på å trimme litt, ja. Kjenner jeg må legge dette inn i ettermiddags-rutine-lista mi nå som den verste trøtta er over. Det får du gjøre Andemor - det er godt for kropp og sjel! Torsdag har jeg min første time hos gynekolog - gleder meg og er veldig spent! Hører om litt for mange MA'er her på nettet, så kjenner jeg er litt redd for at det ikke er liv... Men samtidig føler jeg på meg at det er det. Det blir uansett spennende - håper det blir ultralyd! Akkurat nå er det litt krise her kjenner jeg - for jeg skulle veldig gjerne hatt meg et stort glass sjokolademelk akkurat NÅ! Men det er tomt for sjokoladepulver Bare en ting å gjøre: forte seg på butikken å kjøpe mer Også dumme KG, som driver å reklamerer for godteri her på høyresiden - irriterende - for nå har jeg lyst på smågodt også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 1. mars 2011 #756 Del Skrevet 1. mars 2011 Om du skal til gynekolog så blir det nok ultralyd for å sjekke at du er gravid, og ikke minst hvor langt du er på vei! Iallfall om gynekologen har UL maskin! Blir spennende å høre hvordan det gikk iallfall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 1. mars 2011 Forfatter #757 Del Skrevet 1. mars 2011 Om du skal til gynekolog så blir det nok ultralyd for å sjekke at du er gravid, og ikke minst hvor langt du er på vei! Iallfall om gynekologen har UL maskin! Blir spennende å høre hvordan det gikk iallfall! Ja, ho har ultralydsapparat - så regner jo med at jeg får det. Men vil liksom ikke bli skuffet hvis det ikke blir, derfor må jeg si til meg selv at det er jo ikke helt sikkert det blir ultralyd på torsdag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 2. mars 2011 Forfatter #758 Del Skrevet 2. mars 2011 (endret) I går ble det en liten styrkeøkt på stuegulvet, i ca 40 min. Veldig sjelden jeg trener hjemme, men det ble faktisk ganske bra. Jeg har uansett nå lagt om litt til flere repetisjoner, gjerne 15 +/-, og da er det lettere med trening hjemme. Jeg har strikker med ulik elsatisitet og en ball - kommer langt med dette og litt fantasi for hvordan en kan bruke egen kroppsvekt som motstand. Vurderer en joggetur i kveld. Vet jeg trenger det, men motivasjonen for å løpe er ikke helt på topp Motivér meg gjerne!! Nå skal jeg opp og i gang og komme meg på biblioteket! Endret 2. mars 2011 av Ripsy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 2. mars 2011 #759 Del Skrevet 2. mars 2011 Så flink du er å trene! Skikkelig imponert over deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arven1 Skrevet 2. mars 2011 #760 Del Skrevet 2. mars 2011 Er så misunnelig på deg som er i form til å trene og er så flink. Bare til å fortsette å holde motivasjonen oppe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå