Gå til innhold

Tenk at Ripsy har blitt mamma <3

Ripsy

Anbefalte innlegg

Dette likte jeg veldig godt!! :jepp:

Tar imot treningsstøvet med åpne armer -- og som takk skal du få massevis med babystøv! ;)

:strix: :strix: :strix: :strix: :strix: :strix: :strix:

Me like :nigo:

:pasha:

smarte utvekslinger her på sida! ;) heheh

Så flott treningsplan, Ripsy! Trener du mye styrke jevnt, eller har du satt skikkelig igang nå? :trene: Gøy ikke sant?

Truger?? hehe kult. kan tenke meg det var litt jobbigt..!

Jeg har jo egentlig alltid vært mest glad i styrke, men sommeren som var trente jeg naturlig nok mer utholdenhet enn noen gang. Jeg prøver å fortsette å holde på det, men prøver nå på vinterhalvåret å også legge inn en del basistrening med styrke og core. Men jeg trener mer utholdende styrke enn det jeg har gjort tidligere. Ikke noe RYP på meg, selvom det også høres gøy ut :)

Truger var gøy, vi gikk vel en 8km og det var egentlig helt greit. Ikke så veldig tungt å gå der vi gikk fordi det allerede var tråkket opp løyper for "trugere". Men vi prøvde å løpe litt i bakkene og fikk da en fin pulsstigning. Morsomt med litt alternativ trening innimellom.

Hei Ripsy!

Innom for å ønske deg et godt nytt år!

Kjipern med blendahvit test :kjefte: Kjenner den følelsen :tristbla: BLÆH!

Håper 2011 blir et fruktbart år for deg og Ripsymannen :klemmer:

Godt nytt år til deg også :klem: 2011 SKAL bli et fruktbart år for alle oss som enda ikke har fått det helt til.

Snart kommer den positive testen :jepp: Og det er jo superbra at du er så flink til å trene før du blir gravid, da er det nok lettere å vedlikeholde det under svangerskapet!! *jeg har nemlig ikke vært så flink :sjenert: *

Ja, det er nok en fordel å være godt trent på forhånd, også får det tiden til å gå ved at en fokuserer på litt andre ting. Det går nok helt fint med deg, bare du prøver å bevege deg litt hver dag. Selvom det helt sikkert er utfordrende med den dumme kvalmen... Blir nok ikke 6 økter i uka på meg den dagen kvalmen kommer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag stod jeg opp tidlig med mannen for å få unna løpeøkten vår - og det var HARDT! Intervalltrening i bakke er nok ikke det enkleste å starte med når jeg har løpt så lite i det siste. Men jeg kom meg gjennom og det var helt fantastisk å stå i den varme dusjen etterpå!

Planen er nok en økt i kveld med sykling og litt styrke overkropp (som vi ikke rakk i går - har gyldig grunn for den altså :enig: ). Vi får se hva vi rekker, men håper vi klarer å få det til.

Fikk i går vite om en venninne som er 13 uker på vei. Kjempekoselig, men for første gang i mitt liv kjente jeg et lite stikk når jeg hørte det. For jeg hadde nok vært omtrent like langt dersom jeg ikke hadde mistet i okt/nov :trist: Er veldig glad for henne altså, men litt trist å tenke på likevel.

Nei, nå skal jeg bestille litt el-tester her :nigo: Syklusen har vært ustabil etter SA'n, så blir el-testing også denne prøveperioden.

Ha en flott onsdag alle sammen :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, så flink du er som trener på morgenen! Det har jeg aldri klart, jeg er visst litt for mye av en sovegris til det... :sjenert::ler:

Vet du, jeg skjønner kjempegodt at du kjenner litt stikk når du hører om venninner som er gravide. Og særlig når de er like langt på vei som det du ville ha vært, da. Jeg tror at man alltid husker på sånne opplevelser, men hører også fra venninner som har mistet tidlig at de glemmer det litt når de får barn senere. Og det gjør jo du, det er jeg helt overbevist om! Selv om det er en mager trøst nå, selvfølgelig, for nå tenker man jo mest på det som ikke ble noe av. Og da er det lov med små stikk, det er lov å ikke bli hylende glad på andres vegne faktisk. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, så flink du er å trene!! Blir helt flau her. :fnise:

