Gå til innhold

Tenk at Ripsy har blitt mamma <3

Ripsy

Anbefalte innlegg

Jeg er også småuggen frem til ved lunsjtider.. Og TRØTT er bare fornavnet. Føles som jeg går i søvne og løper maraton om hverandre.. :skratte:

Får håpe at du kanskje slipper kvalmen, men at du har andre litt "hyggeligere" symptomer. :rodmer:

Skal du på tidlig UL forresten?

Trøttheten kommer først på ettermiddagen, det går helt fint å stå opp egentlig. Men når klokka blir ni på kvelden, da har jeg kun lyst til å legge meg å sove for kvelden :sovne:

Har ikke tenkt så mye på tidlig ul enda. Får se hva legen (gynekologen) sier etter første konsultasjon. Kanskje jeg til og med er heldig og hun har UL apparat på kontoret. Hva har du tenkt Bygdejenta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bygdejenta

Har ikke tenkt så mye på tidlig ul enda. Får se hva legen (gynekologen) sier etter første konsultasjon. Kanskje jeg til og med er heldig og hun har UL apparat på kontoret. Hva har du tenkt Bygdejenta?

Jeg ønsker tidlig UL og har fått det.. Så jeg skal inn om 1,5 uke :sjenert: Hvis gruglede er et ord, så kan jeg si at jeg grugleder meg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bekymre deg for at du ikke har noen symtomer. Husk at det er like vanlig å føle seg i ok form som helt "ute" når man er gravid. ;)

Kg er jo liksom symtomklubben nr 1 :ler:

Jeg har hele veien hatt lite symtomer (nesten ingen kvalme, ikke spesielt trøtt), og jeg har sagt til meg selv at så lenge jeg ikke har noen blødninger så skal alt være i sin skjønneste orden :)

Dette går nok bra skal du se :)

Sterke positive tester hjelper da, I know :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: Ripsy!

Gravide Bella Bella ;) Skjønner det må være rart å være gravid uten å se gravid ut eller føle seg gravid..

Vente, vente, vente...

Godt det finnes CB med ukeindikator da, som bekrefter for deg..

aldri tenkt på at man kan ta test utover i graviditeten også, for å følge litt med. *lurt*

Ha en riktig så god torsdagskveld, blir vel natta snart på deg! (og meg også!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er innom og gir deg en :klem:..

Kan tenke meg det er fælt å gå og vente, ja. Men snart, snart begynner magen å vokse og du kjenner lille nurket bevege seg der inne.. Så mye herlig du har å se fram imot. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bekymre deg for at du ikke har noen symtomer. Husk at det er like vanlig å føle seg i ok form som helt "ute" når man er gravid. ;)

Kg er jo liksom symtomklubben nr 1 :ler:

Jeg har hele veien hatt lite symtomer (nesten ingen kvalme, ikke spesielt trøtt), og jeg har sagt til meg selv at så lenge jeg ikke har noen blødninger så skal alt være i sin skjønneste orden :)

Dette går nok bra skal du se :)

Sterke positive tester hjelper da, I know :klem:

Hei! Ja, det er vel sant at en lett kan få inntrykk av at alle har masse symptomer når en leser her inne på kg :lol:

:klemmer: Ripsy!

Gravide Bella Bella ;) Skjønner det må være rart å være gravid uten å se gravid ut eller føle seg gravid..

Vente, vente, vente...

Godt det finnes CB med ukeindikator da, som bekrefter for deg..

aldri tenkt på at man kan ta test utover i graviditeten også, for å følge litt med. *lurt*

Ha en riktig så god torsdagskveld, blir vel natta snart på deg! (og meg også!)

Søte deg :klem:

Den graviditetstesten stopper ved 3+ uker da, så egentlig sier den ikke så veldig mye, for hormonene kan jo sitte i en stund selvom man mister, men den var iallfall sterkere enn første gang jeg tok den, så velger å tolke at det var positivt :jepp:

Innom med en :klem:

Takk! Håper du har hatt en fin helg! :klemmer:

Er innom og gir deg en :klem:..

Kan tenke meg det er fælt å gå og vente, ja. Men snart, snart begynner magen å vokse og du kjenner lille nurket bevege seg der inne.. Så mye herlig du har å se fram imot. :)

Klemmer er alltid bra :klemmer: Ja, jeg har et spennende år i vente :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen kg jenter :kghjerte:

Lite nytt å melde om her. Jeg har hatt en bra helg med familie, venner og Ripsymannen. Dagene har startet tidlig og det har vært relativt tett program, så i går ettermiddag kjente jeg meg kjempesliten. Så kvelden ble tilbragt i sengen med Dexter sesong 4 :nigo:

Treningen har ikke vært på topp siden jeg testet positivt. Skulle kanskje hørt på Aurora der :sjenert: Årsakene har vært 2-3 hektiske uker, med tidlig start på dagene, relativt lange dager og en sliten Ripsy på kveldene. Jeg har ikke dårlig samvittighet, for jeg har kjent på kroppen at den har trengt hvile. I går ettermiddag når mannen dro på trening bestemte jeg meg for å gå en tur. Jeg var ute i 55 minutter og det var deilig. Og jeg tenker nå at jeg skal tenke på gåturer over 30 min som treningsøkter, slik at litt bevegelse er bedre enn ingenting! :enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ripsy! ;)

Hadde vært fin med en graviditesttest som sa 3, 7, 15, 35 uker på vei, og gjerne også et smilefjes om at alt var vel:)

Håper de der CB folkene jobber hardt med utviklingen.

