Gå til innhold

Tenk at Ripsy har blitt mamma <3

Ripsy

Anbefalte innlegg

Ripsyvennen!!! :strix:

Juuubler og hopper rundt her hjemme for deg/dere --- GRATULERER MED SPIRE!!!!

Det var fantasiske nyheter!!! Gleder meg til å følge deg fram mot oktober!!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hurra! :hoppe: Det var en knakende fin nyhet å få på morgenen, og jeg skal krysse alt jeg har for at den klorer seg fast!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ååå, Ripsy!! :strix: Fantastiske nyheter! Gratulerer! Har håpet så veldig at du skulle teste positiv nå. Krysser alt som kan krysses for at den klamrer seg fast. Skal komme inn og juble litt ekstra når det er IKM. Sender deg en stor

Takk, takk - søte deg! Vi begynte jo prøvingen omtrent på likt - så nå håper jeg at vi to kan følge hverandre videre. Krysser fingrene for to blå etter bruk av el-tester!

Hurra hurra! Gratulerer!! :strix:

Jeg har jo vært i akkurat samme situasjon som deg, med en tidlig SA etterfulgt av ny graviditet. Jeg var ganske bekymret de første par ukene, så har det blitt mye bedre. Selvom jeg jo gleder meg veldig til 12-ukers merket hvor jeg kan senke skuldrene

Håper du klarer å glede deg over graviditeten og at du ikke blir for stresset og bekymret. Husk, i de aller fleste tilfeller går det jo bra! Det hjelper hvertfall meg veldig å tenke på det.

Ja, husker du har skrevet litt om det. Forstår godt hvordan du hadde det. Jeg prøver å tenke positivt, men så blir jeg jo innimellom så redd for at jeg skal bli helt knust hvis jeg er så positiv - og så går det galt...

GRATULERER :rødme: Så fantastisk.. Håper jeg kommer etter!!

Takk! Har en god følelse for deg. Og du satt vel inn egg omtrent samtidig som jeg hadde eggløsning hvis jeg husker riktig. Spennende til mandag! :duskedame:

Min foreløpige termin er første oktober, men tror det blir noen dager før. Min EL var ca 4-5 dager tidligere enn det terminkalkulatorene regner ut. Er nok litt som deg, tør ikke helt å juble og hoppe skikkelig i taket riktig ennå. Men hyggelig å følge hverandre fremover :skravle:

:skravle:

Ripsyvennen!!! :strix:

Juuubler og hopper rundt her hjemme for deg/dere --- GRATULERER MED SPIRE!!!!

Det var fantasiske nyheter!!! Gleder meg til å følge deg fram mot oktober!!

Takk - :rødme:

Ser for meg en ukjent person med en bitteliten mage som hopper rundt på stua for en hun ikke kjenner :fnise:

Sant sant, jeg skylder på en altfor tidlig morning! :gjeiper:

Gratulerer igjen!

:)

Gratulerer til deg :danse: !

Håper at vi andre kommer etter om bare en liten strax

Takk. Har lest om dine symptomer - blir spennende denne måneden :duskedame:

Gratulerer masse masse med spire i magen!! :strix: Ha en flott uke videre!

Takk. Ha en fin uke du også!

Så fantastisk! Glad på dine vegne, krysser fingre og tær for at den klorer seg fast :duskedame: ha en strålende dag!

Takk, takk!

Endret av Ripsy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra! :hoppe: Det var en knakende fin nyhet å få på morgenen, og jeg skal krysse alt jeg har for at den klorer seg fast!

:klem:

Takk Dalmore. Nå skal jeg innom og oppdatere meg for å se hvordan det går med dere tre ;) Er alltid så spennende å lese i dagboka di :klemmer:

:tommelopp::bolledeig:

GRATULERER så mye med spire i magen, Ripsy!!

Takk - måtte du snart komme etter!

Hurra! :strix: Gratulerer så mye!

Takk!

Endret av Ripsy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt om trening må jeg også ha med :skravle:

Forrige uke ble IKKE en god uke. Bare to treninger. Jeg har vært mye på farta, ikke hjemme, og hatt masse med skole. Dumme unskyldninger kanskje, men det ble nå sånn. MEN 2 økter er bedre enn ingen :jepp:

Det ble 2 spinningtimer - en på tirsdag og en på torsdag. Tirsdag trente jeg litt mage og rygg etter timen.

Denne uka er også en vanskelig uke ifht trening, og det samme blir de neste 2 ukene. Deretter skal jeg være tilbake for fullt, dersom formen tillater det.

Plan for denne uka:

Mandag: Ingen trening

Tirsdag: Spinning V(55min på time + 20 min sykling på egenhånd i forkant)

Onsdag: Ingen trening

Torsdag: Spinning + mage/rygg

Fredag: Ingen trening (på reisefot)

Lørdag: Løpetur (evt ski)

Søndag: Løpetur (evt. ski)

Ellers tenker jeg at jeg må endre litt på treningene nå som det ser ut som en liten spire skal bo i hybelen de neste 8 månedene. Så lenge formen tillater det er målet 2 styrkeøkter i uka, tenker da helkropps program. 2 utholdenhetsøkter i uka, der en av de er etterfulgt av mage/rygg øvelser. Og innimellom har jeg som mål å komme i gang med yoga for gravid. Husker noen av dere her inne har anbefalt dvd med yogatimer. Husker ikke hvem av dere. Noen tips? Jeg er nesten helt grønn på yoga, så tror det må være nybegynnernivå/tilpasset gravide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åy, dette var gode nyheter Ripsy!!