Skjønner godt at det ikke var så greit å få høre det. Man er jo selvsagt glad på deres vegne, men det er så klart sårt. Som du sier hadde jo du også vært like langt.. Du har lov til det vet du, og bli trist over det. Det skulle jo egentlig bare mangle. Det må du ikke få dårlig samvittighet over. :klemmer:

Lykke til i denne PP'en, krysser alt jeg kan krysse for at det skal klaffe for deg nå :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boobla

Flink til å trene er du ja. Har ikke trent siden lenge før jul... Bare noen spaser turer.

Uff, kjedelig å høre om andres graviditeter når man har så lyst på en selv... men ikke fortvil, d blir din tur snart!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode ord Dalmore, Plutseliten og Boobla. Jeg har jo bare så vidt kommet i gang med prøvingen, så det er ikke så ille altså, men var bare litt rart siden jeg kunne ha fortalt om de samme nyhetene... Men, men - min dag kommer helt sikkert!

Det med å trene på morgenen er egentlig ikke min greie heller. Jeg synes det er kjempetøft å stå opp. Men når man er ferdig er det utrolig deilig. Hadde det ikke vært for at jeg og mannen trener sammen hadde det nok ikke gått. Så dagens sitat blir:

Suffer the pain of discipline or suffer the pain of regret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner deg kjempegodt, Ripsy! Det kan av og til være vanskelig å unngå de små stikkene man kjenner... Idag fikk jeg høre om Frøken perfekt som fikk førstemann uventet i fjor, og nå er jaggu nr 2 godt på vei!! 2 stk liksom????? jaja.. ;)

knallbra å starte dagen med trening da, gjør så godt vet du! trener du og mr right mye sammen? min elskling har helt falt av treningsbølgen, stakkars...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg kjempegodt, Ripsy! Det kan av og til være vanskelig å unngå de små stikkene man kjenner... Idag fikk jeg høre om Frøken perfekt som fikk førstemann uventet i fjor, og nå er jaggu nr 2 godt på vei!! 2 stk liksom????? jaja.. ;)

knallbra å starte dagen med trening da, gjør så godt vet du! trener du og mr right mye sammen? min elskling har helt falt av treningsbølgen, stakkars...

Godt å få litt forståelse :) Men du, så hva du hvisket i boka til Aurora :nigo: Håper, håper for din del at neste jul blir annerledes enn årets!! :klemmer:

Jeg og Mr Right trener mye sammen ja. Jeg synes det er kjempefint for da får vi tilbragt tid sammen, vi motiverer hverandre og det blir som å ha en liten hobby sammen :)

Ble tilsammen to økter i går - intervall løping på morgenen og en ganske tøff time på ergometersykkelen på kvelden. Vi var begge kjempetrøtte i går kveld og det var hardt å stå opp i dag tidlig.

Uka så langt ser slik ut:

Mandag: Ingen trening

Tirsdag: Styrke overkropp ingen trening!

Onsdag: Sykle + løpe V

Torsdag: Styrke underkropp

Fredag: Sykle + løpe

Lørdag: Svømme?

Søndag: Sykle eller slalom

Endret av Ripsy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er til å trene Ripsy. Finnes ikke noe bedre enn å få trent og få ut litt "steam". Deilig å føle seg i form. Hyggelig å gjøre noe aktivt sammen med kjæresten også :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er å trene!!! Nesten så jeg bli rlitt inspirert selv her.. Oops, det gikk vissst over, blir en dupp i soffen på meg isteden :fnise:

Håper du har en finfin dag! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Aravis~

Du er altså så flink til å trene! Jeg får seriøst DÅRLIG samvittighet, her jeg sitter med mine 30 kilo for mye. :sukk: Hehe, neida. :klemmer: Håper du klarer å motivere meg en dag, jeg er bare litt lat av natur. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri for sent å begynne å trene dere! Det gjelder bare å finne noe en selv synes er lystbetont og for meg er det viktig å sette seg noen spesifikke mål! Vet jo at en må ta litt andre hensyn når en er gravid, og at det sikkert kan være lettere sagt enn gjort når kvalme og korsryggsmerter tar overhånd. Men husk: Litt er bedre enn ingenting!