Bra du ikke har dårlig samvittighet for å slappe av om kveldene. Du er jo i aktivitet hele dagene.

Kan jeg utfordre deg på at du nå kuttet helt ut begrepet trening, men at du tenker "sunn-aktiv" livsstil... Dvs at du så mye du orker går i trapper, går på butikken, går små turer og generelt holder deg i begelse? Koselige sykkelturer etterhvert.

Ikke at det er gale å trene litt hardere heller, men synes du skal slippe å presse deg selv til det...

Vi i dagens generasjon trener jo ofte for Å TRENE, ikke alltid for å ha det gøy, være aktive, sosiale, forbedre evner.. vi trener for å trene og kunne krysse det ut av kalenderen, og få god samvittighet. Åhh guri så sunne vi er :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

signerer den! Selvom jeg ikke skal skryte på meg noen treningspress fra egen side. :ler: Tror det er viktig å kjenne på hva kroppen tåler når man er gravid. Det er så mye som skjer, og kroppen gjennomgår ganske mye selvom vi ikke merker så mye til det tidlig i svangerskapet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare innom å kikker litt i boken din! :)

Godt du er i OK form, selv om man kan føle at man heller har lyst til å kjenne litt flere symptomer.

Tiden går i allefall fort, så før man vet ordet av det sitter man der med kul på magen, og da er det i allefall ikke til å ta feil av :rodmer:

Ha ein fin uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All bevegelse er bedre enn ingenting. Det er friskt og godt å gå seg en tur... De første ukene er en påkjenning for kroppen, forhåpentligvis kommer vi sterkere tilbake når magen og kroppen begynner å ta form. Jeg gleder meg i hvertfall til å komme igang med treningen når kvalmen får lagt seg.....

Må innrømme at jeg gleder meg til å gå på trening med struttende mage :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, Aurelia, burde kanskje det. Det er jo en sunn livsstil vi vil ha! Men håper selvfølgelig jeg får til noen gode økter etter hvert som formen stiger.

Hei Shadee :vinke: Lenge siden jeg har vært innom deg nå. Håper alt er bra! Ha en fin uke du også :klem:

Skjønner iallfall at du ikke orker så mye trening Arven1. Vi kommer sterkere tilbake om noen uker :jepp: Jeg har også alltid sett opp til de som trener med en fin, struttende mage :gravid:

Etter første innlegg i dag har jeg kjent kvalmen har begynt å brygge på her - og jeg har ikke fått gjort noe som helst. Orker ikke. Klarte til slutt å koke meg litt pasta med pesto, som jeg fikk i meg. Tror kanskje det hjalp med litt mat. Så nå må jeg prøve å komme meg ut å få meg litt frisk luft. :tommelopp:

Endret av Ripsy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også alltid sett opp til de som trener med en fin, struttende mage :gravid:

Jeg og! :trene::gravid::jepp:

Håper du har hatt en fin tur ute :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt er bedre enn ingenting, ja. Det er helt riktig :jepp: Innom med en mandagsklem og ønsker deg en fin uke! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke tenk på treningen, 1. semester er travelt nok i seg selv :klemmer: Jeg trente minimalt, det er ikke så enkelt når man er trøtt og kvalm! Du skal se at det blir bedre i 2. trimester, nå har ihvertfall jeg mye mer overskudd og magen er ikke så stor at den er i veien heller :gjeiper: Håper du ikke blir så veldig kvalm, det er ikke noe gøy men det går over heldigvis :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsener - og at dere hjelper meg å ikke ha dårlig samvittighet for lite trening.

Er tilbake etter en liten tur ut. Har ordnet time hos gynekolog :) Det blir spennende. For at mannnen skal ha mulighet til å bli med måtte det bli i lunsjtiden og første mulighet var da 3. mars. Da er jeg 9 uker på vei - og det er vel greit for første konsultasjon?

Etterpå gikk jeg i butikken. Kjente jeg begynte å bli sliten og uvel. Det tok en evighet å vente på at personen foran meg i kassa skulle bli ferdig. Kjente at hvis hun ikke blir ferdig snart nå så går jeg i bakken. Det gikk akkurat og jeg tenkte det blir bedre når jeg kommer ut i lufta. Når jeg så måtte stå å vente ved første lyskryss ble jeg enda mer uvel, måtte lene meg til lysstolpen og det begynte å svartne. Heldigvis fikk jeg snublet meg et par skritt tilbake og satt meg ned på en liten mur. Der vrengte jeg av meg jakka (svetta) og ble sittende med hodet mellom beina i minst 5 minutter... Tror jeg var likblek... Hadde først ikke tro på at jeg i det hele tatt skulle komme meg hjem. Men ble noe bedre og kom meg til slutt hjem. Det var herlig å komme hjem å legge seg ned. Har en følelse på at det er dette jeg kommer til å slite med fremover. Er nok disponert for å bli lett svimmel og vet mamma slet med det samme når hun gikk gravid. Det viktige fremover blir å kjenne på kroppen og sette seg ned når jeg kjenner det nærmer seg igjen.

Og det positive: Definitivt noe som skjer inni kroppen min som krever litt energi :gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det er ikke noe gøy når man nesten besvimer på den måten der... Det tyder nok på at du er veldig sliten! Og kanskje du har lavt blodtrykk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det er ikke noe gøy når man nesten besvimer på den måten der... Det tyder nok på at du er veldig sliten! Og kanskje du har lavt blodtrykk?

Det er mulig blodtrykket mitt er litt lavt, evt. lave jernlagre. Hvis det ikke blir for ille får jeg holde ut til første legebesøk om 2,5 uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...