Supert at du er så flink med treningen.

To ganger i uka er langt bedre enn ingenting. Ser du satser på 4 økter fremover. Bare pass på at du ikke overanstrenger deg. Jeg trente tre ganger i uka i tillegg til full jobb og litt dårlig form den første tiden jeg var gravid, og møtte litt veggen etter ca uke 14. Føler mamma nykkene begynner å komme allerede, men bare pass på å lytt til kroppen og gi den litt ekstra tid innimellom :-)

Anbefaler yoga på det varmeste. Jeg gikk på gravid yoga kurs før jul på Elexia, det var veldig bra.

(Hvis man ikke har drevet med yoga tidligere anbefales det ikke å trene yoga i 1.trimester.)

Tilslutt....

GRATUUUULEEEERER!!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo blitt gravid jo Ripsy! :nigo::duskedame::strix:

Gratulerer enormt mye! :ler:

...lurer på om jeg kan finne inpirasjon her inne nå til å få trent litt mer kanskje... :fnise::tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra for positiv test!! :danse:

Takk!

:hoppe: Gratulerer så mye med spire i magen!!

Takk!

Åy, dette var gode nyheter Ripsy!!

Supert at du er så flink med treningen.

To ganger i uka er langt bedre enn ingenting. Ser du satser på 4 økter fremover. Bare pass på at du ikke overanstrenger deg. Jeg trente tre ganger i uka i tillegg til full jobb og litt dårlig form den første tiden jeg var gravid, og møtte litt veggen etter ca uke 14. Føler mamma nykkene begynner å komme allerede, men bare pass på å lytt til kroppen og gi den litt ekstra tid innimellom

Anbefaler yoga på det varmeste. Jeg gikk på gravid yoga kurs før jul på Elexia, det var veldig bra.

(Hvis man ikke har drevet med yoga tidligere anbefales det ikke å trene yoga i 1.trimester.)

Tilslutt....

GRATUUUULEEEERER!!!

Takk. Det er jo mulig 4 økter blir for mye. Men akkurat nå er jeg i form og tar utgangspunkt i det, så får jeg heller avpasse det etter hvert. Tror det blir viktigere enn noen gang å lytte til kroppen.

I forhold til yoga blir det nok ikke noe de neste 2-3 ukene uansett. Men etter det tror jeg kanskje jeg prøver meg. Jeg har såpass peiling på kropp og trening generelt, så tror jeg skal klare å vurdere hva jeg evt. bør unngå :)

Du har jo blitt gravid jo Ripsy!

Gratulerer enormt mye!

...lurer på om jeg kan finne inpirasjon her inne nå til å få trent litt mer kanskje... :fnise:

Takk :) Har sett deg snikende i gangene både på prøveforumet og i treningsdagbøkene - men vi har vel ikke besøkt hverandre så mye enda..? Men gøy å "snakke" med andre gravide som er interessert i trening! Så får vi motivere hverandre i tyngre perioder :tommelsmil: En skal jo selvfølgelig ikke overdrive, lytte til kroppen, men som regel har vi ikke vondt av å fortsette å trene gjennom svangerskapet :) Overbeviser meg selv om at da blir fødselen lettere, og vi får raskere tilbake kroppen vår etter fødsel og kanskje har vi mer energi etter fødsel også :jepp:

Gratulerer så masse! Så innmari heldig du er

Takk - føler meg heldig som fikk klaff så fort :rødme:

Gratulera så masse med huleboeren!

Takk!

Så fin ticker, Ripsy!

Det var jeg som anbefalte yoga for gravide. Du finner cd-en her: http://www.stillhet.no/nettbutikk/kursmateriell_boeker_cder_yogamatter_mm/cd_er/parvati_yoga_for_gravide_cd

Det stemmer - nå husker jeg det! Takk for tips - skal inn og sjekke. :helen:

Å! Du er jo gravid :rodmer:

Hurra for spire i magen!

Takk Lilly!

I morges tok jeg i bruk clearbluedigitalen med ukeindikator. Og det tok ikke lang tid før GRAVID poppet opp :gravid: Og så kom det opp: 2-3 uker. Det er nok forskjellig hvor fort man produserer hcg, og det går jo i rykk og napp. Enten har jeg kommet veldig godt i gang, eller så er jeg litt lenger på vei enn jeg trodde. Lurer på om kanskje el var torsdag istedenfor fredag, dvs at jeg isåfall er 4 uker i dag :hoppe: Er ganske sikker på at jeg er gravid iallfall :strix:

Nå skal jeg straks på trening. Tror jeg skal endre spinning til litt løping + styrketrening i dag :trene:

I forhold til symptomer, så er det lite. Men kjenner det er noe som skjer. Mest litt stikkinger og litt rar følelse i magen. Hatt lite ligamentsmerter, som jeg hadde sist. Puppene er heller ikke ømme :)

Men lurte i morges på om jeg har litt bedre luktesans enn vanlig - for det er mange på bussen på morgenen som ikke lukter så godt :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...