Det var dagens preken :fnise: Håper noen kan bli inspirert!

I går ble det styrke underkropp. Startet med 20 min oppvarming på ellipsemaskin og trente deretter 5 øvelser, 4 sett og 18-20 reps. Det tar mye lenger tid enn styrketreningen jeg har kjørt tidligere med 3 sett og 8-12 reps.

I dag skulle jeg egentlig syklet, men beina føles slitne, så det blir nok styrke overkropp (som jeg egentlig skulle hatt på tirsdag).

Følte meg så utrolig glad og lykkelig når jeg la meg i går :yvonne: Det er helt sikkert en positiv effekt av treningen!

Endret av Ripsy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kom nok en pakke med el-tester og graviditetstester. Sitter nå og prøver å finne ut når jeg skal begynne å teste. Hadde jo 25 dagers syklus forrige måned, og hvis det blir det igjen så kan jeg få EL allerede på søndag. Men har en følelse på at det blir en noe lenger og normal syklus denne gangen. Men for å være sikker begynner jeg å teste i ettermiddag tror jeg. Med en 30 dagers syklus blir el neste fredag. Vil ikke gå glipp av el - så her blir det testing :jepp:

Synes tiden rundt EL er spennende jeg :skya: Snart skal jeg ta frem den magiske boksen :nigo: Så det er bare å donnere litt babystøv dersom du ikke allerede har gjort det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg donerer! Ganske ferskt støv dette, så vi håper det er skikkelig smittsomt!

:strix: :strix: :strix: :strix: :strix: :strix: :strix: :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske jeg kunne donere babystøv, skulle gladelig gitt deg en real dose! :nigo: Det får holde med lykke-til-ønskninger og kryssede fingre og tær for nå :nigo: Håper virkelig det klaffer denne PP'en :klemmer:

God helg!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sender også over litt babystøv :strix: :strix: :strix: :strix:

Krysser fingrene for det ikke er så lenge til spiren sitter!

Gog helg!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg donerer! Ganske ferskt støv dette, så vi håper det er skikkelig smittsomt!

:strix: :strix:

Åhh så fint med ferskt babystøv :strix:

Skulle ønske jeg kunne donere babystøv, skulle gladelig gitt deg en real dose! :nigo: Det får holde med lykke-til-ønskninger og kryssede fingre og tær for nå. Håper virkelig det klaffer denne PP'en :klemmer:

God helg!!

Spent på hva som skjer med deg. Mange dager på overtid nå! Håper, håper det har klaffet for dere tross hvite tester så langt. :klem:

Jeg donerer herved litt babystøv.

Lykke til med EL-testing!!

:fnise: Desverre er det en sånn "regel" her på kg at bare de med spire i mage kan gi bort støv... Jeg prøvde meg også når jeg begynte å vanke her i prøvedagbøkene... Men takk for tanken!

Jeg sender også over litt babystøv :strix: :strix:

Krysser fingrene for det ikke er så lenge til spiren sitter!

Gog helg!

:klemmer:

Takk og god helg til deg også! Nyt livet i magen og! :klem:

En drøss er herved sendt avgårde, merket "Ripsys magiske boks", :strix: :strix:

God helg!! :skya:

Oj, enda mer? Tusen takk :lol: God helg til deg også :hug:

Innom for å ønske god helg! :)

:danse:

Takk og håper du også har en super helg!

Nå er el-testingen i gang. her. Negativ i går og i dag. Synes det er litt forandring på utfloden (sorry detaljer folkens...), mer vanndig i dag.

Hadde en veldig fin fredagskveld i går! Etter en god treningsøkt (styrke overkropp) gikk vi ut og spiste 3-retters, litt :sengekos: på kvelden :lur: og til slutt to episoder av 24, sesong 1(som er vår nye serie). Kan man få en bedre ettermiddag og kveld?